Dark Souls III PC combat system är sönder?

Permalänk

Dark Souls III PC combat system är sönder?

Så efter ha rullat runt lite som sonic the hedge hodge med första bossen så kollade jag inte Youtube för att fuska lite då alla tutorials är på Console spåk :P. Tydligen kan min omvärld rikta sig i mot fienden med skölden eller vapnet sido steppa. Något jag misslyckats med efter ha lus ränsat inställningar etc. :). Så jag börjar läsa forum trådar och läsa igenom och det närmast jag hittade va en tråd där förslagen inte hjälpte eller en där de tog upp att PC versionen inte har stöd för att sido steppa och kolla på fiende och därför måste man modda spelet.

Så vad är saken? Har jag gjort en total miss eller behöver jag modda spelet för att kunna få det att fungera. Eller ska jag combat rulla mig igenom spelet?

Rubrik korrigerad. // MOD
Permalänk
Medlem

Har lite svårt att förstå vad du menar...men ja, att lära sig timea rullar är nyckeln till att bli bra på Dark Souls. Alternativet är att ha oerhört mycket vitality, strength och endurance för att tanka bossarna.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Som jag förstår så kan du alltså inte locka in som standard med tangentbordet? Kör själv med dosa, så kan tyvär inte hjälpa dig direkt, men den här yt videon kanske kan ge några tips?

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

Lockon finns vist för Tangentbord och mus, vet inte vad den är som standard men de flesta som spelar med tangentbord och mus brukar sätta lockon till scrollen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.