Permalänk
Medlem

Fläktar till Phanteks Eclipse P400S

Tjena allihopa!

Det är så att jag ska uppgradera kylningen i min dator till nånting mer High-End då jag vill börja klocka lite.

Min tanke är antingen en AIO-kylare eller någon av Noctuas/be quiet!'s största.
Jag kommer i samma veva uppgradera chassifläktarna och undrar ifall det är värt att köra fläktar med så högt statiskt tryck som möjligt eftersom det är ju en del som täcker luftflödet i P400S.

Ifall jag väljer en AIO-kylare från Corsair borde jag då köra P'n'P?

Mitt mål är att ha en dator som går svalt samtidigt går tyst då jag är extremt känslig mot den typen av ljud!

Och snälla nu, låt det inte bli ett flamewar mellan vatten och luftkylning!

MVH
Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Du får nog satsa på AIO Noctuas och be quiets största kylare får inte plats i chassit, och det kan bli problem om du sätter en AIO i toppen av chassit(är inte mycket plats däruppe innan du slår i moderkort/minnen). Så då får du sätta AIOn i fronten. Max höjden för luftkylare är 162mm.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Du får nog satsa på AIO Noctuas och be quiets största kylare får inte plats i chassit, och det kan bli problem om du sätter en AIO i toppen av chassit(är inte mycket plats däruppe innan du slår i moderkort/minnen). Så då får du sätta AIOn i fronten. Max höjden för luftkylare är 162mm.

Ha det gött

Hm, på Phanteks hemsida säger dom att det är max 170 på tornkylare!

Jo det med AIO vet jag om att den inte får plats i taket utan kommer få bli en frontmonterad radiator istället. Men då är ju frågan krävs det fläktar med så högt statiskt tryck som möjligt då eller funkar vanliga airflow fläktar?

Mvh

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Hm, på Phanteks hemsida säger dom att det är max 170 på tornkylare!

Jo det med AIO vet jag om att den inte får plats i taket utan kommer få bli en frontmonterad radiator istället. Men då är ju frågan krävs det fläktar med så högt statiskt tryck som möjligt då eller funkar vanliga airflow fläktar?

Mvh

Har för mig att det är fel på phanteks sida det var nått Jonas rakade ner på när han testade chassit (konstigt att dem inte har ändrat det). Ja högt statiskt tryck är bra för radiatorer rekommenderar nån av dessa.

Edit: skummade igenom videon igen och den största kylaren Jonas fick in i chassit var Noctua NH-U12S och den är 158mm
Ha det gött

https://www.inet.se/kundvagn/bild/9384947/

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Hm, på Phanteks hemsida säger dom att det är max 170 på tornkylare!

Jo det med AIO vet jag om att den inte får plats i taket utan kommer få bli en frontmonterad radiator istället. Men då är ju frågan krävs det fläktar med så högt statiskt tryck som möjligt då eller funkar vanliga airflow fläktar?

Mvh

Nej.
Det ändrades till 160mm efter Jonas kontaktade Phanteks efter reviewn
http://phanteks.com/Eclipse-p400s.html

http://phanteks.com/images/product/Eclipse-P400S/Specs.jpg