Söker spel till win 10-platta

Permalänk
Medlem

Söker spel till win 10-platta

Hallå!

Jag skulle gärna vilja ha tips på spel som jag kan spela på min surfplatta, alltså att spelet fungerar bra på touch-skärm
Det jag söker är att det är ett turn-based spel som det inte är så mycket action i, helst strategi. Det spelar ingen större roll om det är online eller inte

Har testat civilization 5 och det var kul men plattan började nästan brinna upp av det så det kan inte vara ett alltför grafik-krävande spel.
Har även testat hearthstone, men det var inget som jag föll för.

MIna specs är följande

CPU: Intel® Core™ M-5Y10c
GPU: Intel® HD Graphics 5300
RAM: 4 GB

Permalänk
Avstängd

Defense Grid (1 och 2) är ett grymt tower defense som har touchgränssnitt. Inte turbaserat dock, men inte överdrivet hetsigt. Personligen gillar jag ettan bäst.

Permalänk
Medlem

Hearthstone

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Defense Grid (1 och 2) är ett grymt tower defense som har touchgränssnitt. Inte turbaserat dock, men inte överdrivet hetsigt. Personligen gillar jag ettan bäst.

Stort tack, ska kolla in det.

Skrivet av m4gnify:

Hearthstone

Tack för svar men som jag skrev i min första kommentar så har jag som inte riktigt fallit för det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Tack för svar men som jag skrev i min första kommentar så har jag som inte riktigt fallit för det...

Ah, missade det, ledsen.

Permalänk
Medlem

@wranzzon: Vilka grafikinställningar körde du på civ? Bör funka bra om du drar ned grafiken lite och ändrar så att du tar bort movement och fight animations

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ah, missade det, ledsen.

ingen fara!

Skrivet av Markusas:

@wranzzon: Vilka grafikinställningar körde du på civ? Bör funka bra om du drar ned grafiken lite och ändrar så att du tar bort movement och fight animations

Jag drog ner allt till "low", samt ändrade upplösningen. Det var inga som helst problem att spela det, det laggade inte över huvud taget, Men plattan blev bokstavligen brännhet på baksidan

Permalänk
Medlem

Kanske går att köra vissa Warcraft 3-banor (custom game)
T.ex de flesta Tower Defense-kartorna.