Vilken är den billigaste Windows Phone'n ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Vilken är den billigaste Windows Phone'n ?

Såg en guide om Windows 10 från Lynda.com och där sa de att om man kopplar in en Windows Phone till en TV / extern skärm så beter den sig som en "vanlig desktop" Windows 10.

Tänker att man skulle kunna försöka prova med Plex tex. om detta fungerar..

Vilken version utav Windows Phone krävs för detta ?
Finns det USB OTG -kablar till WP ? osv.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Du kan INTE köra vanliga .exe filer på en Windows phone. Bara som ett tips om du inte visste det.

Du är låst till dom appar som finns i Windows Store

Permalänk

Det är väl bara de dyra Lumia 950 som klarar detta?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Det är väl bara de dyra Lumia 950 som klarar detta?

Nej!

Windows Phone klarar inte av att köra vanliga .exe.
Den klarar av att köra Windows Universal-appar som finns på Windows Store.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Nej!

Windows Phone klarar inte av att köra vanliga .exe.
Den klarar av att köra Windows Universal-appar som finns på Windows Store.

Tror att @Swedish Berserk: menar att använda Windows Continiuum

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Det är det jag menar! Tack!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av niclasc:

@andreas_dock: Du kan INTE köra vanliga .exe filer på en Windows phone. Bara som ett tips om du inte visste det.

Du är låst till dom appar som finns i Windows Store

Aha!, ja jag tyckte det lär LITE för bra för att vara sant!!

Tack för alla svar!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Jag kör med continuum ganska ofta, har en Lumia950XL. Jag tycker det är riktigt bra då många universal appar släpps nu, typ Deezer, dom flesta sociala appsen, office paketet. Plex är universal btw.

Den mest prisvärda nu är nog acers liquid jade primo eller lumia 950 xl, tror de ligger på 5900 respektive 5000 kr. HP elite x3 är på gång, alcatel kommer med en windows 10 telefon snart med, samt att microsoft kommer släppa en windows 10 rom till xiomi mi5(hur det nu stavas).

Kör du windows 10 på datorn så är dom väldigt smidiga tillsammans, nästa uppdatering kommer med Messaging everywhere, då kan du skicka sms etc från datorn.

Permalänk
Medlem

Köpte en Lumia 550 på Telia inkl Telia Refill Surf Årskort för 795:-. Måste vara den billigaste Windowsphonen med W10 Mobile om inte tom den billigaste smartphonen överhuvudtaget räknat netto.
Helnöjd och då har jag ändå ett lokalt konto och inget Microsoftkonto, så jag kommer inte åt att ladda ned några appar från Store. Kompletterar istället med en 8" W10-platta som är som en riktig om än enklare pc.