Köpråd: Trådlösa hörlurar <2.000:-

Permalänk
Medlem

Köpråd: Trådlösa hörlurar <2.000:-

Så, efter att katterna har käkat upp mitt 3'dje par Qpad QH-90's känner jag att det kanske är dags att ge upp sladdar...
(såvida ingen här har tips på nå kevlar-sleeving...)

Enda kraven är att dom är heltäckande och slutna, annars är jag rätt öppen.
Har som sagt haft 3 par QH-90 som jag uppenbarligen tyckt väldigt mycket om gällande både ljudkvalitet och komfort.

Prisjakt ger mej i princip denna lista att välja imellan;
(jag har dock även fyllt i produktionsår så att det ska finnas i lager hos vettiga butiker, samt att dom ska gå över RF för jag inbillar mej att det är bättre?))
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=s268878339

Efter lite YT-reviews osv så verkar ju Sennheisers RS-165/175 vara klart bäst.
165'orna kostar endast 200:- mindre (för butiker som har i lager) så då känns det lika bra att skaffa 175'orna. Men 2k är verkligen taket på min budget. Så man sneglar ju ändå på Logitech G933 och Corsair Void...

Hör gärna åsikter ifrån er som faktiskt har lite kunskap och erfarenhet!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

Så, efter att katterna har käkat upp mitt 3'dje par Qpad QH-90's känner jag att det kanske är dags att ge upp sladdar...
(såvida ingen här har tips på nå kevlar-sleeving...)

Enda kraven är att dom är heltäckande och slutna, annars är jag rätt öppen.
Har som sagt haft 3 par QH-90 som jag uppenbarligen tyckt väldigt mycket om gällande både ljudkvalitet och komfort.

Prisjakt ger mej i princip denna lista att välja imellan;
(jag har dock även fyllt i produktionsår så att det ska finnas i lager hos vettiga butiker, samt att dom ska gå över RF för jag inbillar mej att det är bättre?))
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=s268878339

Efter lite YT-reviews osv så verkar ju Sennheisers RS-165/175 vara klart bäst.
165'orna kostar endast 200:- mindre (för butiker som har i lager) så då känns det lika bra att skaffa 175'orna. Men 2k är verkligen taket på min budget. Så man sneglar ju ändå på Logitech G933 och Corsair Void...

Hör gärna åsikter ifrån er som faktiskt har lite kunskap och erfarenhet!

Jag har Sennheiser rs175, grymt bra ljud, och verkar sköna att ha på sig, har bara haft dom några dagar så inte hunnit köra nåt långt pass med dom ännu, men har inget att klaga på än så länge. Och Sennheiser är ju kända för kvalitè, kan ju inte vara ett dåligt köp iaf.

Visa signatur

Cpu: Amd Threadripper 1920X MB: Asus Zenith Extreme Vga: Zotac 2080 GTX, Ram: Kingston HyperX Predator 3000 32 GB Ljud: Asus Essence STX II HD:2x Samsung 950Pro 2x Samsung 840 Pro 256GB 4X Samsung 850 Pro 256 GB 2x WD Green 3 TB, Monitor: ROG SWIFT PG279Q PSU: Corsair AX1500I

Permalänk
Medlem

Även jag har Sennheiser rs175!
Du kommer inte bli missnöjd. Hade föregångaren, och det var en AHA upplevelse att lyssna på RS175:orna.

Permalänk
Medlem

Parrot Zik 2.0 kan kanske vara ett par lurar som faller dig i smaken.
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/horlurar/over-ear/parrot...

Permalänk

Jag själv har ett par g933 och kan rekommendera dem då de både är bekväma och grym ljudkvalite.
Jag har dock bestämt mig för att försöka sälja dem då jag inte har ett behöv av trådlösa lurar. Om du är intresserad beroende på var du bor så säljer jag dem för 1500.