Permalänk
Medlem

The Schtand (laddningsställ)

Hello!

Så efter mycket planering, ritningar etc så fick jag tummen ur aktern och påbörjade detta bygge. Tanken var att mobilen ska kunna ladda ståendes, gå att använda enklare och vara enklare att positionera och plocka bort på/från självaste laddplattan, jämfört med att bara ha laddningsplattan liggandes naken på bordet.

Allting är handgjort mer eller mindre, alltså har jag ej använt bandslip, fräs eller liknande som skulle underlättat arbetet väldigt mycket.

Hoppas ni uppskattar mitt galleri, och glöm inte att rösta oavsett om ni gillar det eller inte
Kritik är också väldigt välkommet så man vet vad man kan göra bättre till nästa gång!

PS: Bygglogg kan släppas vid önskemål

Besök galleriet här

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Och tror det kan få en otrolig skjuts om du betsar träet ett lager eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undain:

Ser bra ut! Och tror det kan få en otrolig skjuts om du betsar träet ett lager eller så.

Det är tanken! Hade dock inget hemma och har inte råd för tillfället, och kunde inte vänta med att visa upp det för omvärlden hehe

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Snyggt! va använder du för laddningsplatta i stället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlourApaN^:

Snyggt! va använder du för laddningsplatta i stället?

En Samsung EP-PG900I, också kallad för S Charger Pad Det är en av de få trådlösa laddare som är ruskigt liten, smal och som går att bygga in i saker, och kostar så lite som 200kr vid vissa tillfällen

Enda nackdelen är att det inte är någon snabbladdning utan endast standard-laddningshastighet (strax under 1A), men den fungerar alldeles utmärkt för priset

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av vompen:

En Samsung EP-PG900I, också kallad för S Charger Pad Det är en av de få trådlösa laddare som är ruskigt liten, smal och som går att bygga in i saker, och kostar så lite som 200kr vid vissa tillfällen

Enda nackdelen är att det inte är någon snabbladdning utan endast standard-laddningshastighet (strax under 1A), men den fungerar alldeles utmärkt för priset

De är lagomt pris de! haft tanken på å bygga in en trådlös laddare i ena hyllplanen på tv-bordet ett bra tag och då väntat på att dem skall släppa rezence plattorna dem lova i 2015 typ men som dem fortfarande inte släppt... Så börjar undra på å köra vanlig qi istället tack för infon iaf får jag se vad de blir till slut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

inte det snyggaste ja sett i historien men lång ifrån de fulaste bygget heller. du får en 3,5a av mig.

den ser lite för "träslöjdssmörkniv" ut för min smak med render efter sågning av virket utsprucket efter sågning osv.

väntar ivrigt på den förfinade version 2.0

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlourApaN^:

De är lagomt pris de! haft tanken på å bygga in en trådlös laddare i ena hyllplanen på tv-bordet ett bra tag och då väntat på att dem skall släppa rezence plattorna dem lova i 2015 typ men som dem fortfarande inte släppt... Så börjar undra på å köra vanlig qi istället tack för infon iaf får jag se vad de blir till slut

Skickades från m.sweclockers.com

Ah okej! Kör hårt Kan även tipsa om nokias diton (närmare bestämt denna). De är lite tjockare, men har man tjockare skiva så skulle jag satsa på nokias. De är dessutom lite dyrare men de har större coil i sig som gör dem en aning bättre när det kommer till hur brett "laddnings-område" de har (om jag har förstått det rätt iaf)
Så antingen nokias variant eller samsungen som jag använde beroende på vad man har att jobba med

Skrivet av Rouge of Darkness:

inte det snyggaste ja sett i historien men lång ifrån de fulaste bygget heller. du får en 3,5a av mig.

den ser lite för "träslöjdssmörkniv" ut för min smak med render efter sågning av virket utsprucket efter sågning osv.

väntar ivrigt på den förfinade version 2.0

Haha förstår precis va du menar! Kan även se på betyget för galleriet att du inte är ensam om att tycka så
Självklart kommer det komma en version 2.0, frågan är bara när...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Funderar på att göra något liknande, laddar den igenom skivan på framsidan?
Mina erfarenheter med PG900I är att den måste vara väldigt fixerad för att de ska ta laddning. Så någon extra styrning behövs?