Corsair Gaming K70 och K65 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

Underbart tangentbord om man köpte klickversionen. Man ska dock ha i åtanke att volymrollern funkar rätt sämts i windows och kräver både explorer och HID servicen körs. Det finns omvägar såklart men inget som verkar enkelt för en noob. AutoHotkey och binda rllup/rlldown verkar vara bästa sättet. I linux funkar det dock klockrent oavsett DE då den pollar vol+5 och vol-5 som standard.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av daskedennis:

har du provat alla andra tangentbord i samma prisklass?

Japp, testade sisådär 20 st tangentbord. Tycker fortfarande att K70 RGB var bäst av M800, Chrome, BlackWidow? etc..

Skrivet av PV52:

Skulle nog påstå att corsair är ett av dom märken som ligger sämst till, absolut om man ska prata prisvärdhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Aa det är kanske en smakfråga. Tycker min K70 RGB funkar perfekt. Kall aluminium känslan, tyngden, kvalitén är oslagbar i mina ögon jämfört med de andra.

Permalänk
Inaktiv

Skulle aldrig i mina dar köpa detta Corsair bottenskrap! Riktiga tangentbordsconnoisseurer köper Topre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

bara 1 usb port. i'm dissapoint

Det är en "passthrough", inte en hub. Alltså, det är mynningen från en förlängningssladd till datorn. Sladden går bara genom tangentbordets sladd.
En enhet i en hubb är inte garanterad lika hög hastighet/poll rate som en enhet kopplad i sin egna USB-port i datorn. Den är alltså till för gamer-möss, för gamers som bryr sig om högsta möjliga responstid men inte vill dra kabeln så långt.

Om man ska klaga, så kan man klaga på att passthrough-porten bara är USB 2.0 och inte USB 3.0-kapabel.
Visst, möss använder bara USB 2.0. Men tänk om man har datorn undanskuffad någonstans där portarna är svåra att nå och man vill använda ett USB-minne som stöder USB 3.0 -- då skulle en passthrough-port på skrivbordet vara väldigt praktiskt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.