Permalänk
Medlem

MMO för PvE - tips?

jag letar efter ett nytt MMO(RPG) att köra. har inte speciellt mycket krav förrutom att det ska vara vettigt att köra det. jag har inget intresse över PvP alls, så finns de inte i spelet är det bara bra.
jag föredrar teamplay, men på samma gång föredrar jag om man kan klara sig solo.

jag har lagt 11000 timmar på RuneScape, men har tröttnat på spelet helt och hållet. Sitter och spelar igenom dungeon defenders, där jag har ~1200 timmar i. vill hitta bort från spelet för ingen spelar de längre och de är så lätt att fuska.
jag har testat lotro, men kändes enormt öde och jag tröttnade väldigt fort.
jag äger ESO men har aldrig fastnat. kanske ska ge de ett nytt försök?
jag älskade Knight Online innan turkarna tog över spelet (ingen kan engelska) och alla hackers kom.
jag har aldrig testat WoW och vet inte ens om det är värt att testa då det är 11? år gammalt och jag har inga polare som vill köra det.
jag föredrar random saker istället för återanvändning av saker, likt dungeons i Diablo 3.
jag undviker gärna JRPGs då jag ofta tycker att det låter som personerna är med i en porrfilm när dom tar skada, eller karaktärerna är gjorda för att vara gulliga och söta.
har kört guild wars och tyckte inte direkt om det. kändes inte som de fanns en anledning till att köra det, så tvekar på att gw2 är bättre
jag är inte intresserad av p2w spel, men det har inget problem för microtransactions för saker som skins etc.

finns det ens något spel jag kan köra?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Jag har spelat praktiskt taget alla mmo som finns därute (spelar nu ESO och Path Of Exile).

Path Of Exile är som Diablo 3 fast mycket mörkare och djupare, gratis dessutom och man kan trada med andra spelare.
Ge ESO en chans... mest stämningsfulla mmo jag spelat.
GW2 är riktigt bra tycker jag.
Varför inte testa WoW? Fortfarande ett av de bästa mmo som finns.

Tröttnar man på fantasy så är SWTOR och The Secre World riktigt bra.

Mitt bästa tips för en som lirat Runescape är dock ESO. Vackert, stort, bra crafting, bra gruppaktiviteter.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

WoW är väldigt roligt fortfarande fast tråkigt om man inte har någon att köra med.

Permalänk
Medlem

Det finns ju en chans att nånting kommer att hända på WoW fronten snart.
För att hoppa in i WoW som novis nu blir nog inte någon vidare upplevelse.

Permalänk
Medlem

Kanske Path Of Exile?

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera Elder Scrolls Online.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Om du gillar Dungeon Defenders så kan jag rekommendera "Orcs must die". Det är gratis open beta på steam och helt okej.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

Du bör prova WoW. Att inte ha någon att spela med ska inte vara ett problem - vill du, träffar du snabbt nya vänner i spelet.

Jag har för mig att WoW är gratis till lvl. 20, så du har absolut inget att förlora på att prova det.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

@Christley: 11000 timmar i RuneScape? Vad fick dig att sluta spela det?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Jag har spelat praktiskt taget alla mmo som finns därute (spelar nu ESO och Path Of Exile).

Path Of Exile är som Diablo 3 fast mycket mörkare och djupare, gratis dessutom och man kan trada med andra spelare.
Ge ESO en chans... mest stämningsfulla mmo jag spelat.
GW2 är riktigt bra tycker jag.
Varför inte testa WoW? Fortfarande ett av de bästa mmo som finns.

Tröttnar man på fantasy så är SWTOR och The Secre World riktigt bra.

Mitt bästa tips för en som lirat Runescape är dock ESO. Vackert, stort, bra crafting, bra gruppaktiviteter.

ska ta och testa path of exile.
ska väl ge ESO ett nytt försök.
läs varför jag oroar mig över wow längre ned bland citaten.
vad är SWTOR?
vad gör the secre world som andra inte gör?

Skrivet av StickanN:

WoW är väldigt roligt fortfarande fast tråkigt om man inte har någon att köra med.

Skrivet av Svensktiger:

Det finns ju en chans att nånting kommer att hända på WoW fronten snart.
För att hoppa in i WoW som novis nu blir nog inte någon vidare upplevelse.

hur menar du med att något kommer hända?

Skrivet av Xaid:

Du bör prova WoW. Att inte ha någon att spela med ska inte vara ett problem - vill du, träffar du snabbt nya vänner i spelet.

Jag har för mig att WoW är gratis till lvl. 20, så du har absolut inget att förlora på att prova det.

är rädd för att det blir rätt tråkigt och bara en grindfest att döda småskit utan att fatta något och bli totalt mobbad för att jag inte vet vad den senaste raidbossen har för dropchans på X loot.
fungerar iaf så gällande noobs på runescape. och har ingen ork för en så enormt toxic community.
och har aldrig fungerat med de där att träffa polare i spelen. min friendslist på runescape består av 5 pers, och då har jag spelat 12 år.

Skrivet av COith90:

Om du gillar Dungeon Defenders så kan jag rekommendera "Orcs must die". Det är gratis open beta på steam och helt okej.

klarat både orginalet och tvåan. är ju inte direkt samma spel, dungeon defenders handlar mycket om grinding och gear. orcs är mer bygga och döda

Skrivet av Icte:

@Christley: 11000 timmar i RuneScape? Vad fick dig att sluta spela det?

spelet vart p2w, ekonomin är helt död och har varit maxad i flera år

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

@Christley : Har du provat Wildstar? Riktigt schysst PvE combat, släpps snart på steam också och då borde det strömma till ännu fler spelare på gott och ont. Kötta på före stora massan..:D

Annars gillar jag även The Secret World, lite stel combat och kanske något ålderstiget nu, men stämningen slår även ESO på fingrarna!

Permalänk

kolla in black desert online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

hur menar du med att något kommer hända?

Blizzard har varit (eller är snarare) i snack med nostralus folket.
Och det kan bara betyda att bliz letar efter ett sätt att få tillbaka/behålla lite spelare m.h.a. antingen fräsha servrar utan exp boosts m.m. eller rena classicservrar.
Hoppas själv såklart på rena classic servrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krittez:

@Christley : Har du provat Wildstar? Riktigt schysst PvE combat, släpps snart på steam också och då borde det strömma till ännu fler spelare på gott och ont. Kötta på före stora massan..:D

Annars gillar jag även The Secret World, lite stel combat och kanske något ålderstiget nu, men stämningen slår även ESO på fingrarna!

läste upp lite gällande wildstar och ger mig inget gott hopp, speciellt detta: https://www.reddit.com/r/WildStar/comments/380uby/z/crrg3k6
ska kolla the secret world när jag kommer hem

Skrivet av AstroFinken:

kolla in black desert online

kollade in det. kändes lite väl japanskt ut och inte något jag riktigt är ute efter

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!