Flytta Steam spel till annan dator

Permalänk
Avstängd

Flytta Steam spel till annan dator

Hejsan

Idag släpptes DOOM och de spelet var ganska stort 46GB (52GB på disken). Nu har min bror också köpt spelet problemet är att han har 8Mbit.. kommer ta hela helgen att ladda ner. Så frågan är om jag kan kopiera över spelet till min 64GB usb sticka och flytta in det i hans steam katalog? Har för mig att jag gjort som nedan tidigare men då tog Steam bort allt direkt så fort man försökte starta spelet.

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\DOOM -> C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\

Tack!

Permalänk
Medlem

Spelet är bundet till ditt Steam konto, så att flytta till en annan dator med annat konto fungerar nog inte rakt av.
Däremot kan det fungera om du tar en backup och återställer på andra datorn. Testa det.

Borde dock inte ta hela helgen att ladda hem om han inte har extremt dålig hastighet.
46Gb på 8Mbit borde väl ta 12-13h?

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Använd backup and restore funktionen i steam, går utmärkt att köra tillbaks på en annan dator med annat konto.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av suhrim:

Använd backup and restore funktionen i steam, går utmärkt att köra tillbaks på en annan dator med annat konto.

Såg precis en video på YouTube hur man gör såg sjukt smidigt ut! Tack!!!

Permalänk
Medlem

Det ska fungera att kopiera spelets mapp som finns i common mappen och lägga in det på samma ställe på en annan dator. Har fungerat i min erfarenhet iaf.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P