Eurotruck beskymer...ledsen son

Permalänk

Eurotruck beskymer...ledsen son

Hej !

Jag har en fråga till er som kan sånt här.

Jag köpte en uppgradering eller tillägg till eurotruck i födelsedags present till min 14 åriga son. Skandinavia delen.
Har har ju redan Eurotruck 2 på sin dator, så det borde inte vara någon problem.
Men nu är han jätteledsen för det behövs en internet uppkoppling för att kunna aktivera via "steam" ?
Hans speldator har ingen internet uppkoppling...vad gör vi nu....

Ledsen son..ledsen mamma...

Angela

Permalänk

Hej

Prova att följ den här guiden:
http://eurotrucksimulator2.com/activation.php

Den är egentligen för vanliga spelet, men borde vara liknande för expansionen.

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

Hej Angela!

Det låter riktigt trist och kan lida med din son, det enda svaret som finns är att skaffa en internet anslutning till din sons dator just för att aktivera/ladda ned tillägget (DLC) för att få det att fungera. Det kanske räcker med en dongle eller dylikt om ni inte har en fast internet anslutning i hemmet.

om inte Betty's lösning fungerar

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Har ni internetanslutning på en mobil kan ni skapa en "Wifi-hotspot" som datorn kan koppla upp sig mot, alternativt ladda ner en app som agerar "modem" via USB och på så sätt dela uppkopplingen. Jag använde förr appen PdaNet för just detta.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

På nåt sätt använder sig "Skoogster" av en internetanslutning för att kommunicera. Det bör fungera att dela med sig av den anslutningen till sin sons dator med kabel och mjukvara...

Alt. loggar man in på en annan dator och aktiverar DLC't.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

På nåt sätt använder sig "Skoogster" av en internetanslutning för att kommunicera. Det bör fungera att dela med sig av den anslutningen till sin sons dator med kabel och mjukvara...

Alt. loggar man in på en annan dator och aktiverar DLC't.

Ja, jag använder en internet anslutning, men den har jag i min studio och jag tror det blir svårt att hitta en kabel som är så långt 😂... Det är inte i samma hus nämligen
Jag ska prova aktivera på en annan dator, är orolig dock för behövs inte hela spelet på den datorn?
Jag har ingen aning om dataspel.... Vad är DLC, t?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Hej

Prova att följ den här guiden:
http://eurotrucksimulator2.com/activation.php

Den är egentligen för vanliga spelet, men borde vara liknande för expansionen.

Tack! Jag ska försöka detta först!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Hej

Prova att följ den här guiden:
http://eurotrucksimulator2.com/activation.php

Den är egentligen för vanliga spelet, men borde vara liknande för expansionen.

Tack! Jag ska försöka detta först!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Skoogster:

Ja, jag använder en internet anslutning, men den har jag i min studio och jag tror det blir svårt att hitta en kabel som är så långt 😂... Det är inte i samma hus nämligen
Jag ska prova aktivera på en annan dator, är orolig dock för behövs inte hela spelet på den datorn?
Jag har ingen aning om dataspel.... Vad är DLC, t?

Skickades från m.sweclockers.com

Downloadable content. Alltså expansionen Scandinavia.

Permalänk

Ett alternativ kanske är att bära in sonens dator i studion, koppla in den och aktivera och ladda ner Skandinavien tillägget och eventuella andra uppdateringar. Sedan koppla ur och ställa tillbaka den.

En fråga, köpte du tillägget i butik eller på nätet? Om du bara har en kod, så måste datorn kopplas upp mot internet och ladda ner det. Fick du det på skiva kanske det räcker med att aktivera den enligt någon av länkarna ovanför.

Hör av dig om hur det går!

Mvh
Sebastian

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebastianL:

Ett alternativ kanske är att bära in sonens dator i studion, koppla in den och aktivera och ladda ner Skandinavien tillägget och eventuella andra uppdateringar. Sedan koppla ur och ställa tillbaka den

Mvh
Sebastian

Hade precis samma tanke.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Har du en smartphone kan du skapa en wifi hotspot och ansluta till datorn den vägen om din dator har wifi mottagare eller du har möjlighet att låna routern från studion eller dylikt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hur går det, Fått det att fungera än?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Det borde vara brottsligt att låta en 14-åring leva utan Internetanslutning.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det borde vara brottsligt att låta en 14-åring leva utan Internetanslutning.

Det beror ju på, familjen kanske bor på ett ställe där de betalar för använd data och därför vill minimera internetanvändning pga ekonomi.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Det borde vara brottsligt att låta en 14-åring leva utan Internetanslutning.

mina päron skaffade inte internetanslutning förrän ja flyttat hemifrån och bara för att hon behövde det till jobbet annars hade hon nog inte skaffat något då heller.

så jag klarade mig utan i 18 år ungefär utan problem via bibliotek/skolans datorer.
vad ska en 14åring ha internet till som är så livsviktigt menar du?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag hade 3g/4g under min tonår (och fram till för ett år sedan) vilket gjorde att nedladdningar bara kunde ske på skolan eller på aktiviteter där de hade bra internet. Det var svårt att hålla data gränsen för en familj på 4. Vi hade ändå ganska bra med data jämfört med andra tidpunkter vid anskaffande och andra operatörer. Jag kan förstå om de har problem med data

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14