Byta DXRacer KING mot AKRACING ProX. Hur returnerar man en stol?

Permalänk
Medlem

Byta DXRacer KING mot AKRACING ProX. Hur returnerar man en stol?

Hej nu är det så dessvärre att min DXRacer KING
har tappat trycket i gasfjädern och glappig (Har hållt skruvarna ständigt spända och en gång tagit bort sitsen) annars är den som ny och komplett har inte dessa längre utan erbjuder mig att byta ut den till en AKRACING ProX

Men jag är tveksam till att byta då jag är nöjd med denna stol och trots att mitt feta jag på 120++ pannor spenderat över 2000h i den så är den som ny. Så ett helt nytt underede hade jag vart nöjd med. Ser jag till akracing så ser dess underede riktigt budget ut och mindre hållbart ut än dxracers. Detta är ett återkommande problem med alla stolar för mig då jag är så fet och använder stolen mycket. Jag har bara provat min modell och aldrig någon annan sk. gamingstol. Så kan ni med mer erfarenhet ge mig mer input på dessa stolar emellan?

Topic
Permalänk
Medlem

Nej när jag försökte lägga upp bilder så blev det otydligt i trådstarten

DXracer

AKracing

Permalänk
Medlem

Du kan inte bara få nytt underrede på din stol då?

Permalänk
Medlem

det finns väl nya gaspatroner att få?
Skulle inte acceptera en budgetstol som utbyte för min KING...

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Hur fan skickar man en stol?

Jag har haft massa stolar även en beg. "ergonomisk" Kinnarps som också gick sönder. Senast igår satt jag helt still sönder en Íkea Martin och sambon - Nu jävlar får du inte bli fetare dags och banta. Det är inte jag som springer till hemmakväll och handlar kilovis med godis. Jag rör inte så mycket sitter mest som sagt. Skrivande stund 125.5 och jo jag har faktiskt varit fetare för jag vägt 134 så jag har varit 1337 på 193. Detta är den första som inte ger mig ryggvärk av längre sittande vilket jag alltid får sittandes för länge på allt annat. Så denna har blivit mig kär. Jag är så pass nöjd med stolen och ser själv helst att jag för ett nytt allt under sitsen och neråt då det kan vara ett helvete att få isär delarna. Stolen är inte gjord för att skruvas isär och ihop igen även om det går. Sen har jag dessutom ingen möjlighet att få den härifrån på annat sätt än att rulla ut den. Jag tänker inte stå för några kostnader och deras fraktalternativ kommer inte att försäkra stolen när den skickas som den är och jag kommer självklart dokumentera skicket på stolen innan så de inte kan anklaga mig för eventuella skador. Så stolen får fraktas hel och hur gör man det så hur fanders ska jag göra? Jag lider av brist på kreativitet av för mycket sittande.

Skrivet av Rasmus117:

Du kan inte bara få nytt underrede på din stol då?

Komplett erbjöd att byta den då det troligtvis var billigare för dem än att ta in stolen för reparation.
Men det är klart det går att få det. Komplett är aldrig omöjliga de tar hand om sina kunder.

Skrivet av lowngcawt:

det finns väl nya gaspatroner att få?
Skulle inte acceptera en budgetstol som utbyte för min KING...

Budgetstol? Menar du att AKracing Prox är av sämre kvalite än DXracer King?

Permalänk
Medlem

jag har akracing stol och det är min första gamingstol.. kan inte klaga på den precis. funkar som den ska.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell