Hej Mycket svårt val av mobil

Permalänk
Avstängd

Hej Mycket svårt val av mobil

Hej söker effter en mobil på prisklassen 5000 vad rekommenderas någon Android eller Iphone vill ha bra prestanda i den så man kan spela spela utan att bilden stoppar upp hela tiden min s5 lirar inte så bra

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Inaktiv

Du borde fört bestämma dig för om du vill ha en iPhone eller en Android.

Vill du ha en iPhone är valet enkelt, köp den storlek du vill ha och den dyraste du har råd med.
Vill du ha en Android finns det lite svårare. Det kan skilja rätt mycket i kamera / batteritid / skärm och så vidare.

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte iphone har sämre CPU så om man skall spela antar jag att Android är bättre. jag söker en mobil med mycket prestanda och batteritiden får hällst vara 1 dag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem

@vict94: Vad vill du kunna göra? Om du vill ha mer "frihet" så skulle jag gå med android men om du vill ha en simpel mobil som du kan spela på så skulle jag gå med en iphone. Sedan bör du bestämma dig för hur stor skärm du vill ha. Du kan även hålla koll på blocket efter mobiler, såg en Iphone 5s för 700kr förut. Frågan är bara om den fungerar.

Permalänk
Inaktiv

Tjena! På vilket sätt har iphonen sämre CPU? Hastigheten och kärnor spelar absolut ingen roll. Iphonen är effektivare, kolla benchmarks. Den throttlar dessutom inte som de flesta droiderna gör, även nya modeller som S7. Sen med nya "metal" api:n är den svårslagen. Tycker du ska börja med att bestäms vilket operativ du vill ha, alla har sina för -och nackdelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av vict94:

Jag vet inte iphone har sämre CPU så om man skall spela antar jag att Android är bättre.

@Yoshman behövs i den här tråden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Bästa valet jag någonsin gjort är att sluta köpa dyra telefoner när min telefon gick sönder sist. En Huawei Y635 kostar 1000 kr och hade i princip exakt samma funktionalitet som min gamla LG G3.

Det enda du betalar(subjektiv upplevelse) för är:
1. Mer processorkraft och minne för att spela dåliga spel som bränner batteri. Jag har inte stött på ett enda hinder med Y635 när det kommer till andra appar och funktioner.

2. Bättre skärm, för att få en onödigt hög upplösning på ett litet format, som bränner extremt mycket batteri. Jag har inte en enda gång saknat den löjligt högupplösta skärmen på LG G3.

3. En bra kamera. Och här får man väl bita i sura äpplet om kamera är det man vill ha. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte hade velat ha så bra som möjligt. Men samtidigt klarar jag mig också. Jag använder nästan aldrig kameran "spontant" annat än för sånt där kvaliten spelar väldigt lite roll. Att skanna dokument är väl det som lider mest av sämmre kamera, men allt har blivit dugligt hittills.

4. Ett större batteri. Som räcker betydligt kortare pga allt annat du betalat dyra pengar för. Jag kan för första gången på väldigt länge verkligen använda min telefon hela dagen i 2 dygn utan att behöva ladda och det är något jag tidigare hade kunnat betala mer, inte mindre för.

Känner du trotts allt att pengarna bränner hål i fickan eller att du verkligen vill ha något av ovanstående så shoppa på och hoppas du blir nöjd. Men mitt tips är att spara lite med en Huawei Y635. Om inte annat kan du köpa en ny jävligt fort igen.

I övrigt skulle jag aldrig råda någon att skaffa en iphone. Det är mest begränsande och ofta rätt klumpigt. iMessage är inte särskilt viktigt längre tack vara operatörer som Hallon och WhatsApp har alltid varit ett alternativ. Fingerskanning är dumt och motsattsen till säkerhet. Men är du mer bekväm med iPhone sen tidigare så kan omställningen till android vara småjobbig för vissa. Just där finns en "caveat" med Huawei-telefoner(vet inte om det gäller alla modeller). Dom har vävt in en hel del från iphone i sitt android-interface. Jag tolererar det, vissa ogillar det och jag kan gissa att det passar folk som precis hoppat över från iPhone.

Nog med mina åsikter nu. Näste man får tala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vict94:

Jag vet inte iphone har sämre CPU så om man skall spela antar jag att Android är bättre. jag söker en mobil med mycket prestanda och batteritiden får hällst vara 1 dag

Skickades från m.sweclockers.com

Iphone har den snabbaste CPUn. Spelen är också bättre optimerade på Iphone eftersom det finns så få Iphone-modeller och de är alla mkt lika rent tekniskt.

Men jag föredrar iofs Android oavsett...

Permalänk
Medlem

köp inte Sony bara, haft problem med min sen inköp (2 månader) och enligt säljaren är det tydligen mycket problem på Sonys telefoner

Visa signatur

Asus Z97-A
i5 4690K
MSI GTX 780
Samsung 840Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoozex:

köp inte Sony bara, haft problem med min sen inköp (2 månader) och enligt säljaren är det tydligen mycket problem på Sonys telefoner

Jag har haft sony i flera år utan problem. Köp gärna en vattentät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Jag har haft sony i flera år utan problem. Köp gärna en vattentät.

okej, rättning: köp inte Z5 compacten, min z3c funkade bra

Visa signatur

Asus Z97-A
i5 4690K
MSI GTX 780
Samsung 840Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av vict94:

Jag vet inte iphone har sämre CPU så om man skall spela antar jag att Android är bättre. jag söker en mobil med mycket prestanda och batteritiden får hällst vara 1 dag

Skickades från m.sweclockers.com

Går inte spela på en mobil och ha 1 dags batteri. Då får du komplettera med exempelvis
http://www.mugenbattery.com/mugen-power-extended-5900mah-batt...

Man ska vara glad om telefonen klarar en dag med sms/samtal och lite surf

Permalänk
Medlem

Är faktiskt inne på samma spår. Och valet kommer nog falla på en Nexus 6p. Då jag gillar att "fifla" med med mobil och byta kernels,roms osv.
Och idag verkar det som om det enbart är nexus telefonerna som har ett riktigt bra stöd för det?
Hade en galaxy s6a för några månader sedan men stödet på xda var ju inte det bästa kan jag säga. Antar att det är för att samsung inte släpper sin källkod till utvecklarna

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoozex:

okej, rättning: köp inte Z5 compacten, min z3c funkade bra

Har haft Z5 Compakt, sen den kom ut. Bästa telefon jag haft och inte det minsta problem. Enda negativa är att stamina mode försvann med a 6.0, men det ska komma tillbaka.

Permalänk
Inaktiv

Vart tog diskussionen om Windows-mobiler vägen? Hallå alla ni som trodde på att Windows 10 skulle bli stora lyftet för MS? Med en marknadsandel som nu är knappt mätbar, är det inte dags att ta upp den diskussionen igen ...

Permalänk
Avstängd

Har tänkt på Huawei Honor 7 eller vänta på en Huawei P9.
Iphone SE ser också bra ut för priset skall lira spel på mobilen och använda den för att Googla med
Använder en gammal windows 7 phone så börjar bli lite tröt när den inte stöder något.

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Avstängd

Har också märkt att olika mobiler har olika bra nätverk så vill ha en med bra anten för 4G har relativt hög inkomst så gör inget fast den kostar mer

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem

Skulle kört på en iPhone SE.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vict94:

Jag vet inte iphone har sämre CPU så om man skall spela antar jag att Android är bättre. jag söker en mobil med mycket prestanda och batteritiden får hällst vara 1 dag

Skickades från m.sweclockers.com

Apple har lägre upplösning så de driver spelen lättare.

Kan iofs tänka mig att batteriet är slut efter en kvart.

Permalänk
Avstängd

Fungerat jelly break fortfarande använde iPhone senast på iPhone 4 tid

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Det enda du betalar(subjektiv upplevelse) för är:
1. Mer processorkraft och minne för att spela dåliga spel som bränner batteri. Jag har inte stött på ett enda hinder med Y635 när det kommer till andra appar och funktioner.

2. Bättre skärm, för att få en onödigt hög upplösning på ett litet format, som bränner extremt mycket batteri. Jag har inte en enda gång saknat den löjligt högupplösta skärmen på LG G3.

Vänta, jag tror att det stod något om det här i första inlägget.

Japp, här:

Skrivet av vict94:

vill ha bra prestanda i den så man kan spela spela utan att bilden stoppar upp hela tiden min s5 lirar inte så bra

Om hela syftet med den snabbare telefonen är just att man vill spela spel, kanske argumentet att "spel är värdelöst" inte ett speciellt bra argument?
I sak håller jag med, jag spelar inte på telefonen, eftersom kontrollerna suger, osv, men här är det uttalade syftet just spel, så argumentet känns... Tunt.

Skrivet av vict94:

Hej söker effter en mobil på prisklassen 5000 vad rekommenderas någon Android eller Iphone vill ha bra prestanda i den så man kan spela spela utan att bilden stoppar upp hela tiden min s5 lirar inte så bra

Det finns en s7'a på marknaden? Personligen är jag skeptisk till helt nya "begagnade" prylar, eftersom garantier osv är en stor del av vad man betalar för, men är du ok med att man inte får några rättigheter, är det kanske ett klipp.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

Och jag har valt ut 2 styycken nu bara det att vilken har mer prstanda till spel huawei honor 7 eller iphone se den som har det köper jag men är svårt att veta vilken som lirar spel bättre huawei honor 7 eller iphone se för de använder olika operativsystem

här är inforamtion om båda 2 men som sagt de använder olika operativsystem
tar gärna emot information om man kan köpa förmånligare någonstans

http://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenSE...

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Avstängd

Iphone 6 har precis trillat i pris också

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Avstängd

Väntar på p9
tack vare finger print scanern och prestandan. Har hört att lg v10 är grym
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av SinkiN:

@vict94: Vad vill du kunna göra? Om du vill ha mer "frihet" så skulle jag gå med android men om du vill ha en simpel mobil som du kan spela på så skulle jag gå med en iphone. Sedan bör du bestämma dig för hur stor skärm du vill ha. Du kan även hålla koll på blocket efter mobiler, såg en Iphone 5s för 700kr förut. Frågan är bara om den fungerar.

Finns ingen vettig människa som köper en iphone om man bara vill ha en mobil. Apple lurar dioter att köpa mediokra mobiler till överpris.

Ska dock poängteras att det finns gott om vettigt folk som har iphones men då är det någon annan som betalt kalaset. Vanligtvis arbetsgivaren.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

Finns ingen vettig människa som köper en iphone om man bara vill ha en mobil. Apple lurar dioter att köpa mediokra mobiler till överpris.

Skickades från m.sweclockers.com

Moget inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av vict94:

Hej söker effter en mobil på prisklassen 5000 vad rekommenderas någon Android eller Iphone vill ha bra prestanda i den så man kan spela spela utan att bilden stoppar upp hela tiden min s5 lirar inte så bra

har du en samsung galaxy s5 där bilden fryser hela tiden??!?!?! den telefonen har fortfarande grymt bra prestanda så tror de är något fel på din telefon isåfall.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Moget inlägg

Ja, folk har en tendens att bli klokare med åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

Finns ingen vettig människa som köper en iphone om man bara vill ha en mobil. Apple lurar dioter att köpa mediokra mobiler till överpris.

Ska dock poängteras att det finns gott om vettigt folk som har iphones men då är det någon annan som betalt kalaset. Vanligtvis arbetsgivaren.
Skickades från m.sweclockers.com

Finns ingen vettig människa som köper android, google lurar in idioter som får en hårdvarumässigt bra plattform men mjukvaran är utdaterad innan luren släpps.

Så, trollet är matat

Iphone ligger ju över prisnivån men är klart det bättre valet för syftet.
Toppklass hårdvara, uppdaterad mjukvara och större intresse från utvecklare pga att det betalar sig bättre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Finns ingen vettig människa som köper android, google lurar in idioter som får en hårdvarumässigt bra plattform men mjukvaran är utdaterad innan luren släpps.

Så, trollet är matat

Iphone ligger ju över prisnivån men är klart det bättre valet för syftet.
Toppklass hårdvara, uppdaterad mjukvara och större intresse från utvecklare pga att det betalar sig bättre.

Androidtillverkarna går knappt med vinst pga små marginaler. Finns helt enkelt ingen logik i din argumentation. Men det är förvisso inte konstigt då Apple skickligt spelar på känslor för att få folk att köpa deras produkter.

Skickades från m.sweclockers.com