LG G4 eller Huawei Honor 7?

Permalänk

LG G4 eller Huawei Honor 7?

Behöver ny mobil då min Samsung S4 gick sönder. Har hittat dessa två som kandidater (LG G4 eller Huawei Honor 7) då jag tycker Samsung S7 är för dyr, annars hade jag fortsatt med Samsung.

Vilken skulle ni rekommendera? Eller har ni någon annan att rekommendera?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av CivStudent:

Behöver ny mobil då min Samsung S4 gick sönder. Har hittat dessa två som kandidater (LG G4 eller Huawei Honor 7) då jag tycker Samsung S7 är för dyr, annars hade jag fortsatt med Samsung.

Vilken skulle ni rekommendera? Eller har ni någon annan att rekommendera?

Tacksam för svar

Jag har haft Honor 7 sedan december och den har skött sig bra. Det enda som saknas är NFC om du behöver det. Är väldigt nöjd med batteritiden, stabiliteten och prestandan. Har tyvärr inte ägt en G4 så vågar inte uttala mig om den.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

@Henrik-W: Okej ne NFC är inget måste för mig så Huawei Honor 7 låter ju bra då.

Permalänk
Medlem

Såg igår att Cdon har LG G4 för 2990kr om det kan spela nån roll?

Annars säger jag som jag brukar :
Åk till nått ställe som har bägge lurar så du kan känna på dem lite och få en uppfattning om vad du tycker bäst om. Båda gör säkert ett bra jobb och båda har android så är ju mer kanske hur dem känns i handen , jämföra kameror, batteritid som kan vara intressant. Lycka till 😊

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Om du vill ha en fingeravtrycksläsare kan jag rekommendera Oneplus 2 som alternativ. Annars är G4 det solklara valet av de två du la fram i OP.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

@CivStudent:
LG G4 skulle jag valt annars kanske Oneplus är något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CivStudent:

@Henrik-W: Okej ne NFC är inget måste för mig så Huawei Honor 7 låter ju bra då.

Kolla gärna Swedroids test, i deras tabeller i testen ligger även LG G4 med som jämförelse.

Test av Honor 7

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Om du vill ha en fingeravtrycksläsare kan jag rekommendera Oneplus 2 som alternativ. Annars är G4 det solklara valet av de två du la fram i OP.

Huawei Honor 7 har även den en alldeles utmärkt fingertrycksavläsare. Varför G4 är det "solklara valet" skulle vara bra att motivera.

Permalänk

Har en Honor 7, tycker den är bra. Kör dock med en annan launcher (Nova) men det kunde till och med jag som inte är särskilt haj på telefoner lägga in på två minuter. Fingeravtrycksläsaren på den har fått höga betyg och den har även navigeringsfunktioner vilket jag tycker är bra.

Valde mellan Honor 7 och LG G4. Tyckte G4 var för stor i handen och Honor hade bättre batteritid. Dom kostar väl i princip lika mycket i dagsläget. Mitt råd är att klämma på båda och sen köpa den som känns bäst.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Två bra telefoner har dock bara haft G4 själv och är riktigt nöjd, speciellt med kameran som är en av de bättre på stillbilder enligt dxomark. Enda negativa för min del är batteritiden som är högst medioker på G4:an.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Josafo:

Huawei Honor 7 har även den en alldeles utmärkt fingertrycksavläsare. Varför G4 är det "solklara valet" skulle vara bra att motivera.

Orkar inte gå in i detaljer men hela telefonen är mer high-end. Skärm, kamera, SoC etc.

Angående Honor 7 vs Oneplus 2 är det inte ens värt att diskutera, har flertalet vänner med Honor 7 och Oneplus 2 är grymt mycket bättre på nästan samtliga punkter. Skillnaden i flyt och tiden det tar att starta appar exempelvis var flera gånger bättre på 2.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit