Microsoft slutar tillverka Xbox 360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ipac:

Finns ju fler Mario spel än 1 till WiiU.

Överlag finns rätt många högt betygsatta spel till WiiU, betydligt fler än 2-3 stycken iaf.

Ja och det är Super Mario Maker, och New Super Mario Bros. Varken "Super Mario Galaxy 2" eller "Super Mario 3D World" är riktiga Mario spel, på det sättet Mario ska vara.

Skrivet av Kaine_Uro:

Med tanke på dammlagret på PS4-kontrollerna och avsaknaden av spel i hyllan så kan jag inte riktigt hålla med om det. xD Är i stort sett bara "The Last Of Us" vi har till PS4:an ännu... vilket verkade intressant, men tyvärr inte var det.

Till XBOX One och Wii U är spelutbudet betydligt större däremot. Två Billy-bokhyllor har vi fyllt hittills.

Ganska så subjektiv åsikt dock.

Och på tal om bakåtkompatibilitet så är det ju suveränt. Nu behöver vi inte ha 360:n kvar framme, men vi kan ändå spela de spelen. Än så länge inte alla... men det blir ju fler vartefter.

Finns betydligt fler intressanta titlar till PS4 än till Xbox One och Wii U tillsammans.
Hur du lyckats få ihop mer än 2 bokhyllor av Xbox One och Wii U spel är rätt överraskande, då spelen till de konsolerna är i merparten av fallen rent skärp mot PS4, och har du fyllt 2 hyllor så måste det vara ett par hundra spel, vilket betyder mycket pengar i onödan då det är ett fåtal titlar som är spelvärda på Xbox One / Wii U tillsammans, mot PS4 har själv.

Men gillar man att kasta pengarna i sjön på sämre spel så varsågod

Och Xbox One´s bakåtkompatibilitet är ju helt förskräcklig, inte en intressant titel, väntar fortfarande på någon vettig titel ska komma.....

Tur dock att vi tycker olika, så Microsoft och Nintendo får något sålt så de inte halkar (ännu) mer efter än vad de redan gör/och är mot Sony :).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ja och det är Super Mario Maker, och New Super Mario Bros. Varken "Super Mario Galaxy 2" eller "Super Mario 3D World" är riktiga Mario spel, på det sättet Mario ska vara.

Inte "riktiga" Mario-spel? De är precis lika riktiga Mario-spel som resten. Likaså var Super Mario 64 till Nintendo 64... med skillnaden att det var första spelet i 3D.

Skrivet av PowerNet:

Finns betydligt fler intressanta titlar till PS4 än till Xbox One och Wii U tillsammans.
Hur du lyckats få ihop mer än 2 bokhyllor av Xbox One och Wii U spel är rätt överraskande, då spelen till de konsolerna är i merparten av fallen rent skärp mot PS4, och har du fyllt 2 hyllor så måste det vara ett par hundra spel, vilket betyder mycket pengar i onödan då det är ett fåtal titlar som är spelvärda på Xbox One / Wii U tillsammans, mot PS4 har själv.

Men gillar man att kasta pengarna i sjön på sämre spel så varsågod

Ska jag vara ärlig så finner jag inte många av de plattformsexklusiva spelen intressanta alls, förutom just Mario/Zelda-serierna till Nintendo då. Eller PC-spel som t.ex. Hearts Of Iron, Europa Universalis eller andra "bygg/management/strategi-spel" som nästan helt saknas till konsolerna.

Just nu spenderar jag mest speltid på Minecraft. Kör Minecraft Infinity Evolved "SkyBlock".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Inte "riktiga" Mario-spel? De är precis lika riktiga Mario-spel som resten. Likaså var Super Mario 64 till Nintendo 64... med skillnaden att det var första spelet i 3D.

Ska jag vara ärlig så finner jag inte många av de plattformsexklusiva spelen intressanta alls, förutom just Mario/Zelda-serierna till Nintendo då. Eller PC-spel som t.ex. Hearts Of Iron, Europa Universalis eller andra "bygg/management/strategi-spel" som nästan helt saknas till konsolerna.

Just nu spenderar jag mest speltid på Minecraft. Kör Minecraft Infinity Evolved "SkyBlock".

Precis, därför är inte Super Mario 64 heller ett riktigt Mario spel i den bemärkelsen, då det är 3D, och inte som merparten av spelen (och som de ursprungligen var) sidoskrollande.

Precis som Zelda gått från att vara "fan vad bra" till att vara riktigt uselt när de gått över till 3D och vara bakom gubben, mot på "gamla goda tiden".

Tur för dig att du trycker det, men jag håller inte med då de är rätt usla och de på PS4 är betydligt bättre exklusiva, och på Xbox så är det främst Halo som lockar.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Mario och Zelda är minst lika bra i 3D som 2D så du har helt enkelt fel.

Räcker med en snabb titt på Metacritic för att inse det. Om sen din i sammanhanget obetydliga åsikt är en annan må så vara men försök då undvika att uttrycka din åsikt som fakta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Precis, därför är inte Super Mario 64 heller ett riktigt Mario spel i den bemärkelsen, då det är 3D, och inte som merparten av spelen (och som de ursprungligen var) sidoskrollande.

Precis som Zelda gått från att vara "fan vad bra" till att vara riktigt uselt när de gått över till 3D och vara bakom gubben, mot på "gamla goda tiden".

Tur för dig att du trycker det, men jag håller inte med då de är rätt usla och de på PS4 är betydligt bättre exklusiva, och på Xbox så är det främst Halo som lockar.

Även om det inte är tvådimensionellt så är det ju fortfarande ett riktigt Mario-spel. Precis som Mario Kart.

Zelda: Ocarina Of Time är det populäraste Zelda-spelet med lite drygt 7.5 Miljoner sålda exemplar. Detta tre dimensioner till trots.