Permalänk
Medlem

fisketelefon/slit telefon

har funderat på att skaffa en extra mobil när jag fiskar och jobbar med saker.

har en galaxy s6a men den är så jäkla ömtålig så vill inte ha med den på fiske eller när jag pillar med bilen mer.
baksidan sprack en natt första veckan då jag la den på ett gruskorn på sängbordet t.ex.

letar nu efter en slitvarg istället lite krav
vattentålig, ska tålla att man råkar bada med den i värsta fall
gorillaglas
android
hyffsat bra kamera

vad ska man.välja?
hur är Motorola moto g3?

har haft en motorola defy som skulle vara vattentät, den dog på en konsert i hällregn

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Annars så finns det ju ganska extrema skyddsskal till Samsung Galaxy S6 som du kan fundera på istället för att köpa ny telefon, t.ex. Lifeproof Det är ett ip68-klassat skal, vilket betyder att den kan vara nedsänkt under vatten på upp till två meters djup i en timma innan det börjar läcka in vatten.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

G3 är helt ok för den pengen faktiskt. Men ta den med 2gb ram o 16gb lagring!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Varför inte köpa en typ https://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/nokia-130-bl... ,går den sönder köper du bara en ny, 299:- gråter man inte så länge över. Behöver du kamera på fisketuren så ta med nån gammal kompaktkamera bara

Permalänk
Medlem

@Xeraton:
har ett liknande skal, men skulle man råka tappa den så kan skärmen spricka, blir mycket klipp-fiske.

@Klubba
för att jag inte har nån gammal kompaktkamera, har en systemkamera, men vill ha med så lite saker som möjligt. sen vill jag kunna använda facebook å eniro sjökort när jag är ute

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Permalänk
Medlem

Samsung S7 med ett Otterbox skal? Vattenskyddad och med ett rejält skal så tål den att tappas. Dessutom kommer du ta fantastiska bilder!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”