Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebhellstrom:

Hittade MSI Z170A PC MATE på Kompletts helg rea till ett bra pris (849 kr på Komplett).

https://www.komplett.se/product/850584/datorutrustning/moderk...

Jag har tidigare tittat på och näst intill bestämt mig för att köpa MSI Z170 Krait Gaming (1 290 kr på Inet) men funderar på att köpa den här istället för att spara in en femhundring.

Vad jag kan se är den ända skillnaden några ändringar på USB-sidan, en mer SATA-express på Mate, en PCI mer och en PCI x16 mindre på Mate, inget ECC-stöd och inget SLi-stöd.

Jag kommer troligtvis inte överklocka dator speciellt mycket om än något, jag kommer inte använda SLI och jag vet inte vad jag skulle kunna stoppa i för något i datorn för att sakna en tredje PCI x16.

Kan jag köpa PC Mate med gott samvete eller är det något jag missat och bör lägga dom extra hundralapparna på ett högre tier moderkort?
Tacksam för lite teknisk hjälp!

Jag är också väldigt intresserad av lite informerade åsikter kring det här moderkortet. Jag brukar inte inte överklocka så det känns som ett fungerande alternativ. Samtidigt så är det alltid trevligt med enkla "one click O.C"-lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Fyfan att man missade actioncam dealen Velar fram och tillbaka bland billigare modeller just nu ( Gearbest typ), och detta skulle ju varit något minst sagt

Plocka up en xiaomi yi när Banggood eller gearbest har någon vettig deal. Bästa du kan få under 1000 kr. Själv sitter jag här och hoppas att Elgiganten skickar en az1 så jag kan jämföra den med min yi. Beställde typ 15 min innan de ändrade lager statusen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lforss:

Plocka up en xiaomi yi när Banggood eller gearbest har någon vettig deal. Bästa du kan få under 1000 kr. Själv sitter jag här och hoppas att Elgiganten skickar en az1 så jag kan jämföra den med min yi. Beställde typ 15 min innan de ändrade lager statusen.

Skickades från m.sweclockers.com

Har kollat på den, men Github Git2 verkar lite bättre tror jag. Det jag är ute efter är väl skarp 1080p 60fps (1440p skulle vart coolt dock men kommer nog inte användas), med riktigt bra gyro/stabilization. Kommer främst användas för mtb, skidor eventuellt drönare o rc bil.

Vill inte heller lägga ut alltför mycket pengar, runt tusenlappen helst Nåt beggat kanske?

Permalänk
Skrivet av RealPower:

Har kollat på den, men Github Git2 verkar lite bättre tror jag. Det jag är ute efter är väl skarp 1080p 60fps (1440p skulle vart coolt dock men kommer nog inte användas), med riktigt bra gyro/stabilization. Kommer främst användas för mtb, skidor eventuellt drönare o rc bil.

Vill inte heller lägga ut alltför mycket pengar, runt tusenlappen helst Nåt beggat kanske?

Jag har en Github Git2. Har inte använt den så mycket, men är imponerad över kvalitén. Gyrot tycker jag funkar riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Jag har en Github Git2. Har inte använt den så mycket, men är imponerad över kvalitén. Gyrot tycker jag funkar riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Gött! Då får det nog bli en sådan till sommaren. Vart köpte du den?

Permalänk
Skrivet av RealPower:

Gött! Då får det nog bli en sådan till sommaren. Vart köpte du den?

Ebay med massa tillbehör:
http://www.ebay.com/itm/252267256215

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChronicPain:

Msi 980ti Gaming 6349 riksdaler, som hittat, och ca 400 billigare än närmaste på prisjakt. 6756:- på Misco.

Det där är en "LE" variant. Den vanliga ligger på 6800kr. Tror att det enda som skiljer sig är frekvenserna.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Det där är en "LE" variant. Den vanliga ligger på 6800kr. Tror att det enda som skiljer sig är frekvenserna.

Ok, tittade inte jätte noga. Men det är fortfarande ett väldigt bra pris och om det bara är klocksen som skiljer dom åt så är ju det ett icke-problem. Klockar gör väl en majoritet här på SC. Så det är ju inte värt dom extra pengarna för "vanliga" versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

En liten uppdatering!

Sprang nyss runt till olika butiker i Stockholm City men ingen där som ville prismatcha (väldigt svårt att charma män som man!). Ringde till sist Elgigantens Kundservice för att se om de har fått någon avbeställning som man kunde lägga beslag på, men icke. Fick då även reda på att skälet till prissänkningen var att de hade för många i centrallagret och ville sälja iväg dem, så det var en motiverad (och därmed icke felaktig) prissänkning! Interneterbjudandet var slutsålt inom en timme och alla som har beställt ska tydligen få sitt exemplar, så till er som lyckades köpa ett - grattis! Själv får man vänta och se om man inte ska köpa en Kinect till sin robot istället

Är det någon som fått sin kamera utskickad ännu? Står bara reserverad under mina sidor på Elgiganten.se, iof har det inte ens gått en hel arbetsdag ännu men kaoset runt när de sålde billiga spel ligger färskt i minnet. Då fick jag orderbekräftelse och allt men sedan så kom inga spel i vilket fall som helst trosts att pengarna hade dragits redan. Fick visserligen tillbaks pengarna efter någon vecka men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChronicPain:

Ok, tittade inte jätte noga. Men det är fortfarande ett väldigt bra pris och om det bara är klocksen som skiljer dom åt så är ju det ett icke-problem. Klockar gör väl en majoritet här på SC. Så det är ju inte värt dom extra pengarna för "vanliga" versionen.

Tror inte det är ett problem för majoriteten som du säger, men bra att känna till. Om det nu bara är frekvenserna.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Intel Compute Stick 1GB / 8GB 499:-
Billigast seriösa efter 899:-

OBS: Ubuntu OS.

Ser att det är andra gången som Webhallen kör 499 kr på denna! Är det någon som har just denna modell och kan kommentera hur pass väl den håller för film? Funderar nämligen om jag ska ta och köpa denna och trycka in Arch Linux, eller om jag ska köra med en Chromecast.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ser att det är andra gången som Webhallen kör 499 kr på denna! Är det någon som har just denna modell och kan kommentera hur pass väl den håller för film? Funderar nämligen om jag ska ta och köpa denna och trycka in Arch Linux, eller om jag ska köra med en Chromecast.

Det är fortfarande samma kampanj som när det tipsades om den i fyndtråden för över en månad sen.
Av de recensioner som man läser på pj så har de fått bottenbetyg för att va väldigt sega bl.a.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3084045

Ska du ha något för film så kan jag starkt rekommender en Raspberry Pi istället som du kör osmc (alternativt openelec) med kodi på. Har själv två raspberry pi 2 för det ändamålet och tycker det funkar klockrent. Körde också med chromecast innan men har gått över helt till kodi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kiane:

Är det någon som fått sin kamera utskickad ännu? Står bara reserverad under mina sidor på Elgiganten.se, iof har det inte ens gått en hel arbetsdag ännu men kaoset runt när de sålde billiga spel ligger färskt i minnet. Då fick jag orderbekräftelse och allt men sedan så kom inga spel i vilket fall som helst trosts att pengarna hade dragits redan. Fick visserligen tillbaks pengarna efter någon vecka men ändå.

Står reserverad på min orderstatus. När jag beställde fanns det 25+ enligt lagerstatus. Nåja, får se ifall man får hem nån kamera eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Tänkte meddela att kameran är skickad från Elgiganten nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Tänkte meddela att kameran är skickad från Elgiganten nu.

Min och kollegans kameror blev också skickade igår!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Det är fortfarande samma kampanj som när det tipsades om den i fyndtråden för över en månad sen.
Av de recensioner som man läser på pj så har de fått bottenbetyg för att va väldigt sega bl.a.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3084045

Ska du ha något för film så kan jag starkt rekommender en Raspberry Pi istället som du kör osmc (alternativt openelec) med kodi på. Har själv två raspberry pi 2 för det ändamålet och tycker det funkar klockrent. Körde också med chromecast innan men har gått över helt till kodi

Håller med. Har visserligen Windows-varianten med 2GB RAM, men den är rejält seg i vissa delar. Så att köpa den med 1GB RAM bara... Visst, det är Linux på den, men ändå.

Har även för mig att den här generation 1 inte går att köra om man inte pluggat in HDMI'n. Annars skulle det kunna vara en trevlig liten webbserver eller liknande.

Permalänk
Entusiast

Finns icke i lager.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jag skulle då inte lite på någon som tipsar om eller rekommenderar Degauss Labs. Inte nog med att dom skrev falska recensioner om sina egna produkter (Degauss Labs, Multibrackets) dom hängde även på minhembio forumet och tipsade folk där om lurarna. Lyckligtvis är det mesta borttaget därifrån men jag utgår från att dom har konton här med.

Dessutom skrev dom vid upprepade tillfällen negativa recensioner om konkurrenterna.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Ser ni något misstänkt regelbrott så är det bättre att rapportera detta än att spåra ut en hel tråd

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Kör på för guds skull, lyckas du tjäna något på det så grattis!
För mig är risken för hög då jag inte känner folk som är redo att slänga 30+ k på en TV, därav att jag inte har någon tilltro till behovet.
Jag gav 16 k för min 60" och det är fortfarande 5 år senare väldigt få som har större TV än mig så..

Btw du gör ju inget annat än att bli ytterligare en mellanhand så jag ser verkligen inte problemet i det.
Inte oärligt någonstans, opportunistiskt absolut! Sist jag kollade var det inget fel med att vara oportunistisk - det är vi allihopa som hänger här

GL HF!

Skönt att höra att det finns någon som förstår att det inte är något fel att vara en mellandhand - säg att någon vill ha TV:n rabatten är slut jag säljer för 35k, 40k är billigaste priset - båda tjänar pengar.
Tycker det är ritkigt löjligt att folk tycker det är fel att köpa billigt och sälja dyrt. Googla kapitalism och gräv lite i det så ska ni se att varje kedja gör så. Era skor kommer från sweatshops där folk arbetar 18 timmar om dygnet i omänsklig värme, var arga på dem istället.

Skrivet av Shoot:

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/217134-samsung_7...

Beror på vilken level ni är på era konton, men jag är level 9 och fick TV:n för 30k, vilket är SJUKT billigt, och SJUKT bra rabatt.

TILL ALLA SOM UNDRAR; jag returnerade TV:n. När jag såg hur många folk jag fick emot mig direkt (pga att det var ett dåligt köp och att level 9 vs level 2 spelar ingen roll) och kollade närmare på specifikationerna beslutade jag mig för att avbeställa denna
Så tack till er otrevliga

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk

Såg på fynd-tråden att Degauss har ytterligare en kampanj, köp 1 få 3 extra.

Tänkte köpa Pocket-hörlurar för 199 kr (http://shopse.degausslabs.com/products) till min laptop. Problemet är att jag ibland spelar CSGO på denna dator och den har bara ett kombinerat intag för hörlurar/mikrofon. Har exempelvis ett par samsunghörlurar med inbyggd mikrofon men den fungerar inte på denna dator. Kanske långsökt men kan det hända att någon mikrofonen på någon av de tre pocket-lurarna kan fungera? Apple/Android/Windows Phone-modellen?

Permalänk
Medlem

Alla klagar på Degauss och deras sätt att marknadsföra sina produkter, men om man bortser ifrån det, hur bra är dem? 6-7/10 eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoot:

Skönt att höra att det finns någon som förstår att det inte är något fel att vara en mellandhand - säg att någon vill ha TV:n rabatten är slut jag säljer för 35k, 40k är billigaste priset - båda tjänar pengar.
Tycker det är ritkigt löjligt att folk tycker det är fel att köpa billigt och sälja dyrt. Googla kapitalism och gräv lite i det så ska ni se att varje kedja gör så. Era skor kommer från sweatshops där folk arbetar 18 timmar om dygnet i omänsklig värme, var arga på dem istället.

TILL ALLA SOM UNDRAR; jag returnerade TV:n. När jag såg hur många folk jag fick emot mig direkt (pga att det var ett dåligt köp och att level 9 vs level 2 spelar ingen roll) och kollade närmare på specifikationerna beslutade jag mig för att avbeställa denna
Så tack till er otrevliga

"säg att någon vill ha TV:n rabatten är slut jag säljer för 35k, 40k är billigaste priset - båda tjänar pengar."

Enbart du tjänar pengar, hen som köper den av dig spar pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

Alla klagar på Degauss och deras sätt att marknadsföra sina produkter, men om man bortser ifrån det, hur bra är dem? 6-7/10 eller?

Köpte ett par NOIR på kampanjen, måste säga att jag kände mig lurad.
Dom lovade kvalitet men de kändes som en riktigt dålig konstruktion där sladdarna går in i lurarna, ljudet på ena luren var lägre än på den andra, och ljudet var inte mer än ok. Dessutom var alla lurar RMA lurar, förpackningarna var öppna och lurarna var smutsiga och hade små jack i sig.

Skulle med tanke på priset inte ge mer än 5, bra ljud och ok kvalitet, men inte tillräckligt för priset

Visa signatur

″Citerare får flera poolare″

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kungjaevel:

Jag skulle då inte lite på någon som tipsar om eller rekommenderar Degauss Labs. Inte nog med att dom skrev falska recensioner om sina egna produkter (Degauss Labs, Multibrackets) dom hängde även på minhembio forumet och tipsade folk där om lurarna. Lyckligtvis är det mesta borttaget därifrån men jag utgår från att dom har konton här med.

Dessutom skrev dom vid upprepade tillfällen negativa recensioner om konkurrenterna.

Helt rätt, riktigt skumrask-beteende. Produkterna är knappt värda de rabatterade priserna som dom slänger ut det för heller.

Handla inte av Degauss, dumt att stöda sådan verksamhet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av edde97:

Köpte ett par NOIR på kampanjen, måste säga att jag kände mig lurad.
Dom lovade kvalitet men de kändes som en riktigt dålig konstruktion där sladdarna går in i lurarna, ljudet på ena luren var lägre än på den andra, och ljudet var inte mer än ok. Dessutom var alla lurar RMA lurar, förpackningarna var öppna och lurarna var smutsiga och hade små jack i sig.

Skulle med tanke på priset inte ge mer än 5, bra ljud och ok kvalitet, men inte tillräckligt för priset

Jag beställde ett par lurar för 499:- vid kampanjen i mars där man skulle få två extra headset. Fick dock ett par Noir istället (mer om det finns i tidigare inlägg i tråden).
Det tyckte jag väl var ok, jämfört med UrbanEars Kransen som jag hade tidigare så hade de bättre ljud men Noir kändes samtidigt smäckrare och ömtåligare. Nu har ena dock hörluren gett upp (alltså efter ca en månads användning), så vi får väl se hur deras RMA-service är...

Permalänk
Medlem

Rabble bjuder på 50 kr rabatt på ordrar över 100 kr på cdon.com med koden "rabble"

Någon som har tips på nåt billigt o bra??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ProVista:

Rabble bjuder på 50 kr rabatt på ordrar över 100 kr på cdon.com med koden "rabble"

Någon som har tips på nåt billigt o bra??

Skickades från m.sweclockers.com

29kr i frakt så vad vinner man, ingenting typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av justinbeaver:

29kr i frakt så vad vinner man, ingenting typ

Kan köpa DVD-filmer för 3kr

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=429&lista=prod&billig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av justinbeaver:

29kr i frakt så vad vinner man, ingenting typ

Äre inte gratis frakt över 100kr med cdon+? Eller den kanske uteblir efter 50 kronorsrabatten är inlagd?

Gick inte att kombinera med mecenats fri frakt kod iaf

Skickades från m.sweclockers.com