Kina-telefon på svenska band?

Permalänk

Kina-telefon på svenska band?

Har funderat på att införskaffa en Lenovo K80M efter att min beg. LG G3 gick sönder i SIM-läsaren som är fastsatt i moderkortet. Men då kommer frågan, fungerar dessa band med de som Tele2 använder? Har ett mycket bra abonnemang med 20GB surf och vill verkligen inte byta operatör...

2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz

Stod här att de skulle fungera, men vill inte lägga all min tillit på en hemsida om jag skall lägga ut 1 500:- på den. Men 4GB ram, 64GB rom och processorn lockar ju.

EDIT: Någon som dessutom vet om GearBest eller GeekBuying är tillförlitliga försäljare eller om jag skall hålla mig till Ali?

Tack på förhand!

Permalänk

aldrig hört talas om de där butikerna och tänk på att det troligen är +moms och tull precis som på ali eller DX

Vanliga DX
http://www.dx.com/sv/p/lenovo-k80m-intel-z3560-quad-core-andr...

DX EU (vet inte om man ev slipper tullen på denna när du beställer ur deras eu-butik inte använt den någon gång.)
http://eud.dx.com/product/lenovo-k80m-intel-z3560-quad-core-a...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dargor1993:

Har funderat på att införskaffa en Lenovo K80M efter att min beg. LG G3 gick sönder i SIM-läsaren som är fastsatt i moderkortet. Men då kommer frågan, fungerar dessa band med de som Tele2 använder? Har ett mycket bra abonnemang med 20GB surf och vill verkligen inte byta operatör...

2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz

Stod här att de skulle fungera, men vill inte lägga all min tillit på en hemsida om jag skall lägga ut 1 500:- på den. Men 4GB ram, 64GB rom och processorn lockar ju.

EDIT: Någon som dessutom vet om GearBest eller GeekBuying är tillförlitliga försäljare eller om jag skall hålla mig till Ali?

Tack på förhand!

http://www.induowireless.com/s/g/gsm-3g-4g-frekvensband/ samt http://www.swedroid.se/forum/threads/faq-frekvenser-och-frekv... använde jag när jag var i Kina och handla lite.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Har handlat på Gearbest utan problem.
Det enda negativa var frakttiden som tog ca 1 mån.
Om luren du kikat på kommer att fungera i Sverige vågar jag inte svara på.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem

Gearbest har jag handlat massa via men deras hjälp om det går sönder är ett skämt men jag har alltid fått mina saker men dom är lite luriga har beställt därifrån 2 plattor massa ecigg grejjer och diverse annat. Och nu i måndags förra måndagen pajjade min andra chuwi hi 8 pro efter jag varit ute med den sen tog batteriet slut sen så nu vägrar den ladda alls händer inget när jag stoppar in laddar kabeln provat andra kablar med usb c adapter ingenting händer där heller och använder 3 olika rätt amphere laddare. Och sen den första pajjade 2 månader innan som var inte pro modellen så enda jag fick var 4dollar som kompensation men kunde inte göra nått mer. Kanske mer värt ta kontakt med chuwi eller försöka skruva isär den själv och se om jag kan hitta nått fel inte sugen på 3 månader vänte tid då jag åker utomlands om 2 månader och hade täntk ha den som liten laptop för redigera bilder då den flöt på väldigt bra med en intel cherrytrail x8300 processor men svenskt är så jävla dyrt kostar minst det dubbla det som är horribelt :/ Men jag är ute efter en telefon med 2-4gb ram åt frugan endå från kina som helst ska vara guld eller rosa helst vit sista valet max 5.2tum då hon älskade sin iphone 5s men hon tycker iphone 6an kändes bra i handen men hon surfar mkt har massa flikar osv så jag tänkte en x10 helion processor eller en snapdragon 808 hon är sugen på xianomi mi4c då vi helst inte vill lägga mer än 2000kr för den emn finns det nån som har det här men bättre för henne hon har små händer. 16gb minne är inget problem hon klarar sig bra på sin ipad air med 16gb minne men endå ramminne vill jag helst ha åtminstonde 3 på den.
Nått tips? Förlåt jag lånade tråden. Men tänkte ge mitt svar på gearbest det kommer oftast helt men kan ta 2 veckor till 2 månader att få det dock.Jag får lov att spara till en ny platta och annat märke jag älskade chuwin 8" funkade perfekt men finns kanske nått annat bra märke för runt 1000-2000kr så ni kan gärna ge tips där. Om ag nu inte lyckas få liv i den för jag tror antingen proten är död där den laddar eller är batteriet dött. Ska forska lite om det. Annars har jag min hi8 non pro som en ny skärm jag behöver bara till kostar 150kr så kanske ska beställa en sån inte svår att byta men inte lika snabb dock men helt klart duglig får jag igång båda så säljer jag den emd intel 3536f 2gb ram billigt då den var jag riktigt nöjd över men köp ett h9 tempered glas för orginal skärmen krossades när jag råka lägga huvudet mot den nrä jag var tät i örat och den låg under 2 fluffiga kidar och lät krash sen funkade inte touch padden. Men det var vair and tair från gearbest sen lurade på mig den första generationen av chuwi 8 pro som jag har läst har varit ganska många som fått sin att dö. Låtit den legat nu i 5 dagar ska se om den vill starta nu funkade för nån ^^
Well nu måste jag lägga mig. JAg hade all mina vaping planer på den för skapa ett company och lära från den då den hade hdmi och har massa kinesiska företag som vill ha mig som återförsäljare i norrland inte vågat svara än allt går så satans otur för mgi hehe. Nämen sovgott nu gossar! Lirar någon The division jag är inte ens lvl 30 än jag är en noob på snart 32 år så om nån är ny nu när de tagit bort alla fuskare så adda mackie från västerbotten skellefteå aldrig kört darkzone lirat mest själv men är lvl 25 nu och börjat fatta mig på spelet nu. är inte som för 15 år sedan då man kände man ägde i spel nu är man verkligen inte snabb. Men jag har där man kan tala osv vore kul få lite bra vänner från sweclockers om ngåon använder discord? Sen om någon vill hjälpa mig bygga sida och ltie allt möjligt så är jag sjukpensionär för stunden och det driver mig till vansinne ingen ekonomi och för ont för gå ens 200 meter så man beter sig som en 80 åring men min autistm spectricka hjärna är inget fel på har bara lite uber adhd men jag har mkt tid att ge som vän och varit med om det mesta så jag kan hjälpa alla goda folk som förtjänar det o swec är den stabilaste sidan!

Sovgott nu börjar bli tired. Ge gärna tipps på tlefoner till frun ska köpas den nittonde tycker hon ska få den av mig då ajg varit ett svin samt jag har sparat i ett halv år för en ring åt henne så hon kommer bli glad över det men elen är nått karln ska ge!

Sorry för ursprårat inlägg. Haft en bad week last week allting gick sönder högg en skruvmejsel genom handen och ja det var det posetiva Sov sött mina söta swecare (F)

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

DX EU (vet inte om man ev slipper tullen på denna när du beställer ur deras eu-butik inte använt den någon gång.)
http://eud.dx.com/product/lenovo-k80m-intel-z3560-quad-core-a...

Jag har provat DX EU en gång. Kan berätta att det är skit! Det tar någon vecka kortare men det kommer fortfarande från Kina.., snabbare frakt bara. De packar om allt i Holland och sedan går det vidare. Mycket strul med paket som försvinner och högre risk för att få betala moms/tull.. Eftersom de kringår reglerna för ursprungsland så kikar de på varje paket och smackar på en varning om att det inte är ordentligt redovisat. Jag antar att de släpper igenom mindre värden på rutin men en telefon lär nog fastna i tullprocessen.

Det handlar alltså INTE om ett varulager baserat inom EU, bara mer trixande!

Permalänk
Skrivet av Dargor1993:

Har funderat på att införskaffa en Lenovo K80M efter att min beg. LG G3 gick sönder i SIM-läsaren som är fastsatt i moderkortet. Men då kommer frågan, fungerar dessa band med de som Tele2 använder? Har ett mycket bra abonnemang med 20GB surf och vill verkligen inte byta operatör...

2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz

Stod här att de skulle fungera, men vill inte lägga all min tillit på en hemsida om jag skall lägga ut 1 500:- på den. Men 4GB ram, 64GB rom och processorn lockar ju.

EDIT: Någon som dessutom vet om GearBest eller GeekBuying är tillförlitliga försäljare eller om jag skall hålla mig till Ali?

Tack på förhand!

Om frekvenserna stämmer så ska det fungera här. Gearbest är helt ok, köpt en del där och aldrig haft problem. De sätter gift på allt och anonyma paket.

Sedan så kan man trixa lite med Gearbest och kuponger. Så länge deras "hittepå" discount inte överstiger den du hittar på nätet så kan man pressa ner priset lite till.

Ta denna för $187.75 (1% "discount"):
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_281633.html

Kasta på 8% koden: GDGB (8% discount)
..du landar på: $172.17

Vips så blir 1520:- -> 1400:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dargor1993:

Har funderat på att införskaffa en Lenovo K80M efter att min beg. LG G3 gick sönder i SIM-läsaren som är fastsatt i moderkortet. Men då kommer frågan, fungerar dessa band med de som Tele2 använder? Har ett mycket bra abonnemang med 20GB surf och vill verkligen inte byta operatör...

2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz

Stod här att de skulle fungera, men vill inte lägga all min tillit på en hemsida om jag skall lägga ut 1 500:- på den. Men 4GB ram, 64GB rom och processorn lockar ju.

EDIT: Någon som dessutom vet om GearBest eller GeekBuying är tillförlitliga försäljare eller om jag skall hålla mig till Ali?

Tack på förhand!

Problemet med kinalurar o även denna är att de saknar de lägre lte frekvenserna.. (Som når längre från masten)

Tele2 använder 900mhz (band 8) för "glesbygds" LTE

Har försökt handlat av geekbuying. Stod att de hade produkten i lager. Det visade sig vara fel efter att ordern var lagd.
Fick dock tillbaka pengarna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dargor1993:

Har funderat på att införskaffa en Lenovo K80M efter att min beg. LG G3 gick sönder i SIM-läsaren som är fastsatt i moderkortet. Men då kommer frågan, fungerar dessa band med de som Tele2 använder? Har ett mycket bra abonnemang med 20GB surf och vill verkligen inte byta operatör...

2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz

Stod här att de skulle fungera, men vill inte lägga all min tillit på en hemsida om jag skall lägga ut 1 500:- på den. Men 4GB ram, 64GB rom och processorn lockar ju.

EDIT: Någon som dessutom vet om GearBest eller GeekBuying är tillförlitliga försäljare eller om jag skall hålla mig till Ali?

Tack på förhand!

Tele2 använder för 3G 2100 MHz och för 4G 800 (band 20)/900(band 8)/1800 (band 3) samt 2600 (band 7). För 2G är det ingen fara, i stort sett alla telefoner stödjer Sveriges 2G nät

Skrivet av Boss302:

Problemet med kinalurar o även denna är att de saknar de lägre lte frekvenserna.. (Som når längre från masten)

Tele2 använder 900mhz (band 8) för "glesbygds" LTE

Stämmer, dock så missade du att Tele2 kör på 800 bandet också, och är det band som dom bygger ut sitt 4G nät med just nu

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tele2 -

Tack för samtalet.

Snabb sumering av samtalet. Det är 900 frekvensen (band 8) samt frekvens 2600 (band 7) som vi har valt att fokusera på. Frekvens 800 (band 20) finns i lite i mindre utsträckning men då mest i städer och är inte så optimalt om man bor på landet.

Hoppas att du hittar en telefon som passar dig!

-----------------

Möjligt att de ändrat sig det sista halvåret då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Tele2 -

Tack för samtalet.

Snabb sumering av samtalet. Det är 900 frekvensen (band 8) samt frekvens 2600 (band 7) som vi har valt att fokusera på. Frekvens 800 (band 20) finns i lite i mindre utsträckning men då mest i städer och är inte så optimalt om man bor på landet.

Hoppas att du hittar en telefon som passar dig!

När jag pratade med dom sist angående frekvensband så sa dom att dom bygger ut på 800 bandet nu o att dom har stannat av med 900, men så är det inte längre?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

När jag pratade med dom sist angående frekvensband så sa dom att dom bygger ut på 800 bandet nu o att dom har stannat av med 900, men så är det inte längre?

Detta var i slutet av november.
Kollade på ev köp av lenovo vibe p1 då de släppte en version med band 20. Men struntade i det då p.g.a konversationen med tele2.

Jag vet inte mer än detta.
Trist med krånglet med lte frekvenser..

Permalänk
Medlem

Rekommenderar willmyphonework.net/ när man vill kolla hur väl telefonen stöder ens operatörs band.
Plus http://www.swedroid.se/forum/threads/mobilnaet-frekvenser-och... som ger kompletterande info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Detta var i slutet av november.
Kollade på ev köp av lenovo vibe p1 då de släppte en version med band 20. Men struntade i det då p.g.a konversationen med tele2.

Jag vet inte mer än detta.
Trist med krånglet med lte frekvenser..

Okej. Jag pratade med dom vid årsskiftet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Varför inte en xiaomi istället ? köp från gearbest eu dom är bra aldrig tull där. Lenovo är bara skit undvik det märket.

Permalänk

@HazZarD: Har funderat på en Xiaomi också, men jag har haft Lenovo tidigare och använder fortfarande flera produkter och är mycket nöjd med alla... Förutom en som gick sönder, men den var från någon djävla Kina-säljare på eBay som hade proppat sönder den med egen bloatware.