Black Desert Sweclockers-guild? (Inget guestpass tiggande!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Hur tycker folk att spelet är såhär ~1,5 månad senare? Funderar på om det är värt att lägga ner 30 EUR på, kollat mycket videos och streams men är lite osäker.

Jag tycker fortfarande det är riktigt kul!
Det är dock inte som många andra populära mmo's. Jag har tagit det lungt och gjort lite det jag känner för.
Går man all in och questar/grindar satan för att nå max lvl och börja med "end game" så blir man nog redigt besviken

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

@ronz:

ett litet problem det finns ingen max lvl som jag vet om

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

@-ronz:

ett litet problem det finns ingen max lvl som jag vet om

Lite så jag menade!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Inget guestpass-tiggande i tråden tack.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Är Kunoichi och Maehwa samma klass eller?

EDIT: Har förstått efter lite läsning nu att de inte är det, kan man spela Ninja / Kunoichi på EU servers eller de kommer senare i år?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Är Kunoichi och Maehwa samma klass eller?

EDIT: Har förstått efter lite läsning nu att de inte är det, kan man spela Ninja / Kunoichi på EU servers eller de kommer senare i år?

Jasså, vad är skillnaderna?

Jag skulle gissa på att de dyker upp om en månad eller två.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jasså, vad är skillnaderna?

Jag skulle gissa på att de dyker upp om en månad eller två.

Det är jag inte rätt person att svara på men Kunoichi / Ninjan finns tydligen i EU/NA utgåvan.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Letar svenskt gille på Croxus har inte spelat så mycket(level 19) och blir nog inte mer än 4-5 timmar i veckan men vill gärna ha trevligt folk att snacka med ingame.

Permalänk
Medlem

Spelar för tillfället blade and soul och börjar tröttna på grund av speed hackers och bots i Arena och överallt i den öppna världen. Ni som spelat BDO sedan release, hur är end game pvp?

Är det normalt att behöva vänta i över 3 timmar på att få activation email? Försökt på 2st emails nu, ska jag behöva testa en tredje?

Undrar också ifall det är värt att köpa explorers pack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Det är jag inte rätt person att svara på men Kunoichi / Ninjan finns tydligen i EU/NA utgåvan.

Ninja/Kunoichi finns inte i western release, den kommer längre fram. Blader & Plum (Musa / Maehwa) är 2 olika klasser som har en del likheter i grunden men skiler sig i en del grundläggande skills, och iom awakening weapons kommer dom differentieras ytterligare.

Permalänk
Inaktiv

Har precis börjat spela på Alustin och letar efter en svensk klan. Undrar lite vilket namn det är jag ska skicka dock, är det namnet jag har på servern eller det som jag loggar in via klienten? Menade vilket namn som jag ska skicka i denna tråd om det är någon som kan i så fall bjuda in mig till en klan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Du är välkommen till Friskyttarna. Vi finns på Alustine och har två fulla gillen.

Något speciellt krav för att joina? Tänkte köpa spelet under nästa vecka, skulle vara kul om man fick vara med 19år imorgon, spelat wow sen 2005, så har mmorpg experience ^^

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av ZyntaaX:

Något speciellt krav för att joina? Tänkte köpa spelet under nästa vecka, skulle vara kul om man fick vara med 19år imorgon, spelat wow sen 2005, så har mmorpg experience ^^

Nej, inga speciella krav.
Alla är välkomna till Friskyttarnas community.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Nej, inga speciella krav.
Alla är välkomna till Friskyttarnas community.

Härligt Kan inte spela under helgen nu, men måndag Hur joinar man?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Letar svenskt gille på Croxus har inte spelat så mycket(level 19) och blir nog inte mer än 4-5 timmar i veckan men vill gärna ha trevligt folk att snacka med ingame.

Fredagsmys, akademin.eu um finns fler svenska guild men testa den sista jag skrev.

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Har en Medium Guild och tar gärna in mer äventyrare

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Hedersmedlem

Spelar folk fortfarande? Jag är helt fast. Spelar 24/7 sedan snart två år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Spelar folk fortfarande? Jag är helt fast. Spelar 24/7 sedan snart två år

Skickades från m.sweclockers.com

Tog upp det nu igen efter nyår, spelade några veckor i 2018 men tror jag stressade för mycket.
Nu tar jag det lugnt och tar det i min egen takt.
Tycker det är väldigt roligt just nu, och tror jag kommer tycka det i tag framöver också.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mihon:

Tog upp det nu igen efter nyår, spelade några veckor i 2018 men tror jag stressade för mycket.
Nu tar jag det lugnt och tar det i min egen takt.
Tycker det är väldigt roligt just nu, och tror jag kommer tycka det i tag framöver också.

Ja, man måste definitivt spela det i sin egna takt. Finns så mycket att göra, lätt att stressa ihjäl. Fick upp min gear till bra nivå också så jag är väldigt zen med spelet just nu. Fiskar, dödar sjöodjur och funderar på att börja grinda exp snart igen.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Ja, man måste definitivt spela det i sin egna takt. Finns så mycket att göra, lätt att stressa ihjäl. Fick upp min gear till bra nivå också så jag är väldigt zen med spelet just nu. Fiskar, dödar sjöodjur och funderar på att börja grinda exp snart igen.

Okej låter trevligt, du får gärna adda mihon ifall du vill spela nån gång.
Håller just nu på mycket med mina workers men funderar på att börja grinda lite mer igen.

Permalänk
Medlem

Hur ser spelet ut just nu? Är det någon vidare aktivitet? Slutade när dom gjorde hundratals timmar grind helt onödigt pga. massa buffar och skit.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rinosaur:

Hur ser spelet ut just nu? Är det någon vidare aktivitet? Slutade när dom gjorde hundratals timmar grind helt onödigt pga. massa buffar och skit.

Massor av folk som spelar. Det är lite lättare att nå 62 nu än förra hösten men man behöver ju fortfarande skillpoints. Får väl 0.5-1 procent i timmen på 61 när jag dödar saker i Sulfur mine. Det är mycket bättre exp på Mirumoks och Gyfin dock..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mihon:

Okej låter trevligt, du får gärna adda mihon ifall du vill spela nån gång.
Håller just nu på mycket med mina workers men funderar på att börja grinda lite mer igen.

Will do!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Någon som spelar fortfarande? Jag började för en månad sedan och är helt fast i det XD

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Taft:

Någon som spelar fortfarande? Jag började för en månad sedan och är helt fast i det XD

Yep. Varit fast sen jag började.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Någon som spelar fortfarande? Jag började för en månad sedan och är helt fast i det XD

Hej (på er).

Jag har spelet då det var gratis en period (det kanske fortfarande är gratis) men jag har dessvärre inte spelat på ett tag, dock så är spelet riktigt bra måste jag säga.

Det jag inte förstår är hur alla egenskaper ska utnyttjas osv, tycker det var riktigt krångligt (eller så är det jag som är för gammal helt enkelt).

Nu är vi mitt inne i en flytt så spelandet ligger mer eller mindre på is, det skulle däremot vara kul om det fanns någon discord att tjata i och framförallt lära sig spelet samt lära känna er andra som hänger här på SC

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Skrivet av Izenoz:

Hej (på er).

Jag har spelet då det var gratis en period (det kanske fortfarande är gratis) men jag har dessvärre inte spelat på ett tag, dock så är spelet riktigt bra måste jag säga.

Det jag inte förstår är hur alla egenskaper ska utnyttjas osv, tycker det var riktigt krångligt (eller så är det jag som är för gammal helt enkelt).

Nu är vi mitt inne i en flytt så spelandet ligger mer eller mindre på is, det skulle däremot vara kul om det fanns någon discord att tjata i och framförallt lära sig spelet samt lära känna er andra som hänger här på SC

Spelar du fortfarande? Jag är återkommande spelare och har med mig två noob polare som gillar det skarpt.

Om någon är intresserad av att spela med oss så skicka mig ett PM så får ni en discord länk.

Permalänk
Medlem

@Limerence

Hallå 🙋‍♂️, både ja och nej, jag har spelet i biblioteket men inte installerat, kan givetvis ladda ner det igen men är totalt körd på ett spel som heter SCUM (Steam) som vi nöter mestadels kvällar/nätter. Som det ser ut nu blir det en fortsättning på det (och låter det/ser det roligt ut för er så får ni gärna haka på oss där 😃).

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Hedersmedlem

Produktiv i december.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Hej! Hoppas det är okej att skriva i en riktigt gammal tråd =D jag skulle vilja vara med i en casual svensk BDO-guild. Spelade för ett par år sen o tog level 55 när de var i princip max, men inte spelat på superlänge nu. Skulle va kul att ha något casual att lägga lite timmar på, men tröttnade sist för jag inte hade några sociala kontakter i spelet. Finns det någon aktiv svensk guild man kan få gå med? Discord? @CCwarlock

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional