Battlefield 1 tar plats under första världskriget

Permalänk

ÄNTLIGEN. Har väntat för länge på ett WW1-spel. Hoppas bara DICE/EA är lite seriösare denna gången.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Folk får klaga hur de vill, men första världskrigets epok är ju inte den vanligaste i FPS-spel (speciellt då inte AAA-spel). Jag är förhoppningsfull. Andra världskriget hade nog ändå haft mig mest uppspelt (en skam att BF 1943 aldrig portades till PC), men det här KAN bli astufft. Äntligen något nygammalt!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Aldrig gillat Battlefield men denna trailern var rätt cool. Gillar att de äntligen verkar ha släppt sitt grådaskiga tema med bluetint-filter och faktiskt ger oss lite coolare och grönare landskp den här gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrThraX:

Bara kolla på en M4A1 från modern tid skulle kunna slå ut samtliga vapen som tyska armens infanteri hade då.

Nej, inte direkt... men men.

Tror de kan bli helt ok faktiskt, slippa alla granater och clusterfucks
Vi får nog se gameplay snart, då blir det lättare att bilda sig en uppfattning.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Hoppas bara DICE/EA är lite seriösare denna gången.

Hahaha! "Seriösare"...

Risken är nog liten.

Permalänk
Entusiast

Hur många ww2-shooters finns det? Hur många framtidsshooters finns det? Hur många nutidsshooters finns det?

Sen tror alla att ww1 bara utspelade sig i Somme och Verdun och att det var 20 meter mellan gravarna, senapssås överallt och att soldaterna turades om att bli nermejade när visselpipan sjöng. Nä läs på om första världskriget i såna fall

Jag tror det kan bli en rolig omväxling...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Att så många orkar att gnälla hela tiden , skit i att köpa spelet!!!
DICE/EA är ju dom som skrattar hela vägen till banken och mina pengar får dom gärna ta.
See you on the battlefield

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Hur i helvete kan man gnälla på detta. Har inte vi lidit nog med modernt och nu får vi det här? Alltså behövs det byta blöja och nappflaska för att ni ska vara tysta?

Så kan jag med glädje få säga mitt.

Älskar detta, älskar detta, det är är så episkt så jag vet inte vad jag har för ord.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Entusiast

DICE tar trenden att ge spel förvirrande och irriterande namn till en ny nivå.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

IVK låter ju roligt. Sen såg jag videon, och spelet ser ut som skit. Ännu mer techno-narrativ än de senaste 10 årens Battlefield, och det verkar helt allmänt behålla exakt samma spelmekanik. Ser ut som Battlefield 4 på LSD med WWI-skin. Jag passar. Hojta om det mot förmodan skulle bli vettigt.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

jag blev helt såld iaf! äntligen något som inte är med super duper framtids påhittade mojänger.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaprisen:

What? Vad har jag missat nu?

Kolla på presentationen så får du se "Jimmy Åkesson" med världens bredaste amerikanska dialekt

Jag var helt övertygad om att det var Jimmy som stod där tills han började prata, de var galet lika!

Permalänk
Medlem

Mäktig video iaf

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att DICE "vågar" köra på ett nytt tema.
WWI... betydligt mindre "berömt" än WWII. Kanske för att de "onda" och de "goda" inte var lika tydliga sidor då.

Hälften vunnet...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Yes! Ja inte spelet än, utan alla som trodde sig veta så mycket.. lång snor-näsa till alla som snyftande vänder kappan nu.
Sen är jag såklart glad för att det inte blev ännu mer framtid - vi har ju COD, och det både duger och räcker. Men för mig (som spelat BF sen 1942) så räcker det inte med en viss tidsålder såklart, det är bara en av kanske 10 "saker" som gör det.. så vi får se i höst. *håller tummarna*

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

Det här ser ju intressant ut!
Mina önskemål:
#1 Ta bort alla vapen som inte kräver skicklighet. Om tex. Zeppelinaren kan glida runt och släppa bomber lite hipp som happ och så dör man på marken utan att ha chansen att försvara sig blir jag mycket besviken. (Tex. Mortar, Gunship, Claymores och så vidare.)
#2 Mindre tid när gubben är okontrollerbar, tex som i knivanimationer och när han hoppar över låga murar.
#3 Låt fordonen, och speciellt tanksen vara dåliga. Stridsvagnarna i första världskriget var totalt urusla, våga låta det vara så.

Permalänk
Entusiast

Ska du ta bort sånt som kan döda dig som du inte kan försvara dig emot så kanske farming simulator är ett mer passande spel

Nä skämt åsido så förstår jag frustrationen, har upplevt den många gånger själv. Men så är det väl i krig och har alltid vart så

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror att detta spelet kan vara bra för DICE/EA, dock finns områden som man är lite orolig över och det är ifall det kommer att gå över gränsen. Jag hade nog sett ett hyfsat enkelt "Battlefield 1" som har stora detaljer/händelser (ifrån WW1) som kommer att sätta en stor prägel för spelet.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Utsikten ifrån ett flygplan kommer nog vara helt fantastiskt. Berg och byar. Satan det här var lite upphetsande!

Permalänk
Skrivet av SaltyLiquorice:

Kolla på presentationen så får du se "Jimmy Åkesson" med världens bredaste amerikanska dialekt

Jag var helt övertygad om att det var Jimmy som stod där tills han började prata, de var galet lika!

Ah, nu såg jag också snubben. Ja, han var bra lik må je erkänna!

Tänkte att kanske Jimmie mot förmodan har gjort något uttal om spelet. Kanske "Dice är ett mycket framgångsrikt företag som Sverige ska vara stolta över, hoppas att det går bra för deras nya produkt". Eller något i den stilen

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk

Wow jag minns hur kul man hade det med bf1942, det känns nästan som det här kommer bli minst lika roligt. Så ME2 och BF1916 kanske blir samma klass som ME och BF1942 :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Avstängd

Många som pratar om någon "Jimmy Åkesson"!
Vem fan är den där Jimmy Åkesson ni snackar om... är det någon ny "nazist karaktär" i spelet eller?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Det här ser ju intressant ut!
Mina önskemål:
#1 Ta bort alla vapen som inte kräver skicklighet. Om tex. Zeppelinaren kan glida runt och släppa bomber lite hipp som happ och så dör man på marken utan att ha chansen att försvara sig blir jag mycket besviken. (Tex. Mortar, Gunship, Claymores och så vidare.)
#2 Mindre tid när gubben är okontrollerbar, tex som i knivanimationer och när han hoppar över låga murar.
#3 Låt fordonen, och speciellt tanksen vara dåliga. Stridsvagnarna i första världskriget var totalt urusla, våga låta det vara så.

Stridsvagnar urusla? Det var ju förhelvete stridsvagnen som vann första världskriget, de plöjde ju allt motstånd för de kunde inte stoppas på ett effektivt sätt.

Permalänk
Medlem

Både Codename Eagle och BF1942 innehåller många positiva minnen från min sida, CE var ju t.ex nog det första FPSet jag någonsin spelat med körbara fordon i.

BF1942 var det första i sin genre, och det var ju helt fantastiskt när det kom. Och med alla sina tillkortakommanden som man ibland råkade ut för.

Så jag ser definitivt fram emot BF1 (namnvalet är kanske pga inte riskera blandas ihop med moddar?) med slagskepp, tidiga stridsvagnar, förhoppningsvis pansartåg och dubbeldäckare.

Det finns ju enorma valmöjligheter för DICE med WW1, t.ex använde man tunga riddarrustningar vid krigets början på sina håll. De tjocka och tunga bröstplåtarna kunde faktiskt stå emot kulor, därför ser vi nog en sådan soldat i trailern.
Hela WW1 var ett stort experiment med trial & error.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Helt ärligt, jag är en kund som betalar för att få den hela förväntade upplevelsen de utannonserar. Ska jag då behöva bli våldtagen av fuskare på slagfältet gång på gång och sedan behöva sitta och ladda upp detta till DICE.

GLÖM DET!!! Jag ska inte behöva göra jobbet åt DICE, jag ger dem mina pengar så de ska göra jobbet åt mig, punkt slut.

Om någon försöker på stå att de inte kan förebygga i spel koden för att göra extremt svårt för de som gör fusk samt upptäcka programkod som fuskare injicerar in i minnet snackar skit.

De kan t ex röra runt i berörda delar av spelkoden och flytta runt saker i minnet med snabba små patchar som snabbt laddas ner och installeras automatiskt varje dygn eller oftare om det behövs vilket skulle göra det extremt jobbigt för de som gör fusken till den punkt att de till slut tröttnar.

Varför gör de inte detta, jo för att det skulle kosta dem miljoner.

Så nu är vi i ett läge där de som gör fusken tjänar miljoner och EA/DICE sparar miljoner på att inte lägga ner för mycket kraft på att bekämpa dem.

Fuskande i onlinespel kommer alltid att finnas där till viss del. De annonserar dessutom inte ut en fuskfri upplevelse. Om du nu väljer att köpa ett onlinespel så finns det alltid en chans att du stöter på fuskare. Om du inte gillar detta så har du bara ett fåtal alternativ. Du kan välja att sluta spela, du kan byta server, eller så kan du bidra med att rapportera fuskare för att bli av med dem.

Slutar du spela så möter du självfallet inga fuskare(men du förlorar din investering), byter du server så kan du fortfarande stöta på fuskare. Rapporterar du dock en fuskare med tydliga bevis, så har du då hjälpt till att minska antalet fuskare som kan förstöra din upplevelse. Självfallet gör du som du vill men du kan inte förvänta dig att spelutvecklare skall kunna göra allt åt dig. Det är helt enkelt ohållbart att tro att ett par dussin spelutvecklare på DICE kan gå emot de flera tusen som aktivt arbetar med att leta efter kryphål i kod för att sedan utnyttja detta till att skapa fusk som de sedan även tjänar pengar på. Det finns alltid någon som kan mer och oddsen är dåliga för spelutvecklare i jämförelse.

Försöker du motarbeta fusk så ändrar de bara hur fusket fungerar. De har lite att förlora på det eftersom de får betalt för fungerande fusk. En idé att stoppa fusk vore väl att börja med serverbaserade spel. Det blir svårare att komma åt källkoden, men det blir också väldigt dyrt i längden ju större spelarbas du har. Dagens teknik är inte så anpassbar för detta också när det kommer till prestandaaspekten.

Utvecklare kan ändra hur mycket de vill i koden men i slutändan så blir det knappt någon skillnad. Det är då bättre att gå till roten av problemet istället för att försöka trimma när det bara växer tillbaka. Utgivare bör göra om avtalen med tydlighet på den fronten om att fusk är oacceptabelt och resulterar i full avstängning och svartlistning(för att spåra spelare lättare).

Kräv sedan att kontrakten/avtalet för att använda speltjänsten godkänns genom t.ex. BankID. Då kan du se tydlig skillnad i antalet fuskare. Kräv även inlogg till speltjänsten via BankID. Bryt mot kontraktet gällande fusk och du blir avstängd och permanent svartlistad hos den utgivaren och markerad som fuskare. Du kan då t.ex. inte köpa nytt spel och börja spela igen eftersom ditt BankID är kopplat till det svartlistade kontot.

Anonymiteten lär försvinna rätt snabbt mellan dig som konsument och spelutgivare, men du blir av med stora delar av fuskare som tillförlitar sig på just anonymitet. Det blir även markant svårare att bli av med sitt konto som då fuskare kan använda för att fuska och sedan göra sig av med, på den riktiga ägarens bekostnad. Dessutom kan konton inte bli sålda eller utlånade då BankID behövs för att logga in. Jämför det med att handla på systemet med någon annans ID-handlingar.

Jag tvivlar stort på att någon försöker ta sig runt allt detta för att fuska genom att skapa en helt ny identitet eller försöka begå grovt brott genom att knäcka BankID tjänsten. BankID är inte 100% säkert men är fortfarande bättre än vad någon speltjänst erbjuder i dagsläget när vi snackar kontosäkerhet. Hela idén är att göra fuskare ansvariga för sina överträdande, något som inte finns i någon större grad i dagsläget.

Med allt detta så behöver bara du som spelar spelet alltså rapportera en spelare med tydliga bevis om fusk, och denna spelare är då permanent avstängd från att komma tillbaka med ett annat konto. En notering vid sidan om så litar jag mer på bevis från spelare än på anti-fusk som kan reagera på allt möjligt och bannlysa dig felaktigt(som händer allt för ofta). Vi spelare har ett visst ansvar mot att skapa en bra spelmiljö. Låt oss säga att 1% fuskar i ett spel, då har vi 99% spelare som kan rapportera. Ju fler rapporter, desto färre fuskare. Det behövs dock bara en person med tydliga bevis för fusk för att få en spelare avstängd, men det skadar aldrig om fler hjälps åt för att upprätthålla den standard som innebär rent spel.

Allt detta är fullt möjligt men det skulle ta tid att implementera och det skulle kräva att många utgivare samarbetar för att det skulle bli effektivt.

Permalänk

Tar plats?? Kom igen, google translate kan bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i5 3570K @ 4,5 GHz | Kylare: CM Hyper 212 Evo | Grafikkort: EVGA GTX 970 SSC | Chassi: HAF 922 Svart | Mobo: Asus P8Z77-V | RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16 GB (4x4GB) | SSD01: 250GB Samsung 840 EVO | SSD02: 1TB Samsung 850 EVO | Nätagg: Corsair 850 W

Permalänk
Skrivet av DemaxHardstyle:

Riktigt ostig hollywood style trailer, EA slänger in "seven nation army" för försäljnings boosten..

Jack White är nog inte så glad över det, han är ju emot det kommersiella användandet av hans låtar.

Permalänk
Skrivet av Jace:

Tyvärr är det nog så att den yngre publiken är större än oss, så CoD kommer nog fortfarande att säljas för mycket

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Och ässet i armen om denna skulle floppa är nya Bf 21...

Men jag skulle föredra att se nya Bad company istället..

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

Fan.. Varför hintar dom 2143 i varje jädrans DLC men vägrar släppa det?
Blir inget köp. Har känslan av att WW1 är lame, utbudsmässigt.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti