Kan inte komma in på mitt Steamkonto

Permalänk
Medlem

Kan inte komma in på mitt Steamkonto

det är skrivet på engelska men läs bara tack.. detta är min situation:

So my old sim card to my phone was the one with the number connected to my account, and that one is now broken, and for a little while ago i reset my whole phone with all the apps gone and everything.. so i lost the steam guard app. And now when i redownload the app with another sim card in(because the first one is broken right).. and the guard app asks me to log in to steam.. it says "get code from steam guard app" but i cant get no code because even when i say i dont have access to that app it says "ok send to email?" and then it automatically sends no email and asks me if i want a text on my phone with the code to get in to the account but that phone number which is connected to my account - aka the sim card that no longer work.. is not available.. What do i do?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sseebyy:

det är skrivet på engelska men läs bara tack.. detta är min situation:

So my old sim card to my phone was the one with the number connected to my account, and that one is now broken, and for a little while ago i reset my whole phone with all the apps gone and everything.. so i lost the steam guard app. And now when i redownload the app with another sim card in(because the first one is broken right).. and the guard app asks me to log in to steam.. it says "get code from steam guard app" but i cant get no code because even when i say i dont have access to that app it says "ok send to email?" and then it automatically sends no email and asks me if i want a text on my phone with the code to get in to the account but that phone number which is connected to my account - aka the sim card that no longer work.. is not available.. What do i do?

Ok.
Har läst det du skrivit. Nu då?
Finns absolut inget vi kan göra mer än att hänvisa dig till Steam Support.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag installerade steam guard appen igår, och fick en kod jag skulle spara, har du kvar den?

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem

@Sseebyy:
du hade ett trasigt sim - så du bytte nummer? varför beställde du inte ett nytt sim bara?

i värsta fall får du beställa ett nytt sim på det gamla numret så får su smset

tycker det låter fishy att man dels förstör sitt sim-kort och fabriksåterställer mobilen samtidigt

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Hedersmedlem

@Sseebyy *Rubrik ändrad*

Tänk på att s.k. caps lock-rubriker ofta uppfattas som störande och otrevliga.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag hade samma när jag bytte mobil. Det finns ett hjälpavsnitt gällande steam-appen om hur man avinstallerar den när man bytt mobil, du får svara på din hemliga fråga om jag inte minns helt fel. läs igenom det här, skicka en ticket annars. https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8625-WRAH...

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt