Lumia 920 med ett glappande hörlursjack

Permalänk
Medlem

Lumia 920 med ett glappande hörlursjack

Kort och gott: Min Lumia 920 har fått lite problem. Det verkar vara något problem med 3,5mm uttaget, då musiken helt plötsligt avbryts då och då. Jag får då fippla lite med kontakten för att kunna få igång musiken.

Känner mig rätt hjälplös, har ingen aning om hur man går tillväga för att åtgärda problemet.
All hjälp uppskattas!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Kort och gott: Min Lumia 920 har fått lite problem. Det verkar vara något problem med 3,5mm uttaget, då musiken helt plötsligt avbryts då och då. Jag får då fippla lite med kontakten för att kunna få igång musiken.

Känner mig rätt hjälplös, har ingen aning om hur man går tillväga för att åtgärda problemet.
All hjälp uppskattas!

Kan du skruva så finns sånt på ebay att köpa bör kosta typ 20-100kr. Just lumia 920 är ganska enkel att öppna
Edit Gjorde en sökning

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=lumia+920+3%2C5mm&_osaca...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Jink: Har du provat med andra hörlurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan du skruva så finns sånt på ebay att köpa bör kosta typ 20-100kr. Just lumia 920 är ganska enkel att öppna
Edit Gjorde en sökning

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=lumia+920+3%2C5mm&_osaca...

Det där ser ju nästan för bra ut för att vara sant! Får ta och beställa någon sådant. Men tror du att det är garanterat att det är själv kontakten i sig som det är fel på?

Skrivet av niclasc:

@Jink: Har du provat med andra hörlurar?

Jajamensan. Tycker om hörlurar så jag har en hel bunt liggandes hemma (olika märken), samma resultat på alla dessvärre!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Det där ser ju nästan för bra ut för att vara sant! Får ta och beställa någon sådant. Men tror du att det är garanterat att det är själv kontakten i sig som det är fel på?

Kan inte garantera något men det låter ju troligt i alla fall jag skulle testat. Har nog en 920 med sprucken skärm jag kan skicka mot frakt om du vill ha mer delar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan inte garantera något men det låter ju troligt i alla fall jag skulle testat. Har nog en 920 med sprucken skärm jag kan skicka mot frakt om du vill ha mer delar.

Hm, det är nog lugnt. Jag provar nog att lägga en beställning hos Ebay och hoppas på att jag löser det. Annars skickar jag ett PM!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Hm, det är nog lugnt. Jag provar nog att lägga en beställning hos Ebay och hoppas på att jag löser det. Annars skickar jag ett PM!

Glöm inte att ha rätt verktyg så du slipper göra sönder saker i onödan

https://www.youtube.com/watch?v=cKd8tCAH-eY bra video som visar hur man öppnar telefonen och 2 minuter in hanteras hörlursuttaget det löser du utan problem

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Glöm inte att ha rätt verktyg så du slipper göra sönder saker i onödan

https://www.youtube.com/watch?v=cKd8tCAH-eY bra video som visar hur man öppnar telefonen och 2 minuter in hanteras hörlursuttaget det löser du utan problem

Utmärkt! Jag köpte alldeles nyligen ett kit med elektronikbits, men det verkar inte som att T2 ingick! DOH! Blir att springa ner till Clas Ohlson.
Stort tack för all hjälp, ska bli trevligt att kunna gå som en normal människa igen, istället för att gå med benet lite stelt för att inte rucka på kontakten!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (trams/ohjälpsamt inlägg)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan du skruva så finns sånt på ebay att köpa bör kosta typ 20-100kr. Just lumia 920 är ganska enkel att öppna
Edit Gjorde en sökning

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=lumia+920+3%2C5mm&_osaca...

Sweet baby jebus! Beställde en Headphone Audio Jack och telefonen fungerar numera perfekt! Det var riktigt simpelt att installera, och billigt var det också.

Tack för hjälpen, till alla som bidrog!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Sweet baby jebus! Beställde en Headphone Audio Jack och telefonen fungerar numera perfekt! Det var riktigt simpelt att installera, och billigt var det också.

Tack för hjälpen, till alla som bidrog!

Kul att det gick bra då

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb