Fryslagg hela tiden, hittar inga direkta mönster

Permalänk
Medlem

Fryslagg hela tiden, hittar inga direkta mönster

Har till och från när jag spelar CS:GO halvsekunder långa fryslagg trotts 300+fps och 20ish ping.

Länk till exempel : https://youtu.be/4o7cdG7FiSg?t=40

Det lagget ni tydliger ser vid ca 43 sekunder när min vänn springer in i Libban på inferno.

laggen händer många många gånger per match och leder till massiv frustration från min sida. händer både när jag själv spelar och när jag kollar andras POV som död.

Några tips?

PS. spelar normalt inte in när jag spelar eller streamar. Gjorde det endast för att ha ett exempel att visa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mclelle:

Har till och från när jag spelar CS:GO halvsekunder långa fryslagg trotts 300+fps och 20ish ping.

Länk till exempel : https://youtu.be/4o7cdG7FiSg?t=40

Det lagget ni tydliger ser vid ca 43 sekunder när min vänn springer in i Libban på inferno.

laggen händer många många gånger per match och leder till massiv frustration från min sida. händer både när jag själv spelar och när jag kollar andras POV som död.

Några tips?

PS. spelar normalt inte in när jag spelar eller streamar. Gjorde det endast för att ha ett exempel att visa.

Vissa har hävdat att dom har samma problem och att det har hjälpt att avinstallera Nvidia Experience om du har det installerat, lite av ett longshot men kanske värt ett försök

Permalänk
Medlem

Känns verkligen som en långshot. men självklart värt ett försök. Någon annan med teori? @lisinge:

Permalänk
Medlem

sökte på fryslagg i forumets sökfält fick upp ett gäng.
Men denna hade en lösning som var att installera spelet på en ssd, vet ej hur du har det?
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1395696-fryslagg-i-spel

annars kanske det hjälper med cpu-unpark?
kolla om det finns nån nyare lan-driver ifall det är nät-relaterat lagg?

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Fortfarande samma fryslagg trots dessa förslag. någon annan som har något förslag på vad det kan vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mclelle:

Fortfarande samma fryslagg trots dessa förslag. någon annan som har något förslag på vad det kan vara?

Det kan vara vad som helst. Jag var med om ett liknande problem där jag typ en gång i minuten fick nån sorts rubberband. Jag kunde springa in i ett rum.. se vart alla var och skjuta lite... sen rubberbandades jag tillbaka och jag visste vart alla var men de hade aldrig sett mig och mina skott jag avlossade registrerades aldrig för dom.

Detta löstes av att installera om Plex media server. Antar att det var nått strul med kommunikationen till och från routern. Testa gå in i aktivitetshanteraren och avsluta allt du kan avsluta och se om det blir bättre då.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Har du spelet installerat på en seg/döende hdd?
Spikar hdd aktiviteten kan det orsaka liknande frysningar.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Inte helt ny tråd men i mitt fall blev det så när jag bytte speldisk från en billig liten Kingston till Intel 535 480GB. Det var rätt bra pris på den men trodde inte att den skulle vara så kass :/