Permalänk
Medlem

Startar om sig!

Hej,

Någon som har en susning om varför min dator startar om sig så fort den kommer till loading operativ system första gången? (Windows 10)
Oftast startar den normalt efter första omstarten, ibland klagar den på överklockningen och den går tillbaka i normalt läge.

Angående överklockningen så är den bara klockad till 3,33Ghz med minne till 1333Mhz och även om den bara är klockad till 3,0Ghz kan den säga samma sak.

Omstarten gör den i vilket fall, klockad eller ej men just att den klagar ibland vid klock.

CPU: i7-860 2,8Ghz
MB: Gigabyte P55-UD3
Adata 4x2gb 1333Mhz

//Mvh Marco

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av fauster:

Hej,

Någon som har en susning om varför min dator startar om sig så fort den kommer till loading operativ system första gången? (Windows 10)
Oftast startar den normalt efter första omstarten, ibland klagar den på överklockningen och den går tillbaka i normalt läge.

Angående överklockningen så är den bara klockad till 3,33Ghz med minne till 1333Mhz och även om den bara är klockad till 3,0Ghz kan den säga samma sak.

Omstarten gör den i vilket fall, klockad eller ej men just att den klagar ibland vid klock.

CPU: i7-860 2,8Ghz
MB: Gigabyte P55-UD3
Adata 4x2gb 1333Mhz

//Mvh Marco

Vilken modell av nätagg har du? Har precis läst din tidigare tråd och du har ju redan fått svar där att ditt nuvarande nätagg på 430W inte är tillräckligt till din setup... Byt nätagg.

Kollat igenom ts historik
Permalänk
Medlem

Hej,

Men jag konstaterade att det blåser inte varmt ur agget, spelen laggar inte osv?

/Marco

Visa signatur

/M