Permalänk
Medlem

Project Three Leaves Daylight

Så, äntligen, efter 7 månader och 300+ timmar så har stunden kommit, projektet har nått sitt slut.

Detta är "daylight" vilket består av bilder tagna under morgonsolen, vill ni kolla in "night vision" med bilder under midnatt finner ni länken här:
http://www.sweclockers.com/galleri/13823-project-three-leaves...

Kanske vill ni ta Er en titt i projektloggen istället?
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1390401-the-one-and-onl...

Eller varför inte kolla in hela hörnan på plats
http://www.sweclockers.com/galleri/13825-project-three-leaves...

Asrock X99E-ITX/ac
i7 5820K
EVGA 980 Ti Hydro Copper
HyperX Fury DDR4 2666Mhz
Superflower Leadex 850Watt platinum
2x Samsung 850 Evo 500Gb SSD
Samsung 850 Pro 1Tb SSD
Samsung SM951 NVMe 128Gb SSD

Vattenkylningen består av för många delar att lista alltihopa. Men en överblick ges iaf.
2x EKWB 120x60mm XE radiatorer
2x EKWB Vardar 120x25mm PWM 3000RPM fläktar
2x ID-COOLING 120x15mm PWM 1600RPM fläktar

36st Monsoon Hardline free center green 13/10
18st Monsoon rotary green 13/10

2x XSPC D5 Photon 170
2x XSPC Photon 170
2x XSPC temperature with white led display

EKWB Supremacy EVO CPU block

Acer Predator X34

AKracing Nitro green

Corsair K95 RGB

Steelseries Sensei Pro

Stort tack tills Mads på Coolerkit.se för förtroendet och supporten!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Haka=Lost

Permalänk

Solklar 5a!
Skit ballt!

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av GibForce:

Haka=Lost

Skrivet av Rasse12345:

Solklar 5a!
Skit ballt!

Om ändå alla tyckte så hahaha "biter mig surt i läppen". Känner av jantelagen som slår mig med piskan i ryggen efter att folk lämnar en 1:a i betyg :/

Permalänk
Medlem

Alla tummar upp! Bygget blev hur härligt som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Alla tummar upp! Bygget blev hur härligt som helst!

Tack så jätte mycket Biorrith! Va glad jag blir

Permalänk
Avstängd

Den som inte lämnar 5p lider av någon sorts avundsjuka och borde gå och prata med någon. Riktigt snyggt

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Solklar 5:a vilken mäktig skapelse!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaeger90:

Den som inte lämnar 5p lider av någon sorts avundsjuka och borde gå och prata med någon. Riktigt snyggt

Nu ska jag inte skjuta någon i foten, men efter att ha noterat ett o annat sen projektet började i augusti så existerar en tendens i Sverige att en automatisk ridå av avundsjuka aktiveras. Man säger gärna något negativ eller inget alls. Man har svårt för att vara glad för en annan persons framgångar Hänger som sagt väldigt mycket på utländska forum. Senast igår, lade upp 4 bilder i en facebookgrupp för entusiaster, omedelbart så har inlägget 100+ likes, över 20 delningar och minst lika många mycket positiva kommentarer och bara överöser med beröm. Tror det är en kulturgrej, för utomlands existerar inte detta som jag nyss nämnde Så alla dem som röstat 1 stjärna får stå för dem, visst blir man väldigt ledsen, väldigt ledsen! Men jag vet själv vad hela det här projektet betyder för mig, samt så stöttar dem utländska forumen en väldigt mycket. Kommer antagligen ta bort albumen här från forumet om nån månad om folk ska fortsätta tjura

Tack iaf!

Skrivet av Kelzzor:

Solklar 5:a vilken mäktig skapelse!!

Jag bockar så mycket

Permalänk
Medlem

Jahapp. Månadens galleri redan den första.. Får väl vänta med att posta mitt bygge tills nästa månad!

Bra jobbat!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Jahapp. Månadens galleri redan den första.. Får väl vänta med att posta mitt bygge tills nästa månad!

Bra jobbat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visste inte riktigt vad jag skulle kommentera, men där sa du det!
Garanterat månadens galleri, förbannat snyggt jobbat!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Bygget i sig ser riktigt snyggt ut!
Men målningarna på korten och diskar faller mig inte i smaken...det förstör stilrenheten och ger ett plottrigt intryck tyvärr

Permalänk
Medlem

vackert! fasen va ballt!

hur snyggt som helst! stilrent men samtidigt så mycket som händer

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Jahapp. Månadens galleri redan den första.. Får väl vänta med att posta mitt bygge tills nästa månad!

Bra jobbat!

Skickades från m.sweclockers.com

Månadens galleri är väl varannan månad > juni nästa? Jag ligger ju i fel månad, blir ju du som tar månadens galleri i juni

Skrivet av YamahaDGX630:

Visste inte riktigt vad jag skulle kommentera, men där sa du det!
Garanterat månadens galleri, förbannat snyggt jobbat!

Inte helt säker på denna, människor röstar så märkligt Men vore väldigt roligt såklar Att bli publiserad på Bit Tech eller delta i Dreamhack modding championship var dock ett av målen, men nu ser det ju inte ut att bli något på Dreamhack..???

Skrivet av Cudage:

Bygget i sig ser riktigt snyggt ut!
Men målningarna på korten och diskar faller mig inte i smaken...det förstör stilrenheten och ger ett plottrigt intryck tyvärr

Smaksak antar jag, men tack! Håller mig verkligen inte för att ta ut svängarna, och ja, jag hade en mindre skiss i huvudet, inte alls någon seriös planering som många andra byggare, så allt eftersom projektet började och delar handlades så kom nya idéer upp och jag blev själv fantastiskt nöjd

Skrivet av accel1:

hur snyggt som helst! stilrent men samtidigt så mycket som händer

Händer o händer Förutom att den låter så är det väl endast "flow meter" på vardera sida i vardera loop som snurrar på i en skön takt, men jag förstår vad du menar Tack som bara den för de fina orden!

Permalänk
Medlem

ÄLSKAR detta bygget!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

aldrig tyckt om detta chassie förrän nu! riktigt fint bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

ÄLSKAR detta bygget!

Mitt ordförråd räcker ej till för att tacka, så du får ett <3

Skrivet av MrWhizeguy:

aldrig tyckt om detta chassie förrän nu! riktigt fint bygge!

Woho, tack som sjutton Mr Whizeguy!

Permalänk
Medlem

snyggt

@eucalyptus: ja men det händer mycket för ögat, man har mycket att titta på=) sen är Tri chassist fräckt i sig själv men du har verkligen gjord den ballare. känns lite som den drivs av Alger eller nått=)

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem

Oerhört vackert! Detta projekt kan du vara mycket stolt över!
Det är konstnärer som du som motiverar mig och börja med vattenkylning och vid nästa uppgradering då jäklar blir det av.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt!

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Entusiast

Otroligt bra jobbat. Lagts ner ofantligt med tid och engagemang! Personligen hade jag aldrig velat ha det där chassit, men alla tycker vi ju olika. Även om jag inte gillar chassit i sig så är det en solklar femma

Det jag däremot undrar lite är hur temperaturerna håller sig om du nöter nåt hårt spel ett längre tag då du har en sexkärnig processor och ett 980Ti... vilka säkert är överklockade. Dessa två komponenter ska kylas av bara två 120-raddar?

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt imponerad av ditt både ditt engagemang och maskinen du har skapat. Det är verkligen ett konstverk och ögongodis av sällan skådat slag;)

Röstade såklart full pott på dej=)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

@accel1 @LiTo @Henrikfotograf @euf0ria

Ja... Jag läser era kommentarer och vet faktiskt inte vad jag ska säga, blir mållös! Blir så himla glad av era fina ord allihopa!! Uppskattar något oerhört mycket, kan dock inte beskriva det i ord, så ta inte illa upp TACK TACK, tusen tack!!

Permalänk
Avstängd

Fantastiskt! Önskar att man hade tid och pengar (och kunskapen förstås ) för ett bygge som detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Otroligt bra jobbat. Lagts ner ofantligt med tid och engagemang! Personligen hade jag aldrig velat ha det där chassit, men alla tycker vi ju olika. Även om jag inte gillar chassit i sig så är det en solklar femma

Det jag däremot undrar lite är hur temperaturerna håller sig om du nöter nåt hårt spel ett längre tag då du har en sexkärnig processor och ett 980Ti... vilka säkert är överklockade. Dessa två komponenter ska kylas av bara två 120-raddar?

Val av chassi var något jag funderade på länge. Hade precis helt fria händer att kunna bygga precis vad som helst, så ville verkligen göra något WOW, något super unikt.

Var först inställd på ett Corsair Carbide 540, vilket enligt mig är kanske ett av de snyggaste chassina som finns, gillar den stora kuben med inpsiration från ränderna av en Ford GT. Men upptäckte på Overclock att 10 tusentals personer gjort helt magnifika byggen utöver i just detta chassi, samt S-frame, byggen jag inte skulle ha en chans emot, framförallt - inget unikt.

Insåg direkt vad man kunde göra med Tristellar, problemet var ju dock att lanseringen blev försenad, men fick ju köpa loss ett av de fem första chassina från Deepcool i förtid så löste sig ju till slut iaf Och ja, nu är det unikt 4-5 moddar som gjorts totalt på det.

Temperaturerna är sådär :/ CPU rullar i 4.0 Ghz med från färdig XMP profil, ej orkat, snarare, har inte kunskapen och orken att sätta mig in i en finare överklockning. GPU rullar i 1400mhz på Core, vet ej vad den går i totalt på memory.

Körde detta testet för längesedan, 46 minuter, körde testat till cirka 1.15 tim och temperaturerna var de samma.
Temperaturerna på kompontenterna är inga problem, skulle kunna pusha dem bra mycket längre. Men får problem med temperaturerna i vattnet.

Efter en längre tid blir vattnet som allra allra högst 45-46 grader i GPU loopen. och 36-38 grader i CPU loopen. Vill inte att vattnet ska bli varmare, är rädd för att någon fitting ska slå slint (Monsoon Hardline free center), samt så ballar led belysningen ur. Ligger en LED controller placerad över PSU'n vilket är bredvid GPU radiatorn, och den flippar ur helt och lyser blått, går att sätta vit, men den går inte att stänga av.

Så jag klarar mig ju iaf. Men ja, jag kan inte pusha så mycket som man hade önskat, om man hade haft mer radiatoryta.

Fläktkurvorna är satta i Speedfan och styrs efter temperaturerna i grafikkortet. Så när kortet blir 40 grader börjar fläktarna jobba betydligt mer, och vid 41 grader går de upp i max varv (3000rpm på vardar och 1600 på de tunna fläktarna). Så den låter som ett riktigt helvete.

Bara i idle så går fläktarna i 1200 varv då fläktar kan arbeta i intervaller om 30-100%... Irriterande som tusan. Så till framtiden, kanske när vattnet ska bytas nästa år, så blir det o byta till 2200 rpm Vardar fläktar samt även bygga ut och koppla på en extern radiatoranläggning. Har en idé i huvudet på något riktigt läckert. Skulle vilja ha något fontänliknande vattenbygge på skrivbordet bara för skojs skull. Men men, nu är faktiskt pengarna slut atm

Ska skaffa ett par Sennheiser Game Zero och ett externt ljudkort när tillfälle ges så man inte behöver bli lika bekymdrad över ljudnivån

Så ja, ljudnivån och prestandan tar sinnesjukt mycket stryk till fördel mot utseendet... :/ Idag hade nog tusan satsat på något annat.

- Lärdom? Bara för att man KAN betyder det inte att man BÖR..

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinte1:

Fantastiskt! Önskar att man hade tid och pengar (och kunskapen förstås ) för ett bygge som detta...

Roligt att du hittade mitt album, och tack för att du tog dig tid att sprida lite positiv energi Med tanke på din registrering och få inlägg så måste jag ju tolka det som att du gillar den skarpt ?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av eucalyptus:

Val av chassi var något jag funderade på länge. Hade precis helt fria händer att kunna bygga precis vad som helst, så ville verkligen göra något WOW, något super unikt.

Var först inställd på ett Corsair Carbide 540, vilket enligt mig är kanske ett av de snyggaste chassina som finns, gillar den stora kuben med inpsiration från ränderna av en Ford GT. Men upptäckte på Overclock att 10 tusentals personer gjort helt magnifika byggen utöver i just detta chassi, samt S-frame, byggen jag inte skulle ha en chans emot, framförallt - inget unikt.

Insåg direkt vad man kunde göra med Tristellar, problemet var ju dock att lanseringen blev försenad, men fick ju köpa loss ett av de fem första chassina från Deepcool i förtid så löste sig ju till slut iaf Och ja, nu är det unikt 4-5 moddar som gjorts totalt på det.

Temperaturerna är sådär :/ CPU rullar i 4.0 Ghz med från färdig XMP profil, ej orkat, snarare, har inte kunskapen och orken att sätta mig in i en finare överklockning. GPU rullar i 1400mhz på Core, vet ej vad den går i totalt på memory.

Körde detta testet för längesedan, 46 minuter, körde testat till cirka 1.15 tim och temperaturerna var de samma.
Temperaturerna på kompontenterna är inga problem, skulle kunna pusha dem bra mycket längre. Men får problem med temperaturerna i vattnet.

Efter en längre tid blir vattnet som allra allra högst 45-46 grader i GPU loopen. och 36-38 grader i CPU loopen. Vill inte att vattnet ska bli varmare, är rädd för att någon fitting ska slå slint (Monsoon Hardline free center), samt så ballar led belysningen ur. Ligger en LED controller placerad över PSU'n vilket är bredvid GPU radiatorn, och den flippar ur helt och lyser blått, går att sätta vit, men den går inte att stänga av.

Så jag klarar mig ju iaf. Men ja, jag kan inte pusha så mycket som man hade önskat, om man hade haft mer radiatoryta.

Fläktkurvorna är satta i Speedfan och styrs efter temperaturerna i grafikkortet. Så när kortet blir 40 grader börjar fläktarna jobba betydligt mer, och vid 41 grader går de upp i max varv (3000rpm på vardar och 1600 på de tunna fläktarna). Så den låter som ett riktigt helvete.

Bara i idle så går fläktarna i 1200 varv då fläktar kan arbeta i intervaller om 30-100%... Irriterande som tusan. Så till framtiden, kanske när vattnet ska bytas nästa år, så blir det o byta till 2200 rpm Vardar fläktar samt även bygga ut och koppla på en extern radiatoranläggning. Har en idé i huvudet på något riktigt läckert. Skulle vilja ha något fontänliknande vattenbygge på skrivbordet bara för skojs skull. Men men, nu är faktiskt pengarna slut atm

Ska skaffa ett par Sennheiser Game Zero och ett externt ljudkort när tillfälle ges så man inte behöver bli lika bekymdrad över ljudnivån

Så ja, ljudnivån och prestandan tar sinnesjukt mycket stryk till fördel mot utseendet... :/ Idag hade nog tusan satsat på något annat.

- Lärdom? Bara för att man KAN betyder det inte att man BÖR..

http://i.imgur.com/duho8eM.jpg

Ouch 3000rpm-fläktar... jo jag har 4 st Kaze-fläktar i min lilla låda som jag använde för några år sen. Låter satan när de sätter fart

I mitt kommande bygge tänkte jag köra på Corsairs High Performance. Styr mina fläktar via AI Suite baserat på cpu-temp som det är nu... men får se hur man gör sen när man är klar med kommande bygge.

Du säger att de går i intervaller, har du ingen spin up time? För nån kärna kan ju ibland hoppa upp ganska fort i temperatur och har du ingen spin up time så kommer ju fläkten hoppa upp i varv omedelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Ouch 3000rpm-fläktar... jo jag har 4 st Kaze-fläktar i min lilla låda som jag använde för några år sen. Låter satan när de sätter fart

I mitt kommande bygge tänkte jag köra på Corsairs High Performance. Styr mina fläktar via AI Suite baserat på cpu-temp som det är nu... men får se hur man gör sen när man är klar med kommande bygge.

Du säger att de går i intervaller, har du ingen spin up time? För nån kärna kan ju ibland hoppa upp ganska fort i temperatur och har du ingen spin up time så kommer ju fläkten hoppa upp i varv omedelbart.

http://i.imgur.com/NXd84ge.png

Ska du köra fläktar till radiatorer, kör på EKWB Vardar! De är rimligt prissatta, schysst kvalité och bäst presterande utav ALLA fläktar!

Vad menar du med spin up time? Ohh, såg nu på din bild, finns ej något sånt option i Speedfan. Vad gör den funktionen?

De följer ej någon kärna, de följer temperaturen på grafikkortet i helhet

**Lirade precis Star Wars för ett par sekunder sedan, därför temps och fläktar har så höga siffror.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av eucalyptus:

Ska du köra fläktar till radiatorer, kör på EKWB Vardar! De är rimligt prissatta, schysst kvalité och bäst presterande utav ALLA fläktar!

Vad menar du med spin up time? Ohh, såg nu på din bild, finns ej något sånt option i Speedfan. Vad gör den funktionen?

De följer ej någon kärna, de följer temperaturen på grafikkortet i helhet

**Lirade precis Star Wars för ett par sekunder sedan, därför temps och fläktar har så höga siffror.

https://i.gyazo.com/74100568f07dc91693446dae6c160fa3.png

Har kikat en massa siffror och kollat reviews på sinnessjukt många fläktar. Corsairs har i mina ögon fått väldigt bra reviews och håller bra prestanda/decibel. Att man sen får med vita ringar som kommer passa mitt vit-svarta tema blir perfekt liten bonus. Då slipper jag slita upp 9 fläktar för att måla. Blir 7 High performance sp för 360+480 rads och 3 quiet edition af som rena chassifläktar.

Den funktionen gör att fläkten inte varvar upp om processorn plötsligt hoppar upp till t.ex. 50 grader för att man startar nåt. Om processorn stannar på den tempen ett litet tag så varvar fläkten i såna fall upp. Men om tempen sjunker direkt så kommer fläkten stanna på det lägre varvtalet. Samma sak åt andra hållet med "spin down time"

Permalänk
Proffsmoddare

Ser ju minst sagt fränt ut! 5/5 får du av mig, stiligt!