Permalänk

Hur får ni i er koffein?

Behövs ingen direkt diskussion utan är bara sugen efter era svar sen kan jag posta ett diagram o forumet så folk som vill se kan få se

§3.4
Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

@john00133:

kaffe 2 koppar om dagen måndag-fredag kanske nån energidryck eller liknande nån gång i månaden

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem

En poll hade kanske varit på sin plats
I mitt fall, kaffe.

edit: var visst på plats nu.

Permalänk
Medlem

Svart starkt kaffe. Säkert en liter om dan

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Såhär tidigt i veckan injicerar jag mest, framåt helgen är det hederligt kaffe som gäller.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Mestadels svart te under arbetsdagen, men en kaffe på morgonen.

Permalänk

@noyce: aa men gör det så lätt som möjligt och ville testa att göra en på swec så

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Kaffe med en halv sockerbit!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

Hej jag har en skoluppgift där jag ska göra en undersökning och tänkte så att jag ska göra detta här på forumet.

Behövs ingen direkt diskussion utan är bara sugen efter era svar sen kan jag posta ett diagram o forumet så folk som vill se kan få se

Sist jag drack något med koffein i var vasaloppet 2010. Klarar mig bra utan det och utan kaffe.
Dricker vatten och någon gång i veckan mjölk.
Är den enda på jobbet som inte dricker kaffe...

Du borde haft ett alternativ för oss som inte dricker/äter koffein

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Blir väl i runda slängar 10-12 koppar om dan med hederligt svart kaffe

mellanslag kan vara bra ibland..
Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Intaget är via Kaffe normalt.
Men vissa dagar skulle man vilja ha det på droppställning för att få i sig tillräckligt

Permalänk
Medlem

Var är valet "inget koffein alls" för oss som vill vara vakna och pigga hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

Hej jag har en skoluppgift där jag ska göra en undersökning och tänkte så att jag ska göra detta här på forumet.

Behövs ingen direkt diskussion utan är bara sugen efter era svar sen kan jag posta ett diagram o forumet så folk som vill se kan få se

Svarade kaffe, men det hänger på sammanhanget. På jobbet är det kaffe i första hand, te i andra hand.
LAN så är det Pepsi som gäller.

Ja, jag dricker hellre Pepsi än Coca-Cola. B-)

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Livsnjutare 😎

Snittar väl 4-5 koppar kaffe om dagen.

Ibland lite mer, ibland lite mindre.
Give and take.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Kul grej, kanske skulle vara lite mer att välja på i undersökningen bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Intaget är via Kaffe normalt.
Men vissa dagar skulle man vilja ha det på droppställning för att få i sig tillräckligt

Ungefär på detta vis?

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Precis =P Går inte att få i sig förmycket kaffe

Permalänk
Medlem

Hemma i Sverige blir det 400mg koffeintabletter och sedan eventuellt en burk energidryck på det på morgonkvisten. Nu när jag bott utomlands det senaste året så har jag inte orkat ta reda på vart jag får tag på koffeintabletter, så en jobbig morgon blir det några burkar med energidryck.

Tycker bättre om koffeintabletter snarare än energidryck med tanke på kaloriinnehåll och tandhälsa. Borde ta tag i det där någon dag och se vart jag kan få tag på det till rimliga priser.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk

Stor kopp svart kaffe på morgonen, runt 10 blir det en energidryck typ Clecius, kopp kaffe efter maten, kopp kaffe på 14:00 fikat, 2 skopor pre-workout innan gymmet vid 16:00.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Dricker Kaffe enbart på jobbet! Hemma kan det blir energidryck t.ex redbull lite sporadiskt när man har. Annars har jag haft som rutin de senaste 7 åren att varje dag innan gymmet så kör jag Pwo 15-20 minuter innan. Nu jobbar man skift men skönaste rutinen var när man hade 6-15 jobb - hem, dunka musik under tiden man drack sin pwo och sedan ner o köra.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

@griid: jätte ledsen för det. kan försöka ordna ett svar för er

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Skäggig legend

Jag dricker kaffe i näst intill omänskliga mängder. Helst med lite mjölk. Kan bli allt från 10 koppar till 25 koppar om dagen.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Fick hjärtklappning för ett antal år sedan av kaffe, sen dess blir det bara te! Innehåller ju också koffein i för sig

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Hemma i Sverige blir det 400mg koffeintabletter och sedan eventuellt en burk energidryck på det på morgonkvisten. Nu när jag bott utomlands det senaste året så har jag inte orkat ta reda på vart jag får tag på koffeintabletter, så en jobbig morgon blir det några burkar med energidryck.

Tycker bättre om koffeintabletter snarare än energidryck med tanke på kaloriinnehåll och tandhälsa. Borde ta tag i det där någon dag och se vart jag kan få tag på det till rimliga priser.

Varför behöver du så här mycket energi? Jag kan erkänna att jag är helt död på morgonen och många gånger skippar att gå upp om jag lägger mig efter 1 och måste upp 7 men känner aldrig att jag behöver det för att överleva.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Lego Master

Kaffe via en enorm Höganäs-mugg som rymmer ungefär 0.8 liter. Brukar kalla den min kaffehink på jobb.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

En koffeintablett(200mg) alt PWO (300mg) kl 04:30 innan gymmet på morgonen.
Kaffe dricker jag bara på helgen

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem

250mg koffeintablett

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Varför behöver du så här mycket energi? Jag kan erkänna att jag är helt död på morgonen och många gånger skippar att gå upp om jag lägger mig efter 1 och måste upp 7 men känner aldrig att jag behöver det för att överleva.

Resistans är en del av det, sedan kombinationen "lite sömn" och "bo i en bastu" gör mig ibland ofantligt trött.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Var är valet "inget koffein alls" för oss som vill vara vakna och pigga hela tiden?

I en annan undersökning där det hör hemma. Denna handlar om "hur man får i sig koffein", inte "huruvida man får i sig koffein".

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Beror på för mig ibland blir det 4-5 koppar kaffe/dag och vissa veckor är jag inte sugen på kaffe och kör powerking utan socker.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11