Permalänk

Bästa ersättaren till MX518?

Det finns en viss risk för att min MX518 börjar sjunga på sista versen nu. Fungerar fortfarande bra, och har överlevt ett och annat, men jag skulle i alla fall inte bli förvånad om den snart får för sig att ge upp. Vissa indikationer finns, så att säga.

Jag har länge sökt efter en lämplig ersättare, men det har alltid slutat med att "liket" rullat vidare. Det finns inget som egentligen ens kommer i närheten av 518, av de jag testat, och då har Rival 300, Hyperion Fury och Proteus Core avhandlats här.

Tips på något som kan agera alternativ emottages tacksamt. Gärna en enkel mus som ej kostar mer än 4-500. Den ska i huvudsak användas till FPS. Jag värdesätter bra mushjul som inte glappar (som Logitechs infinite scroll), och även en bra ytbeläggning som inte fettas ner eller nöts ut per omgående. Uppe på detta ska ju så klart komfort och knappar få full pott!

Märke är mindre noga, och den behöver inte briljera med färger hit och dit. Ej heller avancerad mjukvara betyder något då jag endast är en pnp-typ. Jag kör en hybridstil med 90% palm och 10,5% claw.

Jag vet att det är högst personligt i slutändan, men jag tar ändå gärna era egna rekommendationer om jag måhända kan ha missat något.

Permalänk
Avstängd

jag kommer från mx518 och intelli. Min ersättare blev Naos 7000 tog lite o vänja sig men nu kan jag inte tänka mig ngt annat. Prövat en hel del mindre från razr, steelseries osv samt större som func ms2. Finns i andra versioner inom prisklass Naos 3200

Permalänk
Medlem

Använder 518 men tyckte steelseries rival var väldigt trevlig. Billig konstruktion i jämförelse. Kan du hitta den på rea så är det värt ett test.

518 är svårslagen dock. Finns folk som slutat använda möss för att ingen mus är bra nog efter deras 518 dött

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av toptre:

jag kommer från mx518 och intelli. Min ersättare blev Naos 7000 tog lite o vänja sig men nu kan jag inte tänka mig ngt annat. Prövat en hel del mindre från razr, steelseries osv samt större som func ms2. Finns i andra versioner inom prisklass Naos 3200

Har själv en logitech g400(exakt samma utseende som mx518) och har funderat på en Mionix som ersättare, har du provat Mionix Castor? Den ser rätt lovande ut också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Använder 518 men tyckte steelseries rival var väldigt trevlig. Billig konstruktion i jämförelse. Kan du hitta den på rea så är det värt ett test.

518 är svårslagen dock. Finns folk som slutat använda möss för att ingen mus är bra nog efter deras 518 dött

Att inte logitech förstår storheten i mx518 och g400s design att dom inte "återupplivar" med samma passform när såpass många vill ha dem :s

Permalänk
Medlem

Har haft säkert 10st MX518, när jag inte kunde hitta dessa på nätet längre, inte ens begagnade så fick det bli G500, begagnad dock men hittar man ett exemplar kvar i lådan som maximalt har använts någon dag så ser jag inga problem med det. Snarlik ergonomi som MX518 skulle jag vilja påstå.

Permalänk
Medlem

Som folk nämnt G400s. Den bytte jag till och den är i stort sett identisk.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Jaha, och vart köper man g400s då? Annars är g402 väldigt lik i kännslan, även fast den inte ser ut som det.

Permalänk
Medlem

Jag bytte från min gamla MX510 till en G500 när en snäll person från Logitech gav mig en. Den tycker jag funkar bra. Tyvärr säljs inte den heller längre