Sony Xperia Z Startar inte, RÖD LED.

Permalänk

Sony Xperia Z Startar inte, RÖD LED.

Hej!

Härom dagen så crashade min mobil efter att ett program inte svarade, hade runt 40% batteri. Efter det vägrar min mobil att starta. Har testat att resetta den med hjälp av Power + vol up, testade även Power + vol down.

När jag laddar mobilen EFTER jag har tryckt Power + Vol up i cirka 30sek så visar sig den röda ledden, som om att den laddar. Men det gör den inte. Eftersom den slutar lysa efter cirka 5 minuter. Jag hör även ingen vibration när jag försöker resetta den. Om jag vill få fram den röda leden igen så måste jag göra Power + Vol up igen.

Har ingen återställningsknapp vid SIM kortet heller så har ingen aning om hur jag ska fixa detta. Pls hjälp

Permalänk
Medlem

Är nog fel på laddaren du använder. Hade ett liknade problem när jag hade en Z1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@OlleRehn: Testat med andra laddare, samma sak.

Permalänk
Medlem

@Lindell1337: Testa en laddare med högre Ampere och låt laddaren sitta i ett tag , har alltid funkat för mig då mobilen börjat ladda efter cirka 30 min.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk

@Whiskey89: Nope, funka inte.