Ska beställa Comviq abonnemang, hjälp!

Permalänk
Medlem

Ska beställa Comviq abonnemang, hjälp!

Hej jag har precis fått hem en Sony Xperia Z3+ och säger farväl till Galaxy S2.

Eftersom att jag har använt "kontantkort" sen många år tillbaka, har haft min nuvarande sen 2010 som jag hade i en knapp mobil på den tiden.

Ska nu beställa ett abonnemang kort från Comviq och mitt SIM kort är av den gamla sorten och det simkortet passar inte in till Xperian för den är för stor. För nu används NANO-Simkort och en sådan är inte min nuvarande och jag har tänkt att beställa abonnemang med mitt nuvarande telefonnummer inte byta till ett nytt nummer.

Frågan jag vill ställa innan jag påbörjar detta. Eftersom att mitt nuvarande SIM-kort är den gamla sorten, kommer jag automatiskt få ett Nano-Simkort för om inte dom gör så att jag får samma simkort som jag har nu fast med det nya abonnemanget, så att den inte passar in till min nya Z3+.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Kör på Hallon istället. Överkomligare pris och bättre täckning i tätort (använder sig av 3:s nät). Eller har du redan abonnemang med comviq och är bundna till dem?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Kör på Hallon istället. Överkomligare pris och bättre täckning i tätort (använder sig av 3:s nät). Eller har du redan abonnemang med comviq och är bundna till dem?

Nej jag har haft Halebop tidigare eller använder det än.

Men om jag väljer Hallon då har jag samma fråga som denna tråden angår.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Hedersmedlem

Det är självklart att du får ett nytt simkort eftersom ditt gamla inte kommer passa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nuförtiden får du ett simkort som passar alla telefoner, sim, micro och nano. Får med en adapter kan man säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Kör på Hallon istället. Överkomligare pris och bättre täckning i tätort (använder sig av 3:s nät). Eller har du redan abonnemang med comviq och är bundna till dem?

På Hallon står det allt inom fri surf men inget om fri(a) Samtal/SMS för den stora för 149/mån?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

På Hallon står det allt inom fri surf men inget om fri(a) Samtal/SMS för den stora för 149/mån?

Det står tydligt på detaljsidan att fria samtal och SMS är med: http://www.hallon.se/kampanj/22gb-halva-priset

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Det står tydligt på detaljsidan att fria samtal och SMS är med: http://www.hallon.se/kampanj/22gb-halva-priset

Okej. Men gäller detta pris i bara 4 månader 149Kr? Och efter det blir priset för mig 299?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hade samma problem för någon vecka sedan, hade ett vanligt simkort och en mobil som bara tar nanosim. Gick in på Comviqs hemsida för att beställa nytt kort. Registrerade mig och ansökte om nytt simkort. Kortet damp ner 3 dagar senare, man kan bestämma storleken på kortet genom att "bryta" ut den.

Från början är det vanligt SIM, sen kan man bryta ut det och få ett mikrosim och till slut bryta den en sista gång och få nanosim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Okej. Men gäller detta pris i bara 4 månader 149Kr? Och efter det blir priset för mig 299?

Ja, efter 4 månader så går det tillbaka till det ordinarie priset på 299kr/mån.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Vart registrerar jag mig på Hallon? Jag hittar bara mina sidor och jag har inget konto där inne och hittar inte registrera sig där inne, ett konto?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Vart registrerar jag mig på Hallon? Jag hittar bara mina sidor och jag har inget konto där inne och hittar inte registrera sig där inne, ett konto?

http://www.hallon.se/vara-produkter/mobiltelefoni/mobilabonne...

Simkortet man får bryter man isär till den storleken man behöver: https://i.imgur.com/5pJR1fJ.jpg

Permalänk
Medlem

Är det när jag skriver in e-posten som jag har konto sen hos dom i mina sidor?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Är det när jag skriver in e-posten som jag har konto sen hos dom i mina sidor?

du måste ju lägga en beställning först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

du måste ju lägga en beställning först.

Ja, det är där jag gör det nu, ville bara få det bekräftat att det är när jag har slutfört beställningen + med e-posten in skrivet som jag efter det har ett konto då hos dom.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Kör på Hallon istället. Överkomligare pris och bättre täckning i tätort (använder sig av 3:s nät). Eller har du redan abonnemang med comviq och är bundna till dem?

Och jag skulle säga precis tvärtom. Har haft bara dåliga erfarenheter med 3. Comviq har bättre täckning enligt mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Hej jag har precis fått hem en Sony Xperia Z3+ och säger farväl till Galaxy S2.

Eftersom att jag har använt "kontantkort" sen många år tillbaka, har haft min nuvarande sen 2010 som jag hade i en knapp mobil på den tiden.

Ska nu beställa ett abonnemang kort från Comviq och mitt SIM kort är av den gamla sorten och det simkortet passar inte in till Xperian för den är för stor. För nu används NANO-Simkort och en sådan är inte min nuvarande och jag har tänkt att beställa abonnemang med mitt nuvarande telefonnummer inte byta till ett nytt nummer.

Frågan jag vill ställa innan jag påbörjar detta. Eftersom att mitt nuvarande SIM-kort är den gamla sorten, kommer jag automatiskt få ett Nano-Simkort för om inte dom gör så att jag får samma simkort som jag har nu fast med det nya abonnemanget, så att den inte passar in till min nya Z3+.

Får du inte ut ett nytt SIM-kort kan du enkelt beställa ett nytt: https://www.comviq.se/kundservice/artikel/361#!

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag valde Hallon 149/mån, 4mån stort. 299/mån.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Och jag skulle säga precis tvärtom. Har haft bara dåliga erfarenheter med 3. Comviq har bättre täckning enligt mig

Det beror lite på vart i landet man befinner sig också. Hallon som delar nät med 3 har bättre täckning inom städerna medan comviq som delar nät med bland annat telia har bättre täckning på landsbygden. Det beror lite på hur situationen ser ut från början.

Skrivet av Vangen:

Jag valde Hallon 149/mån, 4mån stort. 299/mån.

Bra val! Själv tog jag deras kampanj med 7 gb i månaden med fria samtal/sms för 199/mån. Tycker de är väldigt bra som operatör och kan hålla nere kostnaderna

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått hem simkortet och det är ett litet problem. Det är 3 olika storlekar störst till minst vilken ska jag ha den minsta, mittersta eller störste? Jag har en Sony Xperia Z3+.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Jag har nu fått hem simkortet och det är ett litet problem. Det är 3 olika storlekar störst till minst vilken ska jag ha den minsta, mittersta eller störste? Jag har en Sony Xperia Z3+.

Enligt din första post är det Nano-SIM du ska ha till telefonen. Här är en bild på vilka som är vilka. Eller om du är osäker bryt av en storlek i taget tills det passar i telefonen.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Enligt din första post är det Nano-SIM du ska ha till telefonen. Här är en bild på vilka som är vilka. Eller om du är osäker bryt av en storlek i taget tills det passar i telefonen.

http://solverbase.com/images/1/1d/Mini-SIM-Micro-SIM-Nano-SIM.png

Jag lyckades fixa allt efter att jag skrev detta.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Välj comviq betydligt bättre. Har haft hallon och de är värdelösa dom var snabba på att skicka räkning men tog 1 månad innan sim kom och de var efter räkningen kom.
Och då skulle första månaden inte kosta nånting :-/
Sen när jag valde att säga upp de gick de inte få tag på dem
De har ingen kundservice bara mail och där svarar de inte ens.
Så jag fick gå genom 3 och dom fixade de direkt utan problem.
Min syster testade hallon med hon beställde 1 abonnemang men fick hem 7 sim kort och inget svar fick hon från dem.
Så jag varnar för hallon inte värt besvöret.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Det beror lite på vart i landet man befinner sig också. Hallon som delar nät med 3 har bättre täckning inom städerna medan comviq som delar nät med bland annat telia har bättre täckning på landsbygden. Det beror lite på hur situationen ser ut från början.

Jag bor i norra delen av Stockholms tätort och kan inte ens prata i telefon eller ta emot SMS med 3 pga dålig täckning, med Comviq har jag mätt upp till 90Mbit via 4G
Och Comviq delar enbart 3G nät med Telia, 4G och 2G delas med Tele2 och Telenor, har Telia på min jobbmobil och Comviq på privata och har i princip alltid dubbel täckning med Comviq jämfört med Telia (i skrivande stund 1 plupp med Telia 4G, 4 pluppar Comviq 4G), detta har jag sett även den senaste veckan uppe i Umeå samt i Karlstad.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

FYI, du kunde ha klippt din gamla sim till den sizen du behövde till din nya telefon, gjorde detta till min one plus one, då jag också hade s2 tidigare.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Jag bor i norra delen av Stockholms tätort och kan inte ens prata i telefon eller ta emot SMS med 3 pga dålig täckning, med Comviq har jag mätt upp till 90Mbit via 4G
Och Comviq delar enbart 3G nät med Telia, 4G och 2G delas med Tele2 och Telenor, har Telia på min jobbmobil och Comviq på privata och har i princip alltid dubbel täckning med Comviq jämfört med Telia (i skrivande stund 1 plupp med Telia 4G, 4 pluppar Comviq 4G), detta har jag sett även den senaste veckan uppe i Umeå samt i Karlstad.

Och det är bara på 3G 2100MHz bandet som Telia och Tele2 delar. Telia bygger ut 3G på 900MHz bandet som inte delas med Tele2

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig