Hur länge sparar ni Julkort födelsedags kort mm ?

Permalänk
Medlem

Hur länge sparar ni Julkort födelsedags kort mm ?

Hej på er har funderat på detta hur länge man ska spara julkort födelsedags kort mm för att personen som tog sig tid att skicka kortet inte ska bli sårad.

Jag brukar spara 1 en månad cirkus hur lång tid sparar ni ?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Edit, läste fel
Brukar slängas med övrigt presentpapper
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@PCBro: Det var inte Presentkort han pratade om.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCBro:

Edit, läste fel
Brukar slängas med övrigt presentpapper
Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av topfuel:

@PCBro: Det var inte Presentkort han pratade om.

Exakt pratar typ god jul önskar familjen.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Julkort till mitten an Januari - åker när man plockar ner juldekorationerna. Födelsedagskort spar jag för alltid, har en fet folder med kort sen jag blev 12år - fyller 40 iår.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Någon dag brukar jag låta dem ligga där. Sen slängs dem.

Varför spara på en massa gamla papperslappar med samma text på (förutom siffran då )?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Det beror helt på vad det är. Är det ett köpekort som folk bara skrivit typ ditt namn och grattis på så stannar det några dagar (tills jag orkar slänga det).

Men om det däremot är något egenritat eller allmänt personligt så kan det bli kvar länge Då är det som en present i presenten.

Ett kort jag fick när jag fyllde 25 (fyller 32 i år) var så snyggt så det fick en plats i en tavla ovanför sängen

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

5-10 min

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

tills jag tröttnar på det

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

De sitter uppe på kylen tills de blir en del av inredningen som man inte längre ser. Sen när någon gäst kommenterar det i september brukar de försvinna.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Blir 45 i år. För några månader sedan scannade jag in och slängde alla kort från mitt liv. Dop, födelsedag, namnsdag, jul, påsk, vykort, brev, konfirmation, student, examen. Det var några stycken att gå igenom.

Permalänk
Medlem

Är 25 och har sparat de flesta Födelsedagskort och endel julkort. Dem tar ju inte så mkt plats och är roliga att ha

Enda som slängs är väll dem här "Till, Från" lapparna som kan sitta på julklappar.

Men alla signerade riktiga kort sparas

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Slänger de när jag läst och är det typ inbjudningar sparas de tills jag tackat ja eller nej så det inte glöms bort. Har för lite plats för att slösa det på färgglada brev.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Julkort när man städar ut julen (notera från vilka eller spara till nästa år så man kan skicka tillbaka). Gratulationskorten får ligga i en hög på skrivbordet i någon månad sedan kikar jag på dem igen innan jag kastar. Skulle någon engagerat sig mer än vanligt hade jag sparat kortet såklart.

Permalänk
Medlem

Finns en Seinfeld episod om detta, The Pledge Drive

Personligen behåller jag dem ett par veckor eller en månad, och sedan när jag grov städar så slängs dem.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

De jag fått hamnade bara i en låda. De flesta är slängda nu, förutom några som betyder lite mer för mig.

Permalänk
Avstängd

Brukar spara till dagen efter sen slängs dem.

Permalänk
Medlem

Oj, om det är vanliga "standardkort" dvs någon som köpt ett kort och signerat med sitt namn, då åker de ut efter ptja.. julkort efter nyår, födelsedagskort efter 1-2 dagar.

MEn jag har turen att få lite mer kreativa kort, och dessa sparas "för all framtid", har lite av en "Minneslåda" där jag lägger saker som jag vill spara och vara sentimental över.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.