AMD släpper Radeon Software 16.4.2 med fullt stöd för externa grafikkort

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper Radeon Software 16.4.2 med fullt stöd för externa grafikkort

Externa grafikkort över Thunderbolt 3 får nu fullt stöd från AMD:s sida när bolaget släpper den nya drivrutinen Radeon Software 16.4.2, som även introducerar en duo nya Crossfire-profiler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yay, Crossfire är fixat i The Division!

Synd att man slutade spela för tre veckor sedan.

EDIT: Nevermind, enligt Reddit så får man fortfarande negativ scaling och fladdrande på vissa effekter.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Hoppas det fungerar den här gången. När en sån här lösning implementeras på ett sätt som fungerar smärtfritt så kommer nog ganska många, även jag själv, gladeligen göra sig av med den stora burken under skrivbordet. Externt grafikkort plus en laptop kan bli en jättebra lösning för folk som bor trångt.

Permalänk
Medlem

Om nu alla fixes som listas är gjorda, och fungerar så är det faktiskt bra. Verkar vara en stort CF satsad drivare faktiskt.

Permalänk
Hjälpsam

Många buggar som är fixade och nya funktioner, det verkar som att AMD:s utveckling av drivare är inne i en fin period.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Jag är sjukt sugen på en sådan docka. Nästa system kanske.

Riktigt nice sammarbete mellan speciellt AMD och Intel men även Razer förstås. Jag hoppas att AMD och Intel även i fortsättningen arbetar på olika lösningar, klart välkommet tycker jag som konsument.

Skrivet av Ratatosk:

Många buggar som är fixade och nya funktioner, det verkar som att AMD:s utveckling av drivare är inne i en fin period.

Instämmer. Bortsett från fläktbuggen i första Crimson så har AMD gjort ett riktigt bra jobb. Har haft noll problem förutom fläktbuggen själv, Hawaii tycker jag det känns som AMD verkligen fått upp kvaliteten på mjukvaran. Haft mitt 290 Tri-X sedan de hittade ut i början av 2014 och det har varit två härliga år, med ny funktionalitet och prestandaförbättringar. Inga nya kort som kommit sedan dess har motiverat byte dessutom men snart nog blir det nog svårt att låta bli.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte nyss 2 st fury x och kör crossfire, trodde att det skulle funka bra men det är väldigt buggit och datorn hänger sig flera gånger om dagen när jag ska spela... Synd att de inte kan fixa sånt med..

Permalänk
Medlem

Nu kanske riktiga LAN-partyn med laptops blir en grej

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Daemon85: Du har såklart kollat alla andra komponenter var för sig, temperaturer osv. och reggat ett support ärende med AMD och tillverkaren av dina kort, och av dem både har du fått det bekräftat att det är drivrutinerna det är fel på? Inte? Synd att du inte gjort det.

On topic: Detta var ett riktigt nice släpp som jag väntat lite 1,5 månad på, många buggar fixade som jag stört mig på. Hoppas AMD håller samma tempo med släppen och lyckas hålla kvar samma kvalitet.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon85:

Köpte nyss 2 st fury x och kör crossfire, trodde att det skulle funka bra men det är väldigt buggit och datorn hänger sig flera gånger om dagen när jag ska spela... Synd att de inte kan fixa sånt med..

Du får ju felsöka Om du nu inte har gjort detta.

Visst, CF eller SLI är inte så skoj..jag har testat bådeoch, och kan säga..finns ingen vinnare där mellan tillverkarna faktiskt..

Kanske AMD då man slipper att ha den dära bryggan mellan kortet och man kan blanda lite vildare mellan korten i CF

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk

Känns som att en laptop CPU kan flaska rätt rejält om man kopplar in ett fury X. Hoppas att det blir någon ordning på DX12!

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

@Daemon85: Du har såklart kollat alla andra komponenter var för sig, temperaturer osv. och reggat ett support ärende med AMD och tillverkaren av dina kort, och av dem både har du fått det bekräftat att det är drivrutinerna det är fel på? Inte? Synd att du inte gjort det.

Eftersom jag hade ett fury x först och sen stoppade i ett till gör crossfire så är jag 100 % på att det är crossfire som är felkällan... Det är tyvärr inte roligare, rekommenderar inte det speciellt mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Yay, Crossfire är fixat i The Division!

Synd att man slutade spela för tre veckor sedan.

EDIT: Nevermind, enligt Reddit så får man fortfarande negativ scaling och fladdrande på vissa effekter.

Jag hade verkligen tänkt skriva EXAKT samma sak.

Förstår inte hur de kan prioritera en sådan sak så lågt. Alla som var supertaggade på att spela Division som sitter på crossfire lär ju tänka två gånger innan de köper AMD igen. De tog typ 4 uppdateringar där de alltid låg med som "known issue".

Kul att de fixade Dota2 crossfire iaf, vad nu de ska vara bra för. Nu lär jag kunna spela Dota i 200+ fps, woo...

Holy creps.. nu när jag faktiskt läser alla fixar blir jag ändå ganska glad, de har verkligen löst MÅNGA crossfirebuggar med den här uppdateringen!

KANSKE ÄNTLIGEN KAN FÅ SPELA IGENOM FALLOUT 4 MED BRA FPS I 4K <33

Edit: Tycker det är märkligt att det fortfarande inte finns någon crossfire-profile för F4, någon som vet om detta är AMD's eller F4-devs fel?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WoG:

Jag hade verkligen tänkt skriva EXAKT samma sak.

Förstår inte hur de kan prioritera en sådan sak så lågt. Alla som var supertaggade på att spela Division som sitter på crossfire lär ju tänka två gånger innan de köper AMD igen. De tog typ 4 uppdateringar där de alltid låg med som "known issue".

Kul att de fixade Dota2 crossfire iaf, vad nu de ska vara bra för. Nu lär jag kunna spela Dota i 200+ fps, woo...

Holy creps.. nu när jag faktiskt läser alla fixar blir jag ändå ganska glad, de har verkligen löst MÅNGA crossfirebuggar med den här uppdateringen!

KANSKE ÄNTLIGEN KAN FÅ SPELA IGENOM FALLOUT 4 MED BRA FPS I 4K <33

Edit: Tycker det är märkligt att det fortfarande inte finns någon crossfire-profile för F4, någon som vet om detta är AMD's eller F4-devs fel?

(Mest) Utvecklarnas fel pga hur de designar spel idag. Tas upp i början av denna video exempelvis: https://youtu.be/aSYBO1BrB1I

Förhoppningsvis är det ett övergående problem om DX12 och Vulkan får fotfäste samt att spelutvecklarna gör rätt. I dagsläget är det helt klart bäst att köra med ett enda kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Hoppas det fungerar den här gången. När en sån här lösning implementeras på ett sätt som fungerar smärtfritt så kommer nog ganska många, även jag själv, gladeligen göra sig av med den stora burken under skrivbordet. Externt grafikkort plus en laptop kan bli en jättebra lösning för folk som bor trångt.

Ja, jag ser fram emot att bara ha en dator att underhålla, iaf. Förhoppningsvis blir det billigare också... men vad går en sån där docka på, tro, när marknaden mognat lite? Razers pionjär kostar enligt uppgift 500 dollar, vilket inte känns rimligt någonstans.

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arzei:

Yay, Crossfire är fixat i The Division!

Synd att man slutade spela för tre veckor sedan.

EDIT: Nevermind, enligt Reddit så får man fortfarande negativ scaling och fladdrande på vissa effekter.

Spelet lider av sådana problem att man inte kan utesluta att det handlar om problem med spelet.

Skrivet av Daemon85:

Köpte nyss 2 st fury x och kör crossfire, trodde att det skulle funka bra men det är väldigt buggit och datorn hänger sig flera gånger om dagen när jag ska spela... Synd att de inte kan fixa sånt med..

Förutsatt att det är ett drivrutinsproblem vilket det inte är säkert. Har du kollat så det inte beror på andra komponenter? CPU överhettar kanske? Får de nog med ström? etc. etc.

Skrivet av Dafydd:

Ja, jag ser fram emot att bara ha en dator att underhålla, iaf. Förhoppningsvis blir det billigare också... men vad går en sån där docka på, tro, när marknaden mognat lite? Razers pionjär kostar enligt uppgift 500 dollar, vilket inte känns rimligt någonstans.

Förvänta dig inte att priserna kommer att gå ned inom någon nära framtid. Brukar ta några år innan ny teknik börjar gå ned i pris.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av anon5930:

(Mest) Utvecklarnas fel pga hur de designar spel idag. Tas upp i början av denna video exempelvis: https://youtu.be/aSYBO1BrB1I

Förhoppningsvis är det ett övergående problem om DX12 och Vulkan får fotfäste samt att spelutvecklarna gör rätt. I dagsläget är det helt klart bäst att köra med ett enda kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Med stor sannolikhet så lär det snarare bli än värre. Som det är nu ligger en relativt liten del av arbetet för att få fungerande Crossfire/SLI på speltillverkaren och resten på AMD/Nvidia.

Nvidia och AMD har såklart ett intresse av att få det att fungera så bra som möjligt, de ser ju gärna att vi köper fler kort.

I och med DX12 hammar istället nästan allt arbete i knät på speltillverkarna. De tjänar ytterst lite på att lägga timtals med arbete på den lilla del av deras kundkrets som sitter på flerkorts-lösningar. Därmed lär snarare Crossfire/SLI stödet bli än sämre i framtiden.

@Yoshman kan säkert fylla i än mer.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Eftersom jag hade ett fury x först och sen stoppade i ett till gör crossfire så är jag 100 % på att det är crossfire som är felkällan... Det är tyvärr inte roligare, rekommenderar inte det speciellt mycket

Ett kort till = höjd temp i hela chassit och alla komponenter. Man har en extra 200w värme som ska ut give or take.
1 kort till = mer stress på flera komponenter.
Det krävs mer av ditt nätagg Etc. Etc. Etc.

Det är lätt att skylla på drivrutiner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dafydd:

Ja, jag ser fram emot att bara ha en dator att underhålla, iaf. Förhoppningsvis blir det billigare också... men vad går en sån där docka på, tro, när marknaden mognat lite? Razers pionjär kostar enligt uppgift 500 dollar, vilket inte känns rimligt någonstans.

Razer är först ut och verkar utnyttja läget med tanke på prissättningen. När fler konkurrenter fått ut egna lösningar lär vi få se betydligt roligare priser med.

1000kr utan nätagg, 2000kr med om jag får gissa vilt.

Skrivet av Xyborg:

Med stor sannolikhet så lär det snarare bli än värre. Som det är nu ligger en relativt liten del av arbetet för att få fungerande Crossfire/SLI på speltillverkaren och resten på AMD/Nvidia.

Nvidia och AMD har såklart ett intresse av att få det att fungera så bra som möjligt, de ser ju gärna att vi köper fler kort.

I och med DX12 hammar istället nästan allt arbete i knät på speltillverkarna. De tjänar ytterst lite på att lägga timtals med arbete på den lilla del av deras kundkrets som sitter på flerkorts-lösningar. Därmed lär snarare Crossfire/SLI stödet bli än sämre i framtiden.

@Yoshman kan säkert fylla i än mer.

Vill utvecklarna ha tillgång till hårdvaran mer än innan så får de se till att göra sitt jobb. De har APIer för detta nu som ger det de ville ha.

CF och SLI kommer försvinna, du får flera GPUer åtkomliga du kan använda i spel. Tänk på att Fury X och 980 Ti har körts ihop med varandra i Explicit Multi Adapter i Ashes of the Singularity. De har verktygen som behövs, bara att sätta igång.

Skotten går igenom detta i videon, Multi Adapter-stödet kan förändra mycket. Förhoppningsvis till det bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag hade verkligen tänkt skriva EXAKT samma sak.

Förstår inte hur de kan prioritera en sådan sak så lågt. Alla som var supertaggade på att spela Division som sitter på crossfire lär ju tänka två gånger innan de köper AMD igen. De tog typ 4 uppdateringar där de alltid låg med som "known issue".

Kul att de fixade Dota2 crossfire iaf, vad nu de ska vara bra för. Nu lär jag kunna spela Dota i 200+ fps, woo...

Holy creps.. nu när jag faktiskt läser alla fixar blir jag ändå ganska glad, de har verkligen löst MÅNGA crossfirebuggar med den här uppdateringen!

KANSKE ÄNTLIGEN KAN FÅ SPELA IGENOM FALLOUT 4 MED BRA FPS I 4K <33

Edit: Tycker det är märkligt att det fortfarande inte finns någon crossfire-profile för F4, någon som vet om detta är AMD's eller F4-devs fel?

Dock så hade även nVidia stora problem med the division och SLI i början också. Både den första och den andra SLI profilen gav problem. Så jag skulle säga att gamers får tänka om när det gäller att köpa fler än ett kort punkt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av anon5930:

Vill utvecklarna ha tillgång till hårdvaran mer än innan så får de se till att göra sitt jobb. De har APIer för detta nu som ger det de ville ha.

CF och SLI kommer försvinna, du får flera GPUer åtkomliga du kan använda i spel. Tänk på att Fury X och 980 Ti har körts ihop med varandra i Explicit Multi Adapter i Ashes of the Singularity. De har verktygen som behövs, bara att sätta igång.

Skotten går igenom detta i videon, Multi Adapter-stödet kan förändra mycket. Förhoppningsvis till det bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst. De har fått nya verktyg som kan ge bättre resultat OM utvecklarna lägger betydligt mer jobb. Det är minst sagt naivt att tro att de kommer att göra det när det inte ligger någon vinst i det för dem. Det är en väldans skillnad på ett Tech demo som AoTS och ett faktiskt spel.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

Visst. De har fått nya verktyg som kan ge bättre resultat OM utvecklarna lägger betydligt mer jobb. Det är minst sagt naivt att tro att de kommer att göra det när det inte ligger någon vinst i det för dem. Det är en väldans skillnad på ett Tech demo som AoTS och ett faktiskt spel.

De flesta bör vid det här laget vara väldigt skeptiska mot spelutvecklarna. De snackar gärna men levererar sällan vad de lovar. Men de har verktygen, upp till bevis.

Vinsten ligger i att bygga spel som fungerar på flera plattformar, som fungerar på olika presterande hårdvara vilket ökar marknaden för dessa företag. Sålt spel är vinst.

Nu lär det såklart ta tid innan vi får se några större genombrott men de har vad de behöver iallafall. AotS visar att det är möjligt med de APIer vi har idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Ett kort till = höjd temp i hela chassit och alla komponenter. Man har en extra 200w värme som ska ut give or take.
1 kort till = mer stress på flera komponenter.
Det krävs mer av ditt nätagg Etc. Etc. Etc.

Det är lätt att skylla på drivrutiner.

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom fury x är utformat som det är med kylfläns så man blåser ut varmluft ur chassit så är värmen inga problem, ligger dessutom runt 40 grader, sen så räcker 1500w att driva allt jag vill.

Permalänk
Medlem

@Daemon85: Hehe okej du vet bäst.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Så synd att äldre gcn inte stöds. Hoppas att det kommer i framtiden så att mitt 7970 kan komma till användning då jag uppgraderar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av edda123:

Så synd att äldre gcn inte stöds. Hoppas att det kommer i framtiden så att mitt 7970 kan komma till användning då jag uppgraderar.

Skickades från m.sweclockers.com

Såvida inte något saknas på äldre GCN-kort så bör stödet förhoppningsvis komma. Fokuset inledningsvis har legat på kort som fortfarande säljs på marknaden. R9 285X samt 290 och 290X stöds också. Även 280 och 280X borde kunna stödjas likaså HD7950 och HD7970.

Med tanke på tidigare nya features som kommit ut så bör stödet kunna komma om produkten är kompatibel.

Permalänk
Medlem

@WoG: Crossfire has funkat bra sedan typ slutet av Februari. Bethesda förstörde crossfire med 1.4 patchen, men runt 3 veckor senare släppte AMD en hotfix. Profilen syns inte, den är inräknad under den generella inställning för crossfire eller vad man ska säga, alla spel som använder crossfire har inte en egen profil. Då skulle listan bli låååååång.

Här diskuterar vi det lite #16100488

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

@WoG: Crossfire has funkat bra sedan typ slutet av Februari. Bethesda förstörde crossfire med 1.4 patchen, men runt 3 veckor senare släppte AMD en hotfix. Profilen syns inte, den är inräknad under den generella inställning för crossfire eller vad man ska säga, alla spel som använder crossfire har inte en egen profil. Då skulle listan bli låååååång.

Här diskuterar vi det lite #16100488

Okej, men de låter ju lovande.
Har inte spelat på några månader, men när jag körde så blev ljuset totalt f*k up, extrem brightness och allt flimmrade som sjutton oavsett vilka inställningar man körde med.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

@WoG: Precis det var det som 1.4 patchen gjorde att man fick problem med. Det lustiga var att bara 3 dagar innan släppte AMD drivisen som gav crossfire stöd, sen förstör Bethesda det 3 dagar senare haha. Sen tog det 3 veckor till att få det att funka igen (vilket är alldeles för länge för AMD att fixa det tyckte jag).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Gambit_2K:

@WoG: Precis det var det som 1.4 patchen gjorde att man fick problem med. Det lustiga var att bara 3 dagar innan släppte AMD drivisen som gav crossfire stöd, sen förstör Bethesda det 3 dagar senare haha. Sen tog det 3 veckor till att få det att funka igen (vilket är alldeles för länge för AMD att fixa det tyckte jag).

Få se om de är snabbara att fixa CF igen, efter nästa patch från Bethesda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |