Dark Souls 1 för PC, vilken handkontroll är bäst (Xbox 360 eller PS3-dosan)?

Permalänk

Dark Souls 1 för PC, vilken handkontroll är bäst (Xbox 360 eller PS3-dosan)?

Hej ! Tänkte börja spela lite Dark souls 1 i morgon på pc och smälla upp det på tvn med dsfix samt eventuellt någon annan mod eller två .
Nu till frågan skall man spela med xbox 360 eller ps3 dosa ?
Vilken dosa kör ni med samt vad tycker ni är bäst.?
Tack på förhand
Mvh
Lars J Mandel

Permalänk
Medlem

Kör på den du tycker passar bäst i handen, Xbox-kontrollen är ju endast att trycka in i datorn för att den skall fungera, har för mig att man behöver mixtra lite med PS3 kontroller om de skall fungera på datorn. Jag föredrar XBox, pga de passar mina händer bättre, men det är många som även gillar PS3-kontrollerna.

Permalänk
Inaktiv

Kör med den som är bekvämast, dock så är xbox-kontrollen lite bättre, i alla fall för mig, eftersom man kan springa och samtidigt lätt använda d-paden med högra tummen, vilket jag ofta gör i Dank Souls.

Permalänk

Testade lite idag med Dsfixen och 60fps vilken skillnad!
Från skakiga 30fps till stabila 60 oj oj oj! Fick dock lite screen tearing vet inte varför då skärmen är på 60hz med .
Körde med 360 dosan o det verkade fungera bra!

Permalänk
Medlem

Aktivera vsync för att slippa screentearing. Går att aktivera via DSfix config filen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Aktivera vsync för att slippa screentearing. Går att aktivera via DSfix config filen.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej ,måste ha missat den inställningen Tackar!

Permalänk
Medlem

Kör själv med xbox 360 controller, föredrar den över playstation varianter eftersom knapparna är på samma nivå som d-padden.

Permalänk
Medlem

Jag kör en PS4 kontroller med DS4Windows. Funkar asbra!

Permalänk
Hedersmedlem

@Lars Mandel99 *Rubrik förtydligad i enlighet med §3.1 i forumreglerna*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...