Tips på PC-spel med kontroll (xbox 360)

Permalänk
Medlem

Tips på PC-spel med kontroll (xbox 360)

Jag har inhandlat en kontroll (xbox 360) till min dator som jag tänkt att spela lite med.
Problemet är att mitt förråd av spel inte är särskilt stort så jag tänkte därför ta hjälp av er.
Jag gärna vilja ha tips på spel som är väldigt behagliga att spela med en kontroll.
D.v.s fps-spel går bort då jag tycker det är otroligt svårt att sikta med kontroll.
Jag tänker dock på äventyrsspel och RP-spel. Spel likt Assassin's Creed och South Park: The Stick of Truth.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte låta bli att tipsa om Brothers - A Tale of Two Sons.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

The Witcher 3 är ju ett spel man bara inte får missa

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Mark of the Ninja.
Förutom att det är ett väldigt bra spel så är det lite lugnt när man smyger som ninja. Var bra för mig som i början var kass med kontroller.

Permalänk
Medlem

Vill slå ett slag för Bastion, Indie-liknande spel med fantastisk musik och spelkänsla. Lite gräns på "hack and slash" men det är riktigt story-driven, om än inte åt "RP-hållet" kanske.

Likväl har du Shadow of Mordor och ovan nämnda Witcher 3, bägge de titlarna var de första spelen jag körde med kontroller till PCn. Fantastiska spel alla tre, på sina egna sätt!

Permalänk
Medlem

Dark souls 3 om du törs.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Brothers - A Tale of Two Sons
Ori and the blind forest
Firewatch
Unravel

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Dark souls 1, 2 ,3

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Bra tips här!

Witcher 2
Assassins Creed-serien
Dragon Age Inquisition (?)

Off Topic: När är nästa stora Steam-rea?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Witcher 3
Dark souls 1,2 och 3 är ett måste
Rocket League, jävligt chillspel att köra med polarna
Fallout 4
Gta V är helt okej fortfarande imo.

Köper du dark souls, kom ihåg att köpa DLC verisionerna! Kostar inte mycket mer och de är grymma DLC:s i dem, särskilt 2:an (3:ans DLC har inte kommit ännu men tror de kommer bli kanoners)

Skrivet av heffaklumpmamma:

Off Topic: När är nästa stora Steam-rea?

Steam summer sale, brukar väl börja när skolerna slutar lite sådär i Juni

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips, keep 'em coming!

Kollat igenom spelen ni tipsat om och fastnat lite extra för just Ori and the blind forest, Witcher 3 och Darksouls. Även Brothers - A Tale of Two Sons verkar väldigt intressant och unikt. Jag tänker på att man kontrollerar två karaktärer samtidigt.
Har någon spelat Watch Dogs? Ser väldigt intressant ut, påminner lite om GTA.

Permalänk
Medlem

Dom två senaste Tomb Rider

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompii:

Tack för alla tips, keep 'em coming!

Kollat igenom spelen ni tipsat om och fastnat lite extra för just Ori and the blind forest, Witcher 3 och Darksouls. Även Brothers - A Tale of Two Sons verkar väldigt intressant och unikt. Jag tänker på att man kontrollerar två karaktärer samtidigt.
Har någon spelat Watch Dogs? Ser väldigt intressant ut, påminner lite om GTA.

Watchdogs är ingen höjdare om du jämför med GTA. Men det är ju min tekopp så att säga.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Batman arkham spelen. Utmärkt med kontroll.
Faktiskt så är dom flesta spelen bäst med kontroll förutom just Fps och strategispel och andra spel som spelas i isometrisk vy typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Never Alone riktigt nice spel

Permalänk

Dungeon Defenders är ett kul spel man kan köra med handkontroll. Du kan även köra split screen co-op med flera kontroller. DD2 har inte det stödet än vad jag vet, men det är i Alpha just nu.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Ori and the Blind forest, grymt chill att spela på med kontroll. Och extremt responsivt för kontrollen! Finns på Steam / Windows Store

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Ori and the Blind forest, grymt chill att spela på med kontroll. Och extremt responsivt för kontrollen! Finns på Steam / Windows Store

Jag ordande hem Ori and the Blind Forest igår kväll och spelade ca två timmar, riktigt roligt spel!
Att storyn sedan är helt i min smak gör ju inte saken sämre

Permalänk

@Jompii: Det är helt otroligt hur mycket inlevelse du får för huvudkaraktären och hans vänner när de inte säger ett ord. Spelet har varit under utveckling i 4:a år. Och de har inte låtit en enda dag gå till spillo.

Permalänk
Medlem

Darksiders 1 och 2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mafia II
Lite som GTA, fast mysigare 50tals stämmning
Spelat närmare 600h i det, på PC med xbox 360 kontroll! Har du inte spelat det är det värt att ge det en chans, även fast det börjar komma till åren nu.

Permalänk
Medlem

TACKAR!

@giplet: Tack för tipset!! Riktigt bra spel.

Permalänk

The Talos Principle gick bra att köra med kontroll. Ta även en titt på XCOM: enemy unknown.

Ett pusselspel och ett strategispel, båda är riktigt bra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

De spel som finns till Xbox funkar generellt lika bra med kontroll till PC

Permalänk
Medlem

Finns ju hur många som helst, i princip alla spel som finns för både PC och XBOX samt de flesta plattformspel och indiespel

Om du har en kompis kan jag rekomendera Lovers in a Dangerous space time. Ori and the blind forrest är också bra, om du gillar att dö konstant och spela om samma sekvens om och om igen (lite som Meat Boy). Trine serien är väldigt bra

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Lego Master

...och ingen har nämnt Just Cause 2 och Just Cause 3? Wtf, dudes.

Sen anser jag också att Skyrim är fullt spelbart med handkontroll, jag har spelat större delen av det själv på det viset. Gillar inte att spela med mus när hela vyn rör sig så fort jag svingar ett svärd, det får mig att kompensera med musen och sen titta åt helt fel håll när svingen är färdig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

No time to explain är grymt med handkontroll