Vart kan man köpa en utomhus skärmkapsel?

Permalänk

Vart kan man köpa en utomhus skärmkapsel?

Hej,

Jag undrar om någon av er vet vart man kan få tag på utomhus skärmkapsel till billig pris? Allt jag hittar online går på 10k+ och undrar om det finns billigare alternativ där ute.

Jag letar efter något som liknar det här: http://www.liquifi.com.au/wp-content/uploads/tv_enclosure/Enc...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag hade nog byggt en själv för 500-1000:- och fått exakt samma sak heller till och med bättre då det inte ser ut att vara någon speciel tätning på den lådan.

Dvs handla lite tillsågad plywood och limma ihop samt en plexi/lexan/glas ruta ett par gångjärn och nåt spänne/etc som du kan stänga med.
Sen ett tv väggfäste och 1-2 fläktar jag hade nog kört på 2st 140mm vanliga billiga dator fläktar som drivs med en transformator på 7-12v.
Se bara till att du sättre fläktarna i nåt plast/etc som gör att fläkten sitter högre än hålet dom kommer blåsa ur för att hindra vatten att komma in (går ju att göra med nån plast/trä/plåtburk/ask/etc).
Samt se till att du har lite lufthål/spalt i nederkant så luft kan ta sig in.

Grunda/måla med färg som tål fukt (både insida/utsida) kanske även köra lite silikon där det behövs tätas.
Till sist kör med vanlig fönsterlist som tätning mellan lock o låda kanske även mellan rutan o lock med men där funkar nog silikon bättre.

Du skulle nog kunna bygga en på 2-3 timmar (exklusive torktider) när du väl har allt hemma.
Det som skulle ta mest tid är nog att få till fläktarna på ett bra sätt då det kan ta tid att leta på nåt som kan passa bra.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Jag skulle vilja slippa plywood dock. Finns det nåt ställe som säljer plåt istället som man kan göra samma sak med?

Permalänk
Rekordmedlem

Vad ska det användas till, behövs Ip 65 eller bättre ?Jag tvivlar på att ett plåtbygge inte kommer att kosta ett par tusen i materialkostnad, förutsatt att du redan har maskinerna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Vad ska det användas till, behövs Ip 65 eller bättre ?Jag tvivlar på att ett plåtbygge inte kommer att kosta ett par tusen i materialkostnad, förutsatt att du redan har maskinerna.

Oj då :S

Det är tänkt att den ska sitta utomhus i gården. Regn/snö är inte ett problem eftersom den kommer sitta skyddat under ett tak.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DemonsHalo:

Oj då :S

Det är tänkt att den ska sitta utomhus i gården. Regn/snö är inte ett problem eftersom den kommer sitta skyddat under ett tak.

Kan du beskriva vad det är du vill bygga och hur det ska användas ? Har du kollat på marinmonitorer, de tål fukt och går att läsa i solljus.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.