Låsa upp mobil, säkert att fabriksåterställa?

Permalänk

Låsa upp mobil, säkert att fabriksåterställa?

Hejsan!

Jo det är så att jag för ca 1½ år sedan köpte en mobil, som visade sig vara låst till Tre. Jag fixade då en upplåsning till den och allting var perfekt.

Men nu så har jag fått en nyare mobil och tänkte därför ge bort min gamla. Jag skulle vilja fabriksåterställa den, men vet inte riktigt om det är säkert och göra det efter att man låst upp mobilen. Kommer upplåsningen att rensas, eller är det bara att tuta och köra? Kanske är en lite dum fråga, men jag skulle verkligen vilja veta.

Permalänk

Har du låst upp den så kommer den fortf vara upplåst efter återställningen. Det har mina mobiler alltid varit.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Rekordmedlem

Det är dessutom lag på att operatörerna måste låsa upp mobilerna gratis omedelbart bindningstiden går ut om de är köpta efter 1 maj 2015 så alla utom 3 har slutat med tramset att låsa då det inte längre kan tjäna pengar på upplåsning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.