Inför Battlefield 5-avtäckningen-stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Vad får er att tro att det inte blir WW2? Hindenburg var väl under sent 30-tal?

Eftersom han bär på WWI vapen på bilden.
Spikklubba

M18

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Vad får er att tro att det inte blir WW2? Hindenburg var väl under sent 30-tal?

Jag har kanske missat det, men vad pekar på att det handlar om Hindenburg?

Edit: Jaha, 6:e Maj. Nja, tror ändå inte det kommer utspela sig 1937... För mycket som pekar på WW1.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

WW1 => BF1

Permalänk
Medlem

Så om han har en kalash så måste det vara något 60-talskrig? Kanske är en karaktär i campaignen. Vi får vänta och se, lads. Någon timme kvar.

Skrivet av Flygplan:

Jag har kanske missat det, men vad pekar på att det handlar om Hindenburg?

Edit: Jaha, 6:e Maj. Nja, tror ändå inte det kommer utspela sig 1937... För mycket som pekar på WW1.

Lite grand.. Sitter och ber till högre makter att det bara är någon sekvens i campaignen.

Permalänk

Är kanske en zeppelinare som kastar skuggan i teasern då?

Permalänk
Medlem

WWI, varför inte? När man tänker på det kan det nog bli rätt nice. Kul med lite omväxling mot alla dessa futuristiska "gadgets" som UCAV'er osv. Kan nog bli rätt nice det här.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Skrivet av pixzie:

WWI, varför inte? När man tänker på det kan det nog bli rätt nice. Kul med lite omväxling mot alla dessa futuristiska "gadgets" som UCAV'er osv. Kan nog bli rätt nice det här.

Mvh
Hugo

Enig.
Det jag stört mig mest av allt på i bf4 är allt "trams" som man lagt till, jämfört med 3:an. "Supervapen" som ligger här och där på kartan tex, barnsligheter. Hovertanks, strålvapen och annat. Vill man ha sånt kan man lämpligtvis spela star wars eller liknande.

Ett renodlat krigsspel vill jag se, vilket ett WW1-scenari har hög potential att bli.
Största utmaningen blir kanske att hålla uppe nivån av utrustningar och "upplåsningar", det kan ju bli lite tradigt annars att kuta runt med ett fåtal olika vapen att välja mellan där det med hälften av dem inte går att träffa målet på 10+ meter samt handgranater som exploderar i brallan på en stup i kvarten:)

Det jag egentligen hade hoppats mest på är ett lika uselt spel som Hardline, fast i futuristisk miljö. Då hade jag kunnat slippa bry mig och slutat spela spel. Blir bf 5(1?) riktigt kul så kommer jag ju behöva lägga massa tid på det och även köpa ny dator, suck

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Enig.
Det jag stört mig mest av allt på i bf4 är allt "trams" som man lagt till, jämfört med 3:an. "Supervapen" som ligger här och där på kartan tex, barnsligheter. Hovertanks, strålvapen och annat. Vill man ha sånt kan man lämpligtvis spela star wars eller liknande.

Ett renodlat krigsspel vill jag se, vilket ett WW1-scenari har hög potential att bli.
Största utmaningen blir kanske att hålla uppe nivån av utrustningar och "upplåsningar", det kan ju bli lite tradigt annars att kuta runt med ett fåtal olika vapen att välja mellan där det med hälften av dem inte går att träffa målet på 10+ meter samt handgranater som exploderar i brallan på en stup i kvarten:)

Det jag egentligen hade hoppats mest på är ett lika uselt spel som Hardline, fast i futuristisk miljö. Då hade jag kunnat slippa bry mig och slutat spela spel. Blir bf 5(1?) riktigt kul så kommer jag ju behöva lägga massa tid på det och även köpa ny dator, suck

Håller med, mycket gimmicks i spel du för tiden.
I övrigt bör du nog klara dig med att uppgradera ditt grafikkort. Det har ju inte varit några extrema revolutioner på CPU-marknaden under de senaste åren. Det är väl inte värre än att kika på SweClockers marknad om du känner behovet.

Sorry för off-topic...

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

Usch, nu blir man ju tvingad att köpa nytt....

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

bla bla bla, släng igång liret så vi får se nu då!

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Vafan gör Jimmie Åkesson på scen?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Vafan gör Jimmie Åkesson på scen?

Ellerhur, hahahah

Permalänk

Driver dem eller? De har kört live i typ 6h och pratat om spelet. Nu klickade jag mig in på streamen för att se videon så kör de ÄNNU mer prat. Hur nördigt får det egentligen bli?

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Ellerhur, hahahah

Haha min första tanke med!

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem

Var övertygad att en cool trailer skulle visas när timern slog 0, men nej dom satsar på awkward engelska

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

När avslöjas det? Jag vill inte höra om hur mycket de utvecklats- jag vill veta i vilken era BF5 utspelar sig...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av RaxXeZ:

Var övertygad att en cool trailer skulle visas när timern slog 0, men nej dom satsar på awkward engelska

Fyfan, inge vidare engelska det håller jag med om haha

Permalänk
Medlem

NU!!

Edit: Nej, det kom bara in ännu en babblande snubbe...

Permalänk
Medlem

Läsa av en monitor - Check.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Inte riktigt

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

OMG kom igen nu haha

Permalänk
Medlem

Fuck you EA, shut up and show the trailer. Retards!!
En 20s trailer, dice please.

Permalänk
Medlem

Men snälla, visa spelet....

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

WW1 here we come...

Edit:
Alla 3 pers i studion verkade ju överlyckliga
Min tanke är väl mer "meh"

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Nja

Såg liite konstigt ut men man får väl se

Permalänk
Medlem

Vad var det jag nyss såg? :/

Permalänk

haha. Känns lite meh.

Någon annan som hörde "Haha dem är fulla" precis efter de visade trailern första gången?

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem

RIP Battlefield serien tro?

Större antiklimax får man jobba för.

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Skall sitta i en grop och slänga senapsgas på fienden. Hurra.

Edit:
"Itts fanntastick"

Visa signatur

It’s more fun to compute.