Permalänk
Avstängd

Bra laserskrivare?

Hej!

Jag söker en prisvärd laserskrivare, prio är att utskrifterna är så billiga som möjligt och att den helst inte är för dyr men bör ändå hålla bra byggkvalitet. Jag gör ibland väldigt många utskrifter åt gången men dessemellan står den ibland mycket långa perioder.

Snygga utskrifter är bra men jag har ingen behov av dubbelsidigt och liknande finesser eller kringutrustning, bara en ren skrivare för enkelsidiga utskrifter. Edit, den behöver inte ha färg utskrift, räcker med svartvit.

Har funderat över tex denna,
Canon i-SENSYS LBP6310dn

litet dyr men verkar bra annars.

Andra förslag?

(Jag har egentligen inte råd med detta just nu, men jag måste göra ett stort gäng utskrifter med i princip nollbudget igen...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Rekordmedlem

Dubbelsidigt innebär att det blir lägre kostnad per sida....
Besök en lokal secondhandbutik och kolla, tycker att det nästan alltid finns nån större beggagnad laser i butikerna häromkring iallafalll och de brukar inte kosta mycket heller, max 100 kr.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Vila i frid

Min Samsung-laser från 2003 som då kostade 600 spänn funkar fortfarande. Levererad med 1000 sidors "snålkasett" och den har skrivit ut mer än 1000 sidor. Snarlik i dag kostar 448 på cdon.com, dock endast USB-anslutning. Skillnad i pris brukar vara direkt relaterad till utskriftshastigheten.

När något går sönder efter garantin brukar vi säga till kunder att om inköpspriset var under 3000, köp nytt. Lönar sig nästan aldrig att repa.

Permalänk
Avstängd

För att förtydliga så kommer baksidan av varje utskrift att sitta mot en anslagstavla eller motsvarande objekt.

Ok, skall kolla litet mer om det där.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number