Ni som spelar Win9x spel. Hur gör ni?

Permalänk
Medlem

Ni som spelar Win9x spel. Hur gör ni?

Tjena!
Känner mig lite nostalgisk. Första tanken var att leta upp en gammal p3:a på blocket och köra win98 på. Speländamål alltså.

Men innan jag går så långt, så tänkte jag att jag skulle prova lite med maskinerna jag har. För att se om jag tycker det är så kul som det jag inbillar mig

Hur gör ni för att spela äldre titlar som inte fungerar rätt upp och ner i Win7 eller 10?

Fungerar VM bra med Win98 och spel? Finns det någon form av wrapper att använda annars? Please enlight me! Har hittat en del på google, men är nyfiken på att höra era tankar!

Permalänk
Medlem

@pwntato: Dosbox eller xp-laptop

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Har en dator med Windows XP

Vad tänkte du köra för spel?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv

Kör Oracle Virtualbox med Windows XP Professional SP3 som fungerar hur bra som helst, brukar köra Unreal Tournament 99 GOTY och Fallout 2 ibland och har inga problem alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Har en dator med Windows XP

Vad tänkte du köra för spel?

Nu är det ju snarare spel i nivå med Doom, Redneck rampage och de första NFS jag är ute efter att kunna spela

Permalänk
Inaktiv

Finns ju alltid gog om man vill köra gammla spel

Permalänk
Inaktiv

Bästa, speciellt om man är ute efter rätt känsla, är ju att köra tidsenlig hårdvara.

Permalänk
Medlem

Kanske Wine?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

@Commander: Bra där! Kan ju va nåt att prova på min laptop där jag kör Arch linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwntato:

Nu är det ju snarare spel i nivå med Doom, Redneck rampage och de första NFS jag är ute efter att kunna spela

Funkar utmärkt mec Quake I-III, Unreal tournament '99, Battlezone '98, Command & conquer gold och Age of empires. Jag spelar dock inte DOS-spel.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian