Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Seg dator

Hej sweclockers. Har idag stött på lite problem med min dator.. Stängde som vanligt av den igår kväll när jag skulle sova men nu när jag kom hem och startade den och tryckte igång CS så har jag enorma FPS drop. Brukar ligga på 2-300 FPS men nu 20-30 istället. Testade att starta och det fungerade ett tag men sen plopp så vart jag nere på 20-30 igen. Även "FPS" i chrome laggar samt i typ kontrollpanelen. Någon som har haft liknande problem? Datorn är 1 år nästan exakt och har aldrig bytt kylpastan, kan det vara problemet?

Min dator :
Operativsystem : Windows 10 Home 64-bit
Processor: Intel core i5 4690
Processorkylare: Den som man får till processorn.
Moderkort: Asus B85M-G
Minne : 2x 4GB HyperX
Grafikkort : Asus Geforce GTX 750ti
Hårddisk : Kommer inte ihåg.
Nätaggregat : Corsair CX500M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av askmyrenn:

Hej sweclockers. Har idag stött på lite problem med min dator.. Stängde som vanligt av den igår kväll när jag skulle sova men nu när jag kom hem och startade den och tryckte igång CS så har jag enorma FPS drop. Brukar ligga på 2-300 FPS men nu 20-30 istället. Testade att starta och det fungerade ett tag men sen plopp så vart jag nere på 20-30 igen. Även "FPS" i chrome laggar samt i typ kontrollpanelen. Någon som har haft liknande problem?

har du läst denna guide ?

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kronobergs Län
Registrerad
Mar 2012

Vad har du för komponenter i datorn?

Fractal Design Arc | Gigabyte Z77X-UD3H | LG V30S | Intel i5 3570k |
Noctua D15 | MSI GTX 970 | Asus Xonar DGX | Sennheiser HD598 |
Corsair RM850x 850W | Corsair Vengeance 4x4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Vad har du för komponenter i datorn?

har uppdaterat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av askmyrenn:

har uppdaterat

ladda ner HWMonitor & starta programmet sätt igång CS och spela tills du får rejält med fps drops..
stäng av CSGO, kolla nu temperaturen i HWMonitor, håll inne Ctrl+print screen. starta paint Crtl+V skapa bilden lägg upp den på imgur.com

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644