Permalänk
Medlem

Köpråd Speldator

Är det något som kan bytas ut mot något annat som är bättre men i ungefär samma pris klass? Förslag gärna!

Ska kunna klara av de mesta framtida spel (FPS/MMO-RPG).

kom gärna med förslag om tex kylning diverse fläktar som kanske behöver köpas till och grafikkortskylning om det behövs enligt er mening.
Råd i allmänt bara.

Tack på Förhand!

Permalänk

Om du ska bränna så mycket pengar på en dator så skulle jag faktiskt rekommendera dig att vänta nån månad till. Då kommer du få en GTX 1080 (tydligen lika kraftigt som 980 i SLI) för ungefär samma pengar.

Annars ser builden bra ut!

Permalänk
Medlem

Har du bråttom med köpet? om inte då föreslår jag att du väntar i några veckor och köper nvidia pascal 1080 eller 1070 som presterar bättre än ett titan X och kostar lite mer eller mycket mindre än 980gtx kortet som du har valt.

Enligt mitt tycke så är skylake ett misstag och är inte värt priset, avvakta med köpet och vänta på Broadwell-E. Du får mer prestanda per krona under sommaren kan jag garantera.

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrKanon:

Är det något som kan bytas ut mot något annat som är bättre men i ungefär samma pris klass? Förslag gärna!

Ska kunna klara av de mesta framtida spel (FPS/MMO-RPG).

kom gärna med förslag om tex kylning diverse fläktar som kanske behöver köpas till och grafikkortskylning om det behövs enligt er mening.
Råd i allmänt bara.

Tack på Förhand!

https://www.inet.se/kundvagn/bild/9387440/

Hddn du valde är främst gjord för nas. Inet monterar inte snabbare minnen än 2133 Mhz ihop med Intel 1151. Smartast att du väntar knappt en månad, då kommer 1080 att kosta som ett 980ti och vara betydligt snabbare. Win 10 pro kan du tryggt köpa med försäkring för c.a 250kr på Kinguin:https://www.inet.se/kundvagn/visa/9387569/

Permalänk
Medlem

@MrKanon: Tror du inte har någon "bay" för dvd brännare på det chassit, dvs ingen plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrKanon:

Är det något som kan bytas ut mot något annat som är bättre men i ungefär samma pris klass? Förslag gärna!

Ska kunna klara av de mesta framtida spel (FPS/MMO-RPG).

kom gärna med förslag om tex kylning diverse fläktar som kanske behöver köpas till och grafikkortskylning om det behövs enligt er mening.
Råd i allmänt bara.

Tack på Förhand!

https://www.inet.se/kundvagn/bild/9387440/

Vänta på GTX 1070!!! 3900 +- kr om ja inte minns helt fel och skulle prestera bättre än ett 980.

Permalänk
Medlem

@AdmiralSmit: Ja det är nog smartast, måste bränna pengarna man jobbar in på nått hahaa

Permalänk
Medlem

@Medien: Tack för infon,blir att avvakta tills det släpps då

Permalänk
Skrivet av AxelF89:

@MrKanon: Tror du inte har någon "bay" för dvd brännare på det chassit, dvs ingen plats.

Jodå, det chassit har två 5.25" platser.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Србо: Skit bra info, jag byte till kingstone ramminnet och procerssor kylaren BE queit. blir väll att vänta som de andra skrev till de nya grafikkortena kommer ut. inget annat som du tänkte på angående kundvagnen, något som kan va värt att nämna och fundera på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrKanon:

@Србо: Skit bra info, jag byte till kingstone ramminnet och procerssor kylaren BE queit. blir väll att vänta som de andra skrev till de nya grafikkortena kommer ut. inget annat som du tänkte på angående kundvagnen, något som kan va värt att nämna och fundera på?

Om du bara skall köra med ett grafikkort är moderkortet jag valde tillräckligt, bra kvalité på alla delar så bara att invänta 1070/1080. Tror inte att Intels nya Broadwell kommer innebära någon större förbättring för spel än vad 6700k är.

Permalänk
Medlem

@Србо: ok tack för infon! haaaadddeee