Dark Souls III - Officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tänkte mer i PvE syfte. Ska testa PvP någon gång men mycket längre fram i tiden. Har än så länge knappt kommit någonvart (köpte spelet i förrgår) då jag fortfarande är runt High Wall of Lothric. Jag försöker lära mig att inte dö på vanliga mobs

Okej men då är det onödigt att köpa saker från tanten? Räcker med det man hittar?

Haha räkna med att du aldrig kommer lära dig haha, vanliga mobs är värre än man tror även de du dödar lätt själv tar ner dig snabbt Riposte mot mobs är svårt att bemästra men sjukt effektivt

I stor utsträckning ja.

EDIT:
Om du kör på PC så om du har en kontroll typ xbox, ps3 eller liknande så rekommenderar jag att köra med kontroll, iaf för mig är det mycket mer bekvämt

EDIT2:
Gör en del noteringar, mentala eller på papper om du står på ett ställe där du upptäcker att det är två vägar fram till olika områden eller så, första gången man kör så undvik att använda för mycket guider m.m. sitter du fast så tänk igenom vad du passerat och prata med folk i lägret, det är värt att upptäcka allt själv i min mening

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Haha räkna med att du aldrig kommer lära dig haha, vanliga mobs är värre än man tror även de du dödar lätt själv tar ner dig snabbt Riposte mot mobs är svårt att bemästra men sjukt effektivt

I stor utsträckning ja.

EDIT:
Om du kör på PC så om du har en kontroll typ xbox, ps3 eller liknande så rekommenderar jag att köra med kontroll, iaf för mig är det mycket mer bekvämt

EDIT2:
Gör en del noteringar, mentala eller på papper om du står på ett ställe där du upptäcker att det är två vägar fram till olika områden eller så, första gången man kör så undvik att använda för mycket guider m.m. sitter du fast så tänk igenom vad du passerat och prata med folk i lägret, det är värt att upptäcka allt själv i min mening

Antagligen inte Idag ska jag fokusera på progress och fortsätta vänja mig vid spelet. Glömma allt som har med gear och tekniker osv att göra. Dock kanske jag ska fråga två små saker :
1. Kan man uppgradera antalet Estus Flasks? De tre jag har nu är lite snålt.
2. Ska man spara uppgraderingsmats för vapen till ett senare skede?

Jag kör med Xbox One kontroller, skulle aldrig falla mig in att göra något annat Enda dåliga med det är:
1. D-pad är lite skum för ibland så hoppar den två steg i menyerna
2. När man kommer åt huvudmenyn så är man ju van vid att byta kategorier med RB/LB men istället använder man D-pad för att göra sitt val - Equipment lr System osv, ologiskt

Skulle aldrig falla mig in i att kolla på guider fören jag verkligen verkligen inte kommer någonstans Redan nu har jag hittat flera saker jag inte vet hur jag kommer åt. Ett exempel är corpse på taket av första Shrine, hur kommer man dit? Antagligen senare i spelet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

1. Kan man uppgradera antalet Estus Flasks? De tre jag har nu är lite snålt.

Från en Dark Souls-noob till en annan.

Om du går till smeden i Firelink Shrine så kan du be han göra om din Ashen Estus Flask till en vanlig Estus Flask. Under spelets gång hittar du även material för att skaffa fler flaskor. Det ska bl.a. finnas en någonstans på High Wall of Lothric eller stället efter (innan nästa boss iaf), men jag kommer inte ihåg exakt var jag hittade min.

För att kommentera lite kring spelet. Gillar det skarpt, men det är en ganska brant inlärningskurva för en som aldrig har rört någon av föregångarna. Börjar precis känna mig någorlunda säker på att döda knights utan att ta allt för mycket stryk. Den första knighten spöade mig något så sjukt hårt typ 15 gånger i början, svårare än första bossen.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Från en Dark Souls-noob till en annan.

Om du går till smeden i Firelink Shrine så kan du be han göra om din Ashen Estus Flask till en vanlig Estus Flask. Under spelets gång hittar du även material för att skaffa fler flaskor. Det ska bl.a. finnas en någonstans på High Wall of Lothric eller stället efter (innan nästa boss iaf), men jag kommer inte ihåg exakt var jag hittade min.

För att kommentera lite kring spelet. Gillar det skarpt, men det är en ganska brant inlärningskurva för en som aldrig har rört någon av föregångarna. Börjar precis känna mig någorlunda säker på att döda knights utan att ta allt för mycket stryk. Den första knighten spöade mig något så sjukt hårt typ 15 gånger i början, svårare än första bossen.

Jag har kört alla Souls spel och de första tungre gubbarna är svåra för alla, tro mig

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Antagligen inte Idag ska jag fokusera på progress och fortsätta vänja mig vid spelet. Glömma allt som har med gear och tekniker osv att göra. Dock kanske jag ska fråga två små saker :
1. Kan man uppgradera antalet Estus Flasks? De tre jag har nu är lite snålt.
2. Ska man spara uppgraderingsmats för vapen till ett senare skede?

Jag kör med Xbox One kontroller, skulle aldrig falla mig in att göra något annat Enda dåliga med det är:
1. D-pad är lite skum för ibland så hoppar den två steg i menyerna
2. När man kommer åt huvudmenyn så är man ju van vid att byta kategorier med RB/LB men istället använder man D-pad för att göra sitt val - Equipment lr System osv, ologiskt

Skulle aldrig falla mig in i att kolla på guider fören jag verkligen verkligen inte kommer någonstans Redan nu har jag hittat flera saker jag inte vet hur jag kommer åt. Ett exempel är corpse på taket av första Shrine, hur kommer man dit? Antagligen senare i spelet.

1. Som nämnt ovan så ja du kan uppgradera både hur mycket de helar och hur många flaskor du har, sedan får du även balanser hur många Health och hur många Mana du vill ha hos smeden.

2. I början så skulle jag köra på ett vapen du gillar och uppgradera det till +5 innan du börjar titta runt på exakt vad, det kommer komma massa uppgraderingsmats senare i spelet, de som det är lite ont om är de som ger +10 samt Twinkling.

Mjo många saker du ser måste du back tracka för att kunna ta, sedan kolla efter typ stegar och liknande de kan vara dolda ibland och leda till avsatser där du kan hoppa ner på olika ställen m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ny patch imorgon.

Ashen Ones,

A new update for Dark Souls III will deployed on Steam on Thursday, April 28 at 8am UTC/ 1am PST.

The maintenance will require approximately 2 hours of downtime (est. end 10am UTC/ 3am PST).
Please find below the list of changes:

  • Item collection during multiplayer while accessing NPC and Covenant Alter is now working as intended.

  • Conditions for optional events is eased.

  • Conditions to get Rosaria’s Finger is eased.

  • If they haven’t visited the Untended Grave, players will not be teleported there.

  • Kicks cannot be parried.

  • The Crystal Sage will appropriately re-appear even after he has warped.

  • The Dragonslayer Armour won’t die before the battle.

  • Knight Slayer Tsorig will no longer gesture unintendedly.

  • Siegward of Catarina will now be able to properly rescue Greirat once conditions are met.

  • If the player is equipped with a ring that increases Max HP, stats will now be properly reflected when opening the equipment screen.

  • The voice chat icon will now be displayed properly under the covenant panel.

  • Items, bonfire and the “Quit Game” option are now appropriately active even when disconnecting online.

  • If the game disconnects during a multiplayer session, it will no longer crash and return to the title screen.

  • Other issues causing crashes and returning to the title screen have been fixed.

  • Adjustments of the balance of game, improvements of performance and various bug fixes have been made.

After the update is completed, the details will appear on the title screen as follows:
App Ver 1.04
Regulation Ver 1.05

We are sorry for the inconvenience and thank you for your support.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Från en Dark Souls-noob till en annan.

Om du går till smeden i Firelink Shrine så kan du be han göra om din Ashen Estus Flask till en vanlig Estus Flask. Under spelets gång hittar du även material för att skaffa fler flaskor. Det ska bl.a. finnas en någonstans på High Wall of Lothric eller stället efter (innan nästa boss iaf), men jag kommer inte ihåg exakt var jag hittade min.

För att kommentera lite kring spelet. Gillar det skarpt, men det är en ganska brant inlärningskurva för en som aldrig har rört någon av föregångarna. Börjar precis känna mig någorlunda säker på att döda knights utan att ta allt för mycket stryk. Den första knighten spöade mig något så sjukt hårt typ 15 gånger i början, svårare än första bossen.

Haha tack

Har för mig smeden har något som säger "Atone Estus" eller dyl att man kan välja hur många flasks ska vara HP och FP. Helt ärligt vet jag inte riktigt vad FP flasks gör så jag funderar på att konvertera de till HP. Japp, hittade ett material och smeden löste så jag fick 4st istället för 3st. Underbart

Inlärningskurvan är verkligen svår som du säger. Tycker personligen att mobs ibland kan vara mer frustrerande än bossar på sitt sätt men kanske mest för att man vill skynda sig förbi dem. Tyvärr verkar det som att man inte kan skynda sig förbi NÅGOT i detta spel :/ Iaf inte fören man är varm i kläderna vilket jag definitivt inte är än. Knights är konstiga för ibland tar man dem lätt och ibland köttar de ner 90% av ens HP och man bara står där som ett fån med öppen mun. Spear Knights är lättare att dodgea runt men Sword Knights kan man ju lyckas backstabba om man har tur.

Skrivet av Ferrat:

1. Som nämnt ovan så ja du kan uppgradera både hur mycket de helar och hur många flaskor du har, sedan får du även balanser hur många Health och hur många Mana du vill ha hos smeden.

2. I början så skulle jag köra på ett vapen du gillar och uppgradera det till +5 innan du börjar titta runt på exakt vad, det kommer komma massa uppgraderingsmats senare i spelet, de som det är lite ont om är de som ger +10 samt Twinkling.

Mjo många saker du ser måste du back tracka för att kunna ta, sedan kolla efter typ stegar och liknande de kan vara dolda ibland och leda till avsatser där du kan hoppa ner på olika ställen m.m.

1. Jaha, är de blåa Mana flasks? Trodde det var något med ens "humanity" eller så

2. Okej, då forstätter jag med mitt Long Sword även om jag tycker dess range är lite kort. Hittade en Broad Sword som verkar okej men var bara något mer kraftfull än Long.

Fick äntligen ner min andra boss, en blå varelse med en klubba. Lustigt nog inte värst svår, dog bara 10 gånger, men skönt att få det avklarat. Då var nästan känslan av att öppna sin första genväg bättre En underlig sak var att när jag dödat bossen så fick jag kraftigt boostad HP (mätaren var längre). Sen dödade en butter Knight mig och när jag vaknade vid elden så var mätaren tillbaka på normal nivå. Varför förlorade jag boosten? (om det nu var en sådan)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Haha tack

Har för mig smeden har något som säger "Atone Estus" eller dyl att man kan välja hur många flasks ska vara HP och FP. Helt ärligt vet jag inte riktigt vad FP flasks gör så jag funderar på att konvertera de till HP. Japp, hittade ett material och smeden löste så jag fick 4st istället för 3st. Underbart

Inlärningskurvan är verkligen svår som du säger. Tycker personligen att mobs ibland kan vara mer frustrerande än bossar på sitt sätt men kanske mest för att man vill skynda sig förbi dem. Tyvärr verkar det som att man inte kan skynda sig förbi NÅGOT i detta spel :/ Iaf inte fören man är varm i kläderna vilket jag definitivt inte är än. Knights är konstiga för ibland tar man dem lätt och ibland köttar de ner 90% av ens HP och man bara står där som ett fån med öppen mun. Spear Knights är lättare att dodgea runt men Sword Knights kan man ju lyckas backstabba om man har tur.

1. Jaha, är de blåa Mana flasks? Trodde det var något med ens "humanity" eller så

2. Okej, då forstätter jag med mitt Long Sword även om jag tycker dess range är lite kort. Hittade en Broad Sword som verkar okej men var bara något mer kraftfull än Long.

Fick äntligen ner min andra boss, en blå varelse med en klubba. Lustigt nog inte värst svår, dog bara 10 gånger, men skönt att få det avklarat. Då var nästan känslan av att öppna sin första genväg bättre En underlig sak var att när jag dödat bossen så fick jag kraftigt boostad HP (mätaren var längre). Sen dödade en butter Knight mig och när jag vaknade vid elden så var mätaren tillbaka på normal nivå. Varför förlorade jag boosten? (om det nu var en sådan)

FP-flaskor återställer ens FP, som används för magier och weapon arts. Det är princip "mana", ja.

För att sprinta håller du in B (om du kör Xbox-kontroller). Om man sprintar så kan man passera de flesta fienderna utan att dom hinner reagera och skada dig. Sprintar du förbi en fiende så ser du att den är på väg att attackera så kan du dodga just den attacken och sedan springa vidare. Om du springer slut på din stamina helt och hållet så kan du inte sprinta förrän du har full stamina igen (tror jag, det kanske har ändrats från tidigare Souls-spel men så var det förut iallafall). Tricket är att sprinta tills du har en liten del stamina kvar, sedan låta den byggas upp lite, och sedan sprinta vidare, så håller man på så.

HP-boosten du pratar om får du när du besegrar en boss eller när du använder en "Ember". Då får man högre HP samt kan summona kompisar eller fiender, men samtidigt kan man bli invaderad av andra spelare eller av NPCs. De flesta NPC invaders droppar unika items som kan vara kul att ha, så ett förslag är att innan du dödar bossen i den area du är så använder du en Ember och utforskar området. Är du vid ett viss område blir det en "trigger" så invaderas du av area-specifik NPC invader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

1. Jaha, är de blåa Mana flasks? Trodde det var något med ens "humanity" eller så

2. Okej, då forstätter jag med mitt Long Sword även om jag tycker dess range är lite kort. Hittade en Broad Sword som verkar okej men var bara något mer kraftfull än Long.

Fick äntligen ner min andra boss, en blå varelse med en klubba. Lustigt nog inte värst svår, dog bara 10 gånger, men skönt att få det avklarat. Då var nästan känslan av att öppna sin första genväg bättre En underlig sak var att när jag dödat bossen så fick jag kraftigt boostad HP (mätaren var längre). Sen dödade en butter Knight mig och när jag vaknade vid elden så var mätaren tillbaka på normal nivå. Varför förlorade jag boosten? (om det nu var en sådan)

1. Ja som det är mana och hänger ihop med blåa baren, det går åt till spells, miracles men även till vissa special attacker.

2. Broad sword är bra dmg , tyvärr verkar det som att poise inte är på i spelet eller något sådant så skillen du får med det är nästan värdelös medan skillen med long sword är riktigt bra, för att använda tryck på Y för två-handa sedan LT och där efter attack, en av dem är en shield breaker som slår undan skölden om någon håller skölden framme.

Som nämnts ovan, det var Ember, du blir Embered vid tre tillfällen;
1. Dödar en boss (Även om du hjälper någon döda en boss).
2. Invaderar och dödar en annan spelare, då får du även en extra Ember
3. Du använder en Ember

Bossarna är ofta mer en fråga om att lära sig lite mönster och kunna ta en smäll eller två max ja sedan är det bara nöta men kan vara smidigt med Ember för om du använder en sådan precis utanför en boss kommer marken troligen vara full med summon signs och de gula/vita kan du summona för hjälp med bossen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

FP-flaskor återställer ens FP, som används för magier och weapon arts. Det är princip "mana", ja.

För att sprinta håller du in B (om du kör Xbox-kontroller). Om man sprintar så kan man passera de flesta fienderna utan att dom hinner reagera och skada dig. Sprintar du förbi en fiende så ser du att den är på väg att attackera så kan du dodga just den attacken och sedan springa vidare. Om du springer slut på din stamina helt och hållet så kan du inte sprinta förrän du har full stamina igen (tror jag, det kanske har ändrats från tidigare Souls-spel men så var det förut iallafall). Tricket är att sprinta tills du har en liten del stamina kvar, sedan låta den byggas upp lite, och sedan sprinta vidare, så håller man på så.

HP-boosten du pratar om får du när du besegrar en boss eller när du använder en "Ember". Då får man högre HP samt kan summona kompisar eller fiender, men samtidigt kan man bli invaderad av andra spelare eller av NPCs. De flesta NPC invaders droppar unika items som kan vara kul att ha, så ett förslag är att innan du dödar bossen i den area du är så använder du en Ember och utforskar området. Är du vid ett viss område blir det en "trigger" så invaderas du av area-specifik NPC invader.

Egentligen stämmer det att det finns vissa vägar man kan ta till bossar där man kan springa förbi fiender. Vissa verkar jaga efter en men ger upp efter en stund vilket är bra. Sprinten är egentligen inte speciellt underlig, mätaren tar slut och då får man kippa efter andan en stund till att man kan börja löpa igen.

Lustigt system, när man dödat en svår boss skall någon komma och slakta en?

Skrivet av Ferrat:

1. Ja som det är mana och hänger ihop med blåa baren, det går åt till spells, miracles men även till vissa special attacker.

2. Broad sword är bra dmg , tyvärr verkar det som att poise inte är på i spelet eller något sådant så skillen du får med det är nästan värdelös medan skillen med long sword är riktigt bra, för att använda tryck på Y för två-handa sedan LT och där efter attack, en av dem är en shield breaker som slår undan skölden om någon håller skölden framme.

Som nämnts ovan, det var Ember, du blir Embered vid tre tillfällen;
1. Dödar en boss (Även om du hjälper någon döda en boss).
2. Invaderar och dödar en annan spelare, då får du även en extra Ember
3. Du använder en Ember

Bossarna är ofta mer en fråga om att lära sig lite mönster och kunna ta en smäll eller två max ja sedan är det bara nöta men kan vara smidigt med Ember för om du använder en sådan precis utanför en boss kommer marken troligen vara full med summon signs och de gula/vita kan du summona för hjälp med bossen.

1. Specialattacker som shieldbreakern med Long Sword?

2. Ursäkta alla frågor men vad innebär Poise? Har börjat köra lite mer med 2H fattning. Skölden duger egentligen bara till små mobs. Knights tex krossar ju ens Stamina med två slag och då orkar man knappt rulla undan. Blåa varesebossen vid den stora dörren sket ju typ i skölden och jag antar att det inte kommer att bli bättre.

Aha okej, då förstår jag. Jag som såg fram emot att ha massa HP Tji fick jag. Var faktiskt roligare att köra Online så man såg alla roliga meddelanden och blodpölar. Som jag sa till ackwell känns det ju sådär att bli invaderad när man är svettig efter en bossfight men men, vi får se. Bara jag får tillbaka mina souls så är det väl okej.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

1. Specialattacker som shieldbreakern med Long Sword?

2. Ursäkta alla frågor men vad innebär Poise? Har börjat köra lite mer med 2H fattning. Skölden duger egentligen bara till små mobs. Knights tex krossar ju ens Stamina med två slag och då orkar man knappt rulla undan. Blåa varesebossen vid den stora dörren sket ju typ i skölden och jag antar att det inte kommer att bli bättre.

Aha okej, då förstår jag. Jag som såg fram emot att ha massa HP Tji fick jag. Var faktiskt roligare att köra Online så man såg alla roliga meddelanden och blodpölar. Som jag sa till ackwell känns det ju sådär att bli invaderad när man är svettig efter en bossfight men men, vi får se. Bara jag får tillbaka mina souls så är det väl okej.

1. Ja, dock fungerar attackerna även utan, jag tror det är typ som en boost, helt ärligt inte säker på hur det fungerar

2. Nej ingen fara, fråga på Poise är/var hur "stadig" man är, t.ex. i de tidigare spelen så hade du låg poise så blev du lättare att knocka ner, knocka bakåt och även delvis lättare att parrera m.m. systemet finns i DS3 men har inaktiverats mot ett lättare system som bara bygger på Stamina typ, ändringen lär dock ha skett precis i slutet av utvecklingen för hela systemet finns kvar men är inaktiverat i en config fil. Problemet är att vissa items/vapen m.m. ger mer poise (dvs gör dig stadigare) men iom att systemet är "bort"/"förenklat" så är de inte alls lika viktiga, jag har för mig att broad sword har stomp vilket tanken är att du kan blocka en hård smäll och göra det utan att bli stagrat/bakåt knuffad och sedan göra en stark mot attack, det funkar ju fortfarande men det är inte alls lika viktigt med den ökade stabiliteten vilket gör att i praktiken kan typ alla göra så med alla vapen iaf. Det gör även att tung armor inte alls är lika bra iom att en av fördelarna med det är hög poise men nu fungerar det inte alls så du kncokas lika lätt som någon med lätt armor

Du kan hämta dina souls som vanligt om du blir dödad i PvP, sedan kan du även hämta in andra spirits för att hjälpa dig i PvP

Här är en liten break-down av poise:

http://kotaku.com/the-mystery-behind-dark-souls-3s-seemingly-...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

1. Ja, dock fungerar attackerna även utan, jag tror det är typ som en boost, helt ärligt inte säker på hur det fungerar

2. Nej ingen fara, fråga på Poise är/var hur "stadig" man är, t.ex. i de tidigare spelen så hade du låg poise så blev du lättare att knocka ner, knocka bakåt och även delvis lättare att parrera m.m. systemet finns i DS3 men har inaktiverats mot ett lättare system som bara bygger på Stamina typ, ändringen lär dock ha skett precis i slutet av utvecklingen för hela systemet finns kvar men är inaktiverat i en config fil. Problemet är att vissa items/vapen m.m. ger mer poise (dvs gör dig stadigare) men iom att systemet är "bort"/"förenklat" så är de inte alls lika viktiga, jag har för mig att broad sword har stomp vilket tanken är att du kan blocka en hård smäll och göra det utan att bli stagrat/bakåt knuffad och sedan göra en stark mot attack, det funkar ju fortfarande men det är inte alls lika viktigt med den ökade stabiliteten vilket gör att i praktiken kan typ alla göra så med alla vapen iaf. Det gör även att tung armor inte alls är lika bra iom att en av fördelarna med det är hög poise men nu fungerar det inte alls så du kncokas lika lätt som någon med lätt armor

Du kan hämta dina souls som vanligt om du blir dödad i PvP, sedan kan du även hämta in andra spirits för att hjälpa dig i PvP

Här är en liten break-down av poise:

http://kotaku.com/the-mystery-behind-dark-souls-3s-seemingly-...

2. Aha hur mycket man blir staggered? Ja, det är störande att bli det men man vill ju kunna göra något åt det också med just gear. Ibland tar man ju 3-4 slag på raken och kan inte göra något åt det än att förhoppningsvis lyckas rolla undan. Dra upp skölden under en komboattack är ju lönlöst.

Skulle behöva en spirit för den blåa riddaren med det lysande svärdet Han var ruskigt läskig.

Ok, trist att det är en bugg eller vad det är (lät ju lite som att de helt enkelt stängt av det som du sa).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Riposte i PvP är "nästan" värdelöst pga lag/delays m.m. jag har lyckats 1-2 ggr och blivit "offer" för det kanske 1-2 ggr och det är mer slump att de går, 99% av gångerna ser man animationen men det fastnar sällan, samma med backstab dock är den lite lättare men många PvP omgångar avgörs av 4 saker;
1. Mest HP
2. Bäst DMG
3. Mest/planerad användning av STAMINA
4. Att vara den som får fördelarna med desync issues
Nummer 4 är helt larvig ibland, man kan slå någon 20 ggr och inte göra någon DMG och lika så vissa har slagit mig, jag hör/ser träffen, ljud och blod kommer man förlorar ingen HP (problemet verkar vanligast med andra Phantoms, host fungerar "oftast" iaf).

Ah du har faktiskt rätt, kollade det igår natt. Troligen är det för att pga uppgraderingar blir jämförelser onödiga iom att du inte ser hur saker uppgraderar sedan kan du ju bära hur mycket som helst begränsningarna är bara vad du har på dig så samla allt ;D

Ja, för riposte i PvP måste man antingen vara vääldigt erfaren, eller använda en sköld med lock parry time, som buckler. Jag brukar ha en buckler som backup, och så parrerar man när man väntar sig att fienden ska attackera, t.ex om den kommer springande mot en, eller rullar mot en, och man fattar att en attack antagligen kommer att komma då.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

2. Aha hur mycket man blir staggered? Ja, det är störande att bli det men man vill ju kunna göra något åt det också med just gear. Ibland tar man ju 3-4 slag på raken och kan inte göra något åt det än att förhoppningsvis lyckas rolla undan. Dra upp skölden under en komboattack är ju lönlöst.

Skulle behöva en spirit för den blåa riddaren med det lysande svärdet Han var ruskigt läskig.

Ok, trist att det är en bugg eller vad det är (lät ju lite som att de helt enkelt stängt av det som du sa).

Ja exakt hur mycket, dock är det avslaget vilket är synd för det är en bra mechanic men kan varit att det blev för mycket att hålla reda på vid online spel eller nått.

Finns massor och ofta får du med bra spelare, annars kan man länka in specifika spelare med gemensam kod, det fungerar tydligen även förbi soul level skillnader som vanligt låser ute folk.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hm, jo det kan ju vara en förklaring, men när tidigare i spelen har någon gått från att vara relativt klar i skallen till att vara helt hollow? Känns inte helt rimligt för mig, men är väl den vettigaste förklaringen vi har.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av fRostmirE:

Han verkade onekligen lite vilse i sina tankar eller möjligt att hans tal problem kan förklaras av att han sakta men säkert på bli "Hollowed"? Vi har ju förövrigt Big Hat Logan från första DS blev "hollowed" efter man köpt allt han hade och sälja, Crestfallen också från första blev även han "hollowed" efter att du ringt båda klockorna och begett dig till New Londo Ruins. Krävs inte mycket för att driva någon till andra sidan. Acceptera du Yoel's sanna styrka?
Men jag håller med, hade önskat lite mer förklaring till vad som exakt hände, vet inte om det står något på hans rustningsbeskrivning?

Jag har ingen förklaring för Horace men, apropos helt klar i skallen till helt hollow: Det mest hjärtskärande jag varit med om i ett tvspel är fan inte när Sif börjar halta.

När Siegmeyer, den skrockande, formidabla, ostoppbare Siegmeyer of Catarina har förlorat hoppet och irrat sig ner till Ash Lake, och till slut blivit hollowed. När hans dotter, Sieglinde, ser det som sin plikt och till slut GÖR SLUT PÅ SIN PAPPAS LIDANDE, då grät jag nästan lika mycket som i slutet av Jurassic Bark.

Dold text
Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Då har man klarat första genomgången av spelet. 60 timmar. Level 135 Sorcerer. Soulfarmade dancer of boreal valley mycket på slutet då det var lättaste sättet att soulfarma på. Lyckades få up min damage ordentligt. Riktigt bra spel. Har spelet alla dark souls-spelen men svårt att säga vilket jag tycker bäst om... Men gillade att detta var lite snabbare i spelmekaniken, riktigt vackert spel grafiskt och stämningsmässigt. Svåraste delen i Dark Souls-serien är dock enligt mig fortfarande Frigid Outskirts i Ivory King DLC:n i Dark Souls 2. Grät några gånger där.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ja exakt hur mycket, dock är det avslaget vilket är synd för det är en bra mechanic men kan varit att det blev för mycket att hålla reda på vid online spel eller nått.

Finns massor och ofta får du med bra spelare, annars kan man länka in specifika spelare med gemensam kod, det fungerar tydligen även förbi soul level skillnader som vanligt låser ute folk.

Kanske kunde vara avstängt vid PvP? Men det hade antagligen gjort folk konfunderade.

Lyckades döda den blå riddaren genom att fuska med bonfire (bossrummet) Dock droppade han ju inget utom nån gem, trodde jag skulle få någon rolig utrustning.

Störande, jag gjorde ett nytt misstag och förlorade ytterligare 5k souls. Sen spenderade jag nästkommande 60minuter med att försöka farma tillbaka dem (ingen progress mao). Är det så man ska göra?

Lite trist att det än så länge inte droppat någon uppgradering (5h in i spelet).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Drops är ganska ovanliga, men det ökar senare, det som avgör drops är Luck, sedan senare i spelet finns det lyckomynt du kan använda samt en ring som gör det lite lättare med drops

Ah den blå riddaren där, gems är för att infusa vapen med olika krafter, tyvärr (iaf i först game) så är styrka och dexterity utan tvekan bäst med vanliga vapen eller raw, sharp eller helst refined gem.

Jag har förlorat ett par hundra tusen själar, grejen är fokusera inte söder dig på själarna, jag brukar köra på bara men om du stöter på ett område du märker är för hårt, backa lite och farma själar tills du klara av det typ. Senare i spelet har du gubbar som droppar flera tusen själar så själarna kommer

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Mocka: När du köpt white sign soapstone kan du ju farma och utforska nya områden som phantom i andras världar utan att vara orolig för att förlora souls när du dör.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

@Ferrat: Enda jag kan dra som parallell är Bloodborne som jag kollat på (Let's play) och där hittade ju snubben all sin gear men köpte däremot vapen hos vendorn i Hunter's Dream.

Jag såg att Raw verkade öka skadan markant på Longsword, tror det var från 128 till 156 skada.

Haha okej, säkert bara jag som är nojig Smart tänkt att farma själar tills dess att man är stark. Men det är också en sådan sak som stör mig lite. Om man börjar på lvl 11 så är jag nog lvl 23 eller något nu men känner mig inte starkare, smidigare eller biffigare. Sen läser jag att folk klarar spelet som lvl 90-95 typ, det är ju inte så långt ifrån. Ändå har de gigantiska HP/STA/FP mätare

@Markusas: Man ser ju vita phantoms i några sekunder här och var, är det dessa du menar? Trodde bara det var "ekon" av folk som spelat innan i världen och lite vad de gjorde. Typ som Bloodstains. Coolt, då har jag lärt mig något nytt idag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Nja, det stämmer att man ser vita skepnader och där har du helt rätt, detsamma gäller för blodfläckarna... Om du trycker på X när du står på dem ser du hur folk har dött. Men jag syftar på vita/gula märken på golvet, ser ut som en textremsa. Om du klickar på X eller vad motsvarigheten är på tangentbord/XBOX-kontroll så kan du bjuda in folk att hjälpa dig. Detsamma gäller för dig...Köper du en sådan whitesign-sten från tanten som säljer grejer i Firelink shrine så kan du använda den för att sätta upp ett eget märke på marken och sen vänta några sekunder tills någon har valt att gå på ditt märke som då syns i deras värld och bjuda in dig att hjälpa dem.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

@Ferrat: Enda jag kan dra som parallell är Bloodborne som jag kollat på (Let's play) och där hittade ju snubben all sin gear men köpte däremot vapen hos vendorn i Hunter's Dream.

Jag såg att Raw verkade öka skadan markant på Longsword, tror det var från 128 till 156 skada.

Haha okej, säkert bara jag som är nojig Smart tänkt att farma själar tills dess att man är stark. Men det är också en sådan sak som stör mig lite. Om man börjar på lvl 11 så är jag nog lvl 23 eller något nu men känner mig inte starkare, smidigare eller biffigare. Sen läser jag att folk klarar spelet som lvl 90-95 typ, det är ju inte så långt ifrån. Ändå har de gigantiska HP/STA/FP mätare

HP/STA/FP mätarna scalar lite olika men nej det är inte så stor skillnad på levels, det blir även mindre skillnad ju högre level du är iom att scalingen minskar. Det kan vara värt att kolla in VaatiVidya och andra på Youtube som djupdyker eller förklarar dolda mechanics m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Mocka:

@Ferrat: Enda jag kan dra som parallell är Bloodborne som jag kollat på (Let's play) och där hittade ju snubben all sin gear men köpte däremot vapen hos vendorn i Hunter's Dream.

Jag såg att Raw verkade öka skadan markant på Longsword, tror det var från 128 till 156 skada.

Haha okej, säkert bara jag som är nojig Smart tänkt att farma själar tills dess att man är stark. Men det är också en sådan sak som stör mig lite. Om man börjar på lvl 11 så är jag nog lvl 23 eller något nu men känner mig inte starkare, smidigare eller biffigare. Sen läser jag att folk klarar spelet som lvl 90-95 typ, det är ju inte så långt ifrån. Ändå har de gigantiska HP/STA/FP mätare

Nej varje level påverkar inte så mycket, och det är ofta viktigare vilket vapen du har, och att ofta behöver du mer ha en specifik stat för att kunna använda vapnet rätt.

Men liksom har du vitality 16 eller vitality 40 är det klart att man ser en stor skillnad, men från 16 till 17 märks ingen skillnad alls.

Gällande raw, det är en väldigt kortsiktig lösning, då det ger högre skada men tar bort skalingen på vapnet (står som en bokstav för strength och dexterity), vilket ger en bonus damage beroende på hur hög strengh och/eller dexterity du har (står kanske t.ex 125+12 där 12 är skadan från skaling).

Senare i spelet kan du förlora kanske 150 -200 skada på ett vapen om du tar bort skaling men det är bra i början, dock hade jag hellre rekommenderat ett firegem i början, istället för raw, då det ger mycket mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Alltså, är det någon som läst något om en nerf på droprates för titanite shards i lothric castle (early game dvs)??

Har dödat 52 stycken Lothric knights och 10 stycken Pus of Man (bortsett från första två gångerna man dödar dem som garanterar en shard för varje), och har fått 1 enda shard, 2 embers, och hela deras armor set 2 gånger om.

Tidigare tyckte jag att man fick titanite shards av dem ungefär var tredje gång man dödade dem...

EDIT: Det blev lite bättre odds senare, tog bara 89 Lothric Knights att få ihop 4 stycken shards....på den tiden fick jag 4 helmets, 4 chests, 3 gloves, 8 legs, 3 svärd, 4 sköldar och 5 embers...och 19580 souls såklart.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Lätt att farma själar i Keep Ruins. Bara att locka de stora fienderna som finns till vänster till det vita trädet ute i träsket. Får ihop nästan 7k på kort tid.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Kan vem som helst alltid invadea en? Tänk om man inte vill bli det, går det att stänga av isf?

Sen undrar jag hur man jämför utrustning som säljs av NPCs med vad man har på sig? Eller hittar man såpass mycket att det inte är värt att köpa? Har redan hittat några få saker jag inte ens kan använda, lika bra att sälja då eller ska man spara på allt?

Kan man critta på bossar?

Du kan bara bli invaderad efter du tagit en emeber eller på något annat vis återvänt till den "glödande" formen via att du hjälpt någon i co-op eller dödat en boss. Du kan dock invadera andra oavsett om din egen form. Bra att tänka på att hurvida vilka du blir invaderade av eller invaderar beror inte bara på din Soul-level men även nivån på ditt högsta vapen, dvs har du någonsin uppgraderat ett vapen till +10 så utesluter du vissa spelare från din värld och inbjuder andra.

Första spelomgången skulle jag rekommendera att spara minst 1 kopia av alla rustning och vapen tills du vet vad du vill spela med, många tyr sig oftast till 1 vapen i början men det är alltid bra att ha minst 1 backup allra helst om du spelar PVP, men även för PVE. Tänk ett starkt långsamt + ett snabbt som du kan byta mellan beroende på fiender, och samma saker gäller rustningar, att anpassa sin rustning till bossen du möter just nu/då kan göra skillnad.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk

På NG++ med min 3de karaktär nu, börja som DEX/LUCK men respecca mitt under NG+ till en mer Quality build liknande lösning, 40/20/20/40/40/12/32/16.

Jag försöker plocka min sista achivement men suget för att börja om med en nya spec är fan mycket större, drygt att behöva gå till NG++ för att få alla ringar

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej varje level påverkar inte så mycket, och det är ofta viktigare vilket vapen du har, och att ofta behöver du mer ha en specifik stat för att kunna använda vapnet rätt.

Men liksom har du vitality 16 eller vitality 40 är det klart att man ser en stor skillnad, men från 16 till 17 märks ingen skillnad alls.

Gällande raw, det är en väldigt kortsiktig lösning, då det ger högre skada men tar bort skalingen på vapnet (står som en bokstav för strength och dexterity), vilket ger en bonus damage beroende på hur hög strengh och/eller dexterity du har (står kanske t.ex 125+12 där 12 är skadan från skaling).

Senare i spelet kan du förlora kanske 150 -200 skada på ett vapen om du tar bort skaling men det är bra i början, dock hade jag hellre rekommenderat ett firegem i början, istället för raw, då det ger mycket mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Tog en lista på Early Game vapen och gick efter den. Så nu kör jag Zweihander/Irithyll Straight Sword samt sköld. Dock måste jag lära mig farma Twinkling Titanite för Irithyll, har den bara på +1.

Däremot spelar inte Armor så stor roll, eller? Visst, det är skillnader men så ökar ju Equip Load ju mer Defenses man har vilket ska påverka ens Movement.

Skrivet av fRostmirE:

Du kan bara bli invaderad efter du tagit en emeber eller på något annat vis återvänt till den "glödande" formen via att du hjälpt någon i co-op eller dödat en boss. Du kan dock invadera andra oavsett om din egen form. Bra att tänka på att hurvida vilka du blir invaderade av eller invaderar beror inte bara på din Soul-level men även nivån på ditt högsta vapen, dvs har du någonsin uppgraderat ett vapen till +10 så utesluter du vissa spelare från din värld och inbjuder andra.

Första spelomgången skulle jag rekommendera att spara minst 1 kopia av alla rustning och vapen tills du vet vad du vill spela med, många tyr sig oftast till 1 vapen i början men det är alltid bra att ha minst 1 backup allra helst om du spelar PVP, men även för PVE. Tänk ett starkt långsamt + ett snabbt som du kan byta mellan beroende på fiender, och samma saker gäller rustningar, att anpassa sin rustning till bossen du möter just nu/då kan göra skillnad.

Jag förstår, har dessutom helt blandat ihop Red Orb och Ember.

Än så länge sparar jag en kopia av allt men kör bara två vapen, en Zweihander och Irithyll Straight Sword som jag försöker uppgradera. Dock har jag hört bra om Butchers Knife (som tydligen har HP regen). Rustningar sparar jag också men det är inte lätt att veta vad som är bra vid vilket tillfälle.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Jag rustningar gör inte så mycket men ibland kan det vara bra att kunna byta om man möter någon boss som är specialiserad något specifikt element och har möjlighet att "one-shota". Lite mer defense av rätt sort då kan vara räddningen för att överleva och hinna sippa lite på estusen

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

@Markusas: Hur mycket påverkas ens rörlighet då? Testade Northern Armor för Abyssal Watchers (pga fire res) men kör normalt sett en kombination av Lothric Knight, vanliga Knight och lite annat för högsta möjliga Defense som ökar min Eq Load rätt mycket.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9