Permalänk
Medlem

Ont i axlar/rygg vid ny stol

Så detta kanske låter heldumt men det får mig att fundera. jag köpte ny stol idag, fick en malmstolen 4000 för en tusenlapp, som ny från ett företag. Detta är alltså en riktig kontorstol som kostar 8000 ny. Jag provsatt den och den kändes bra men nu när jag använt den hemma så har jag lite ont i rygg/axlar. Malmstolen är smallare upptill än min förre stol och täcker inte riktigt mina axlar. Så är detta något jag kommer vänja mig vid eller kan det vara så att malmstolen inte är något för mig helt enkelt?

Permalänk
Medlem

Det kan ju handla om att du använder andra muskler som du inte använt tidigare och det då blir bättre om ett tag.
MEN jag skulle nog inte tippa på det och mer tro på att det bara kommer bli värre o värre.

Du kan ju alltid prova med olika justeringar på det som går o justera det kan ju bli bättre.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

@grizzly666: Mjo är väl det man hoppas på men är rädd att det är som du säger att det bara kommer bli värre. Ja jag får väl använda den ett tag och se, i värsta fall kan jag sälja den med vinst och köpa något nytt

Permalänk
Rekordmedlem

Stolar bör provas ut och justeras in så de passar användaren, bättre stolar brukar gå att justera så de passar nästan alla, har du justerat den rätt ? och har du justerat skrivbordet när du bytte stol ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.