Permalänk
Medlem

minecraft fps

Tja, för tillfället kör jag MC på en laptop och har ca 40 fps, utan nätverksladd. jag har en i5 cpu och jag vet inte hur jag ska göra för att få typ 60 fps? nån som vet?

Permalänk
Medlem

Du behöver nog ge mycket mer information än så.
Vad har du för grafikkort?
Kör du standard MC eller med moddar?
Hur mycket minne?
Upplösning?
32/64-bitar OS/Java?
Hur mycket minne har du dedikerat till MC?
Kör du maxade grafikinställningar?
Testat att minska hur många chunks du renderar?

FPS har inget med nätverkat att göra.

Permalänk
Medlem

Vad är det för CPU? I5 säger inte ett smack om CPU'n mer än att den är från 2010 eller nyare. Har du på V-Sync? Varför nämner du nätverkssladd? Får du högre med den? EDIT: När du säger nätverkssladd, menar du från nätverksadaptern eller menar du ethernet kopplingen?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

ändrade till 1920x1080 men ingen skillnad
gpu:gtx 960M

Permalänk
Medlem

dra ned inställningarna?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

nu har jag fått upp fpsen till 50 iaf

Permalänk
Medlem

Energiinställningarna i windows! Öppna kontrollpanelen och sätt de på hög prestanda eller liknande så ska du se att det ordnar sej

Mvh/ Dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

Du väljer tydligen att inte svara på alla nödvändiga frågor. Då är det svårt att hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Du behöver nog ge mycket mer information än så.
Vad har du för grafikkort?
Kör du standard MC eller med moddar?
Hur mycket minne?
Upplösning?
32/64-bitar OS/Java?
Hur mycket minne har du dedikerat till MC?
Kör du maxade grafikinställningar?
Testat att minska hur många chunks du renderar?

FPS har inget med nätverkat att göra.

gpu:gtx 960M
version: Vanilla, inget mod bara MC som det är
minne:8 GB
win10 64bit
vet ej
nej
japp