Tips på mobiltelefon för 3500-5000:-

Permalänk

Tips på mobiltelefon för 3500-5000:-

Hej!
Köpte mig en Huawei p8 lite för 1790:-
För sa "Den är bra för sin peng, klarar köra flera appar samtidigt" och det var det enda kravet jag hade och att man kunde skicka sms..
Ja, den klarade inte ens ha igång snapchat utan att det laggar piss och "processorn går upp till 80-90% och mobilen håller på att dö av värme..

Såå nu efter 6 månader är jag så jävla trött på att den laggar hela tiden när jag har igång snapchat/messenger etc så jag vill ha en ny kraftfullare som inte laggar eller är seg!!

Jag har höjt min budget till 3500-5000:- och hoppas på att ni kan hjälpa mig att hitta en användarbar mobiltelefon.
Jag har oftast igång snapchat/messenger/instagram/facebook samtidigt så jag vill alltså ha en mobil som klarar av detta utan att jag ska uppleva lagg!
Jag skiter sedan i om den inte har direkt bra kamera, eller några andra "grymma" effekter..

TIPSA OCH HJÄLP!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nexus 6p. Sinnessjukt mycket bang per buck.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

6P/5X är ganska bra bang for your buck numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Hej!
Köpte mig en Huawei p8 lite för 1790:-
För sa "Den är bra för sin peng, klarar köra flera appar samtidigt" och det var det enda kravet jag hade och att man kunde skicka sms..
Ja, den klarade inte ens ha igång snapchat utan att det laggar piss och "processorn går upp till 80-90% och mobilen håller på att dö av värme..

Såå nu efter 6 månader är jag så jävla trött på att den laggar hela tiden när jag har igång snapchat/messenger etc så jag vill ha en ny kraftfullare som inte laggar eller är seg!!

Jag har höjt min budget till 3500-5000:- och hoppas på att ni kan hjälpa mig att hitta en användarbar mobiltelefon.
Jag har oftast igång snapchat/messenger/instagram/facebook samtidigt så jag vill alltså ha en mobil som klarar av detta utan att jag ska uppleva lagg!
Jag skiter sedan i om den inte har direkt bra kamera, eller några andra "grymma" effekter..

TIPSA OCH HJÄLP!
Tack på förhand!

Vilken storlek är du intresserad av?

Det är många som säljer sina Samsung S6 nu när S7 har släpps, du kan säkerligen hitta en för runt 3000kr med garanti kvar. Mycket bra telefon för den pengen, speciellt nu när den har fått Marshmallow.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

@laudanum: Då är ju dock 5X bättre på alla punkter förutom att G4 kan ha ett minneskort.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av fredrikkarlsson:

Hej!
Köpte mig en Huawei p8 lite för 1790:-
För sa "Den är bra för sin peng, klarar köra flera appar samtidigt" och det var det enda kravet jag hade och att man kunde skicka sms..
Ja, den klarade inte ens ha igång snapchat utan att det laggar piss och "processorn går upp till 80-90% och mobilen håller på att dö av värme..

Såå nu efter 6 månader är jag så jävla trött på att den laggar hela tiden när jag har igång snapchat/messenger etc så jag vill ha en ny kraftfullare som inte laggar eller är seg!!

Jag har höjt min budget till 3500-5000:- och hoppas på att ni kan hjälpa mig att hitta en användarbar mobiltelefon.
Jag har oftast igång snapchat/messenger/instagram/facebook samtidigt så jag vill alltså ha en mobil som klarar av detta utan att jag ska uppleva lagg!
Jag skiter sedan i om den inte har direkt bra kamera, eller några andra "grymma" effekter..

TIPSA OCH HJÄLP!
Tack på förhand!

LG G4 / Sony Z5 Compact

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Blomkungen: Nexus 5X har även mindre batteri, mindre RAM (3gb vs 2 Gb) samt lägre upplösning på skärmen. Det skiljer alltså en del, prioriteringar som köparen får göra.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

@laudanum: Måste erkänna att jag inte tänkte på skärmupplösningen. Ramminnet och batteristorleken är inget du kommer märka av i praktiken då mjukvaran skiljer sig så enormt däremot.

Permalänk
Medlem

Oneplus One! Ägare sedan två år och den är fortfarande lika snabb. Spelar mycket N64 emulator och GTA:SA utan tjafs. Kostar 2800:- med 64GB lagring & Snapdragon 801 = Quadcore 2.5 GHz.
Det började med en chansning och nu äger 7 pers i min omgivning Oneplus lurar... 4st One, 1 Two och 2 X. Måste dock påpeka att de är kända för att ha seg support men livechatten har funkat fint.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Oneplus One! Ägare sedan två år och den är fortfarande lika snabb. Spelar mycket N64 emulator och GTA:SA utan tjafs. Kostar 2800:- med 64GB lagring & Snapdragon 801 = Quadcore 2.5 GHz.
Det började med en chansning och nu äger 7 pers i min omgivning Oneplus lurar... 4st One, 1 Two och 2 X. Måste dock påpeka att de är kända för att ha seg support men livechatten har funkat fint.
http://image.priceprice.k-img.com/global/images/product/mobilephones/ONEPLUS_ONE/ONEPLUS_ONE_L_1.jpg

Jag skulle iallafall ha påpekat att den inte har stöd för alla 4G nät i Sverige. Vissa, t.ex. jag har som krav att min telefon måste stödja alla 4G band som min operatör iallafall använder. Dock så stödjer inte OnePlus One de lågfrekvensbanden på 4G (800 och 900 bandet) vilket är bra o påpeka

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Oneplus One! Ägare sedan två år och den är fortfarande lika snabb. Spelar mycket N64 emulator och GTA:SA utan tjafs. Kostar 2800:- med 64GB lagring & Snapdragon 801 = Quadcore 2.5 GHz.
Det började med en chansning och nu äger 7 pers i min omgivning Oneplus lurar... 4st One, 1 Two och 2 X. Måste dock påpeka att de är kända för att ha seg support men livechatten har funkat fint.
http://image.priceprice.k-img.com/global/images/product/mobilephones/ONEPLUS_ONE/ONEPLUS_ONE_L_1.jpg

Du som ändå har en del i din omgivning som nyttjar oneplus telefoner, jag och flickvännen har både oneplus two har du problemet med att det blir echo ofta så folk hör sig själva i vanliga samtal? För jag har det problemet och är extremt störigt ända som funkar då e trycka på högtalar knappen 2 gånger på/av så e det normalt igen, trodde eventuellt bara det var jag men flickvännen har samma problem och andra verkar dras med det också himla störigt e det.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag skulle iallafall ha påpekat att den inte har stöd för alla 4G nät i Sverige. Vissa, t.ex. jag har som krav att min telefon måste stödja alla 4G band som min operatör iallafall använder. Dock så stödjer inte OnePlus One de lågfrekvensbanden på 4G (800 och 900 bandet) vilket är bra o påpeka

Jag har 4G i alla större städer, inte ute på "landet" där jag själv bor. 3G+ / H+ har aldrig varit för segt för 1080p film så har inget att klaga på, men bra att påpeka som sagt!
Vad är det för fördelar med 4G förutom ökad hastighet och ökad batteriförbrukning?

Skrivet av BaZZe:

Du som ändå har en del i din omgivning som nyttjar oneplus telefoner, jag och flickvännen har både oneplus two har du problemet med att det blir echo ofta så folk hör sig själva i vanliga samtal? För jag har det problemet och är extremt störigt ända som funkar då e trycka på högtalar knappen 2 gånger på/av så e det normalt igen, trodde eventuellt bara det var jag men flickvännen har samma problem och andra verkar dras med det också himla störigt e det.

Lät konstigt detdär...
Det är gubben som har en OP2 och har aldrig haft det problemet när jag pratat med honom. Han har inte hört någon klaga på det heller.
Kör ni senaste uppdateringarna (Oxygen 2.2.1)? Vad har ni för mobiloperatör?

Det första jag skulle rekommendera är köra en "wipe data/factory reset".
Brukar lösa de flesta problem av erfarenhet (av/på principen typ).

Själv är jag en "poweruser" och gillar att installera custom ROMs (operativsystem) och har därmed upplevt både det ena och andra.
Har du lust att själv prova finns det många guider att följa och hundratals olika ROMs. Själv kör jag med Resurrection Remix på min OPO, finns även till OPT.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Jag har 4G i alla större städer, inte ute på "landet" där jag själv bor. 3G+ / H+ har aldrig varit för segt för 1080p film så har inget att klaga på, men bra att påpeka som sagt!
Vad är det för fördelar med 4G förutom ökad hastighet och ökad batteriförbrukning?

Fördelen är väl mest ovanför Stockholm/Gävle där 4G är mer utbyggt än 3G, iallafall för Tele2/Telenors del. T.ex. så ligger det kollot jag gick på fram tills förra året på en plats där 3G knappt fanns, medans det fanns en 4G mast mycket närmare än 3G masten. Precis som du nämner så stödjer OnePlus One bara 1800 samt 2600 MHz banden, vilket gör att utanför städer så blir det 3G, vilket kan bli lite trist om man åker runt i landet, o då särskilt i den övre delen av landet, där 4G som sagt är mer utbyggt :). Angående ökad batteriförbrukning så har jag inte märkt att det drar mycket mer än 3G

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Oneplus 1/2/X är alla utmärkta val, du får inte mer för pengarna så vidare man inte vill gambla med lite Kinalurar vill säga.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Jag har 4G i alla större städer, inte ute på "landet" där jag själv bor. 3G+ / H+ har aldrig varit för segt för 1080p film så har inget att klaga på, men bra att påpeka som sagt!
Vad är det för fördelar med 4G förutom ökad hastighet och ökad batteriförbrukning?

Lät konstigt detdär...
Det är gubben som har en OP2 och har aldrig haft det problemet när jag pratat med honom. Han har inte hört någon klaga på det heller.
Kör ni senaste uppdateringarna (Oxygen 2.2.1)? Vad har ni för mobiloperatör?

Det första jag skulle rekommendera är köra en "wipe data/factory reset".
Brukar lösa de flesta problem av erfarenhet (av/på principen typ).

Själv är jag en "poweruser" och gillar att installera custom ROMs (operativsystem) och har därmed upplevt både det ena och andra.
Har du lust att själv prova finns det många guider att följa och hundratals olika ROMs. Själv kör jag med Resurrection Remix på min OPO, finns även till OPT.

Håller med finns lite trådar om det om man googlar men inga direkta lösningar redan testat återställa och ja de kör nyaste mjukvaran.
Kör just nu Tre.

Jag med egentligen men tycker att oxygen os är såpass clean och fri från massa skit att jag har inte känt behovet eller haft tiden att göra de.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|