Permalänk
Medlem

Vattenskadat Corsair Gaming K95 RGB

Jag köpte detta fantastiska tangentbord för någon månad sen men efter en olycka med en mugg vatten så fungerar det nu "sådär". Precis allt fungerar förutom höger shift-knapp och så fungerar space-tangenten typ 29 gånger av 30 tryck men den gången den inte fungerar så får man två mellanslag nästa gång man trycker på det så att säga, då jag programmerar och skriver en hel del så är det oacceptabelt.

Är det någon som har något tips om hur man kan tänkas lösa detta? Precis efter olyckan fungerade det knappt alls men jag körde det 30min i 35graders varmluftsugn varpå det började fungera enligt ovan.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Jag köpte detta fantastiska tangentbord för någon månad sen men efter en olycka med en mugg vatten så fungerar det nu "sådär". Precis allt fungerar förutom höger shift-knapp och så fungerar space-tangenten typ 29 gånger av 30 tryck men den gången den inte fungerar så får man två mellanslag nästa gång man trycker på det så att säga, då jag programmerar och skriver en hel del så är det oacceptabelt.

Är det någon som har något tips om hur man kan tänkas lösa detta? Precis efter olyckan fungerade det knappt alls men jag körde det 30min i 35graders varmluftsugn varpå det började fungera enligt ovan.

Man måste låta det torka i minst 4-5 dagar, gärna med en fläkt som blåser på tangentbordet. Räcker inte med några 30 minuter i en ugn

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Man måste låta det torka i minst 4-5 dagar, gärna med en fläkt som blåser på tangentbordet. Räcker inte med några 30 minuter i en ugn

Det har torkat i typ en månad.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Det har torkat i typ en månad.

Innan man börjar använda det.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Innan man börjar använda det.

Ja precis, det hände för typ en månad sen, jag körde det i ugnen en stund, snabbtestade det och sedan har det fått "lufttorka" men problemet kvarstår fortfarande tyvärr :/

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Ja precis, det hände för typ en månad sen, jag körde det i ugnen en stund, snabbtestade det och sedan har det fått "lufttorka" men problemet kvarstår fortfarande tyvärr :/

Prova att låta en fläkt blåsa under någon dag. Kan vara lite fukt kvar som ställer till det.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Spillde kaffe i mitt gamla tangentbord, många tangenter som va sega o mosiga.
Skruva isär det och ta bort alla tangenter och la det e vatten, sen sköljde och lät den torka framför en fläkt i 1 dag.
Fungerade utmärkt efter det

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi