Permalänk
Medlem

LG 34UC88 tillgänglighet i Sverige

Är det någon som vet när LG's nya 34UC88/98 Ultra-wide skärmar kommer vara mer tillgängliga här i Sverige eller om de någonsin kommer vara det? Just nu finns de knappt någonstans och jag tycker utbudet av Ultra-wide skärmar här över huvud taget inte är speciellt bra :/

Alla svar är välkomna!

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem

Kolla in della 34" uw, köpte en sån och är sjukt nöjd! Sen att den går
Klocka till 80hz gör ju det inte sämre

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

Kolla in della 34" uw, köpte en sån och är sjukt nöjd! Sen att den går
Klocka till 80hz gör ju det inte sämre

Jo, såg den men tyckte inte den var så snygg och har hört andra klaga om backlight bleed på den och det har jag haft nog med problem med i tidigare skärmar :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Skrivet av Vizuka:

Jo, såg den men tyckte inte den var så snygg och har hört andra klaga om backlight bleed på den och det har jag haft nog med problem med i tidigare skärmar :/

Skickades från m.sweclockers.com

Bakgrundsbelysning som blöder är inget ovanligt idag och sitter det samma sorts panel i båda skärmarna (alltså IPS-panel tänker jag på nu, inte den exakta modellen vilken också den säkert är samma) så är risken stor oavsett vilket märke du väljer.
För inte kostar väl LG-skärmarna betydligt mer än Dells motsvarigheter?

Okej, visst, sättet panelerna monteras i skärmchassina spelar uppenbarligen stor roll, då en och annan lyckats trycka bort mycket av ojämn bakgrundsbelysning (se t.ex Koreaskärmarna för diskussioner om detta), men det här är ändå nåt som verkar drabba väldigt många skärmar idag. Läste häromdagen någon som klagade på Acers 144-hertzare, XB271, som många ändå fick för sig var bättre än föregångaren XB270 och Asus motsvarighet. Och det kanske den är, men uppenbarligen ändå en hel del skärmar med alltför "flammig" bild då den snubben hade betat av tre skärmar om jag minns rätt.

Skärmen ifråga verkar alldeles nyss ha lagts upp på Prisjakt så det är bara att du ger dig till tåls och väntar på att containrarna når Europa.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte[YoT]:

Bakgrundsbelysning som blöder är inget ovanligt idag och sitter det samma sorts panel i båda skärmarna (alltså IPS-panel tänker jag på nu, inte den exakta modellen vilken också den säkert är samma) så är risken stor oavsett vilket märke du väljer.
För inte kostar väl LG-skärmarna betydligt mer än Dells motsvarigheter?

Okej, visst, sättet panelerna monteras i skärmchassina spelar uppenbarligen stor roll, då en och annan lyckats trycka bort mycket av ojämn bakgrundsbelysning (se t.ex Koreaskärmarna för diskussioner om detta), men det här är ändå nåt som verkar drabba väldigt många skärmar idag. Läste häromdagen någon som klagade på Acers 144-hertzare, XB271, som många ändå fick för sig var bättre än föregångaren XB270 och Asus motsvarighet. Och det kanske den är, men uppenbarligen ändå en hel del skärmar med alltför "flammig" bild då den snubben hade betat av tre skärmar om jag minns rätt.

Skärmen ifråga verkar alldeles nyss ha lagts upp på Prisjakt så det är bara att du ger dig till tåls och väntar på att containrarna når Europa.

Jo, har hört att skärmarna precis kommit till England för en vecka sedan

Och jo, har kört det så kallade skärm lotteriet nu tre gånger med en XB271HU skärm, är nu inne på min tredje skärm som också har massa 'backlight bleed' och lite smuts under skärmytan. Jag har nu givit upp när det kommer till den skärmen och tänkte gå Ultra-wide hållet istället Men har hört att Acer's X34 ska ha samma problem med kvalitetskontroll som XB271HU skärmen..

Har dock hört att LG's nya IPS skärm som jag frågar om i denna tråd ska ha ganska skärpt kvalitetskontroll och i stort sätt ingen som köpt skärmen hittills har haft problem med ljus-blödning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE