Android fel (Birckad Samsung Glaxy A5)

Permalänk
Inaktiv

Android fel (Birckad Samsung Glaxy A5)

Jag ville lägga in ett gammalt operativsystem på min samsung galaxy a5 2015, 4.4 kitkat istället för 5.0.2 lollipop, jag satte mobilen i download mode och installerade operativsystemet, det stod pass, men nu startar inte min mobil, varken recovery eller download mode, vad ska jag göra? jag har läst att man inte skulle ha Re-Partition igång, men jag råkade lämna det på...

Permalänk
Inaktiv

Det är en Samsung Galaxy A5 sm-a500fu, det var denna firmwaren jag laddade ner från sammobile http://www.sammobile.com/firmwares/download/44655/A500FUXXU1A...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re-partition är inte ens ibockad är du startar Odin.
Installera KIES och använd återställningsläge.

Vad händer när du ansluter luren till datorn? Vad står i Odin? I aktivitetshanteraren? Hur ser det ut när luren startar?

Permalänk
Inaktiv

@tcntad: Den kan inte ens starta, det är svart vad jag än gör

Permalänk
Inaktiv

@tcntad: Datorn märker inte mobilen

Permalänk
Inaktiv

Android-lur vart brickad

Jag måste ha hjälp med en grej, och det är fort, eftersom att min samsung galaxy a5 sm-a500fu har brickat sig, det började med att jag ville ha android 4.4 istället för android lollipop 5.0.2, så jag fixade nordicversionen av OSet av sammobile, jag la in filen i mobilen, det stod pass på odin, men när jag skulle starta den, så vart allt svart, jag kunde inte boota in i recovery eller download mode, jag andvänder en custom recovery(TWRP), och jag har rensat chache och sånt innan, men nu kommer jag inte in i recovery eller download, och när jag försöker starta den så får jag inte ens samsungloggan, allt är svart. Datorn märker inte ens den med samsung KIES. Jag behöver verkligen få den att funka, jag har ingen budget att lägga åt en ny telefon.. hade varit glad om någon snäll person hade kunnat lägga lite av sin tid och berätta för mig hur man fixar detta.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av anon251807:

Jag måste ha hjälp med en grej, och det är fort, eftersom att min samsung galaxy a5 sm-a500fu har brickat sig, det började med att jag ville ha android 4.4 istället för android lollipop 5.0.2, så jag fixade nordicversionen av OSet av sammobile, jag la in filen i mobilen, det stod pass på odin, men när jag skulle starta den, så vart allt svart, jag kunde inte boota in i recovery eller download mode, jag andvänder en custom recovery(TWRP), och jag har rensat chache och sånt innan, men nu kommer jag inte in i recovery eller download, och när jag försöker starta den så får jag inte ens samsungloggan, allt är svart. Datorn märker inte ens den med samsung KIES. Jag behöver verkligen få den att funka, jag har ingen budget att lägga åt en ny telefon.. hade varit glad om någon snäll person hade kunnat lägga lite av sin tid och berätta för mig hur man fixar detta.

Hårdbrickad sry

https://www.youtube.com/watch?v=esP26NSwdhE kanske funkar?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Inaktiv

@andra94: Tror inte det eftersom att jag inte ens kan komma in i donwload mode.

Permalänk
Medlem

Kommer du varken åt bootloader, recovery eller download mode så är du tyvärr rätt körd.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Håll inne Power + Vol ner hela tiden tills tel startar.
Sen vet jag inte hur man fixar re-partition misstaget. Finns säkert lösningar om man bara googlar lite.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Rekordmedlem

Kan du nå telefonen med Odin ? Har du strulat till den totalt kan det gå att flasha om den via en hårdvaruprogrammerare och det kan en verkstad ha tillgång till om du inte köper nått själv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Samsung Kies har en Emergency Recovery-funktion gömd i en meny, den brukar fungera även om allt annat har slutat att fungera, den kollar först telefonens id och laddar sen ner en factory image för din telefon/region och tvångsinstallerar den.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Ta ur batteriet i 20 sekunder och be till valfri gud.

Permalänk
Hedersmedlem

@anon251807 *Trådar sammanfogade*

Observera att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne (korspostning). Den här gången har jag sammanfogat trådarna åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av hultron:

Ta ur batteriet i 20 sekunder och be till valfri gud.

Väldigt jobbigt på en A5.

Permalänk
Medlem

@tcntad: Haha det har du rätt i stackars TS...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av hultron:

@tcntad: Haha det har du rätt i stackars TS...

Atangligen service för TS del:) Dyrt? Ja antagligen.