Hjälp med köp av ny telefon tack.

Permalänk
Medlem

Hjälp med köp av ny telefon tack.

Lyckades ta sönder skärmen när jag sov och behöver en ny (måste köpa idag).
Men jag har inte hållt någon koll på telefonmarknaden på ca 2 år för att inte frestas av att köpa en ny sålänge min nexus 5 fungerade.

Skulle vara väldigt tacksam för tips om en vettig android för ca 2-4k.
Bra batteritid och/eller utbytbart hade varit ett stort plus.

Permalänk
Medlem

Nexus 5x är kanske inte jättespännande men prisvärd (<3000 kr) och går att köpa i valfri butik. Det enklaste måste väl vara att gå till elgiganten och klämma lite på telefornerna.

Permalänk
Medlem

@xyllian: Kollat en del på nexus 5X, gillade min Orginal nexs 5 men känner nog att jag skulle vilja testa någon annan.
Kollade lite på LG G3 (2.5k) och LG G4 (3.5k).

Men blir nog att åka upp till elgiganten eller netonnet när dom öppnar.

Permalänk

Kan rekommendera Oneplus X, dock lär du inte få tag på en ny idag då leveranstiden tar sin tid.
Telefonen diskuteras här: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1395768-oneplus-x

Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk

sony z5 compact ska ha bra batteritid och skall vara rätt bra i övrigt. Kan vara värt att klämma på iaf.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av frasse_84:

Kan rekommendera Oneplus X, dock lär du inte få tag på en ny idag då leveranstiden tar sin tid.
Telefonen diskuteras här: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1395768-oneplus-x

Kollat lite på den, låter lockande men tyvärr hinner jag inte vänta.

Skrivet av Albinfiskare:

sony z5 compact ska ha bra batteritid och skall vara rätt bra i övrigt. Kan vara värt att klämma på iaf.

Kollade lite på den men är osäker.
720p skärm är lite av en dealbreaker för mig och är rädd för xperia sedan min Z1 (säkert förbättrats men ändå), skärmen gick sönder 2 gånger första månaden jag hade den (5 cm fall från fickan till golven när jag klappa hunden,andra gången gled den ner från soffan)

Permalänk
Medlem
Permalänk

LG G4 är vad G3 skulle ha varit, Kör lg G4 och den är riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dadeby:

Kollat lite på den, låter lockande men tyvärr hinner jag inte vänta.

Kollade lite på den men är osäker.
720p skärm är lite av en dealbreaker för mig och är rädd för xperia sedan min Z1 (säkert förbättrats men ändå), skärmen gick sönder 2 gånger första månaden jag hade den (5 cm fall från fickan till golven när jag klappa hunden,andra gången gled den ner från soffan)

Xperia Z1 var ett jävla magplask dock, så pass jag skulle påstå att Xperia Z (den första, innan Z1) var bättre. Har Sony Z2 och Z3 Compact. Mycket trevliga bege två. Med min Z3 Compact kan jag få två dagar med aktivt användande vilket är nice. På en riktigt pressad dag kommer man hem med 35% batteri. Då har man väl talat i telefon halva dagen och surfat andra halvan. Första telefonen jag inte haft battery anxiety med sedan knapplurarna efter millenium shiftet.

Så om batteri är prio ett, är en Z3 eller Z5 Compact att rekommendera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Xperia Z1 var ett jävla magplask dock, så pass jag skulle påstå att Xperia Z (den första, innan Z1) var bättre. Har Sony Z2 och Z3 Compact. Mycket trevliga bege två. Med min Z3 Compact kan jag få två dagar med aktivt användande vilket är nice. På en riktigt pressad dag kommer man hem med 35% batteri. Då har man väl talat i telefon halva dagen och surfat andra halvan. Första telefonen jag inte haft battery anxiety med sedan knapplurarna efter millenium shiftet.

Så om batteri är prio ett, är en Z3 eller Z5 Compact att rekommendera.

Hört mycket positivt om de nyare modellerna.
Min polare har en z3 compact som han aldrig haft problem med så jag kommer nog testa den i affär och göra valet därefter.
Håller med om att batteritiden är grym, det var den iallafall i min Z1. Kunde klara mig 2-5 dagar beroende på hur mycket jag använt den medans min nexus 5 går från 100%->15% efter bara ett fåtal timmar lätt användande (ca 1 film)

Permalänk
Medlem

Var precis och hämtade en LG G4 (svart läder).
Väldigt nöjd med den hittils. Testade även Xperia z5 compact fast lite för liten skärm och även lite högre pris än vad jag ville lägga.

Permalänk
Skrivet av Dadeby:

Kollat lite på den, låter lockande men tyvärr hinner jag inte vänta.

Kollade lite på den men är osäker.
720p skärm är lite av en dealbreaker för mig och är rädd för xperia sedan min Z1 (säkert förbättrats men ändå), skärmen gick sönder 2 gånger första månaden jag hade den (5 cm fall från fickan till golven när jag klappa hunden,andra gången gled den ner från soffan)

Ok, skärmen är ju mindre så 720p borde inte vara några problem (blir ju 323 ppi). Men den kan absolut vara fallkänslig som du säger :/

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/