Permalänk

Corsair M65 PRO RGB muspekare drar iväg

Fick hem en ny M65 i fredags och den har fungerat klockrent fram till igår då jag startade datorn (vilket har gjorts säkert 5 gånger med nya musen) och när Windows 10 ska börja laddas så händer ingenting. Kopplade efter många försök ur musen och testade att starta igen, Windows laddas då normalt.
Kopplade in musen när Windows är igång och muspekaren försvinner raskt ner i högra nedre hörnet på skärmen oavsett om den kopplas in i USB 3.0 eller 2.0.
Firmware uppdaterades när jag pluggade in musen i fredags.

Har även en Corsair M60 och en Logitech G500 som fungerar utan problem på datorn.

Har testat med och utan Corsair Ultility (senaste ver.), testat att ominstallera samtliga USB drivrutiner, alla HID mus drivare, reset av bios och nu har jag testat musen på min gamla dator, där hindras inte Windows 10 från att ladda men muspekaren försvinner raskt ner i nedre högra hörnet där med.

Vad sjutton är fel? Kan en mus verkligen sluta att fungera bara så där?

Och slutligen så har jag inte utövat något våld mot musen trots vissa motgångar i spel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Pröva att starta windows i felsäkert läge och kolla om det funkar. om det gör det så har du ett drivrutinfel eller liknande.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Captain_Spock:

Pröva att starta windows i felsäkert läge och kolla om det funkar. om det gör det så har du ett drivrutinfel eller liknande.

Tack!
Muspekaren drar som en avlöning ner till nedre högra hörnet så fort jag ansluter musen även i felsäkert läge.
Då är frågan hur sjutton musen har gått sönder mellan avstängning och påslag?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Pröva att vända den upp och ner
Nej men då vet jag inte, kanske sensorn är felkalibrerad? Pröva att gå in på kontrollpanelen-mus-pekaralternativ-Förbättra pekarens precision och bocka ur den och se om det löser något.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Captain_Spock:

Pröva att vända den upp och ner
Nej men då vet jag inte, kanske sensorn är felkalibrerad? Pröva att gå in på kontrollpanelen-mus-pekaralternativ-Förbättra pekarens precision och bocka ur den och se om det löser något.

Faktiskt så testade jag att vända den upp och ner i ren frustration
Missade att skriva att jag redan har testat "Förbättra pekarens precision". Det var det första jag hittade när jag googlade på problemet.

Har kollat runt lite i bios om det är något där då musen hindrar Windows från att börja ladda, men då det har fungerat innan så är det väl ett måndags ex jag har fått.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

@F.Fairlane: Antagligen. Pröva om den funkar i en annan dator innan du åker tillbaka med den dock.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Captain_Spock:

@F.Fairlane: Antagligen. Pröva om den funkar i en annan dator innan du åker tillbaka med den dock.

Den hindrar inte Windows i min gamla burk, men muspekaren drar iväg och gömmer sig åt samma håll på den datorn.
Ser ut att bli rma. Tror det går snabbare om jag vänder mig direkt till Corsair än till Cdon där jag köpte den på Green Friday.

Tack för bollandet Captain_Spock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

@F.Fairlane: Inga problem, sitter i support ändå så jag kan väl lika gärna fortsätta här

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av F.Fairlane:

Fick hem en ny M65 i fredags och den har fungerat klockrent fram till igår då jag startade datorn (vilket har gjorts säkert 5 gånger med nya musen) och när Windows 10 ska börja laddas så händer ingenting. Kopplade efter många försök ur musen och testade att starta igen, Windows laddas då normalt.
Kopplade in musen när Windows är igång och muspekaren försvinner raskt ner i högra nedre hörnet på skärmen oavsett om den kopplas in i USB 3.0 eller 2.0.
Firmware uppdaterades när jag pluggade in musen i fredags.

Har även en Corsair M60 och en Logitech G500 som fungerar utan problem på datorn.

Har testat med och utan Corsair Ultility (senaste ver.), testat att ominstallera samtliga USB drivrutiner, alla HID mus drivare, reset av bios och nu har jag testat musen på min gamla dator, där hindras inte Windows 10 från att ladda men muspekaren försvinner raskt ner i nedre högra hörnet där med.

Vad sjutton är fel? Kan en mus verkligen sluta att fungera bara så där?

Och slutligen så har jag inte utövat något våld mot musen trots vissa motgångar i spel.

Hejsan,

Tråkigt du upplevt krångel med musen, som jag förstått så har du testat den i en annan dator och det är samma problem där så då rekommenderar jag dig att göra en reklamation. Jag rekommenderar dig att vända dig till butiken du köpte den ifrån då det kommer att gå snabbare än om du vänder dig direkt till oss.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Tråkigt du upplevt krångel med musen, som jag förstått så har du testat den i en annan dator och det är samma problem där så då rekommenderar jag dig att göra en reklamation. Jag rekommenderar dig att vända dig till butiken du köpte den ifrån då det kommer att gå snabbare än om du vänder dig direkt till oss.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Fick hem ersättningsmusen från Cdon igår och pluggade in den i dotterns dator idag.
Nu fungerar muspekaren som den ska men på denna fungerar inte scrollhjulet.
Ska väl poängtera att jag har testat den på två datorer samt att medan jag väntade på ersättningsmusen från Cdon så beställde jag en M65 PRO RGB till från Webhallen som fungerar felfritt på båda datorerna.
Har senaste Firmwaren och mjukvaran.
Två defekta möss efter varandra känns lite väl extremt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av F.Fairlane:

Fick hem ersättningsmusen från Cdon igår och pluggade in den i dotterns dator idag.
Nu fungerar muspekaren som den ska men på denna fungerar inte scrollhjulet.
Ska väl poängtera att jag har testat den på två datorer samt att medan jag väntade på ersättningsmusen från Cdon så beställde jag en M65 PRO RGB till från Webhallen som fungerar felfritt på båda datorerna.
Har senaste Firmwaren och mjukvaran.
Två defekta möss efter varandra känns lite väl extremt.

Hej igen,

Får ursäkta för allt krångel, jag kan hjälpa dig att byta ut den defekta musen direkt via oss.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hej igen,

Får ursäkta för allt krångel, jag kan hjälpa dig att byta ut den defekta musen direkt via oss.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Har redan hunnit skicka iväg musen för reklamation till Cdons underleverantör.
Men tack ändå.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av F.Fairlane:

Har redan hunnit skicka iväg musen för reklamation till Cdons underleverantör.
Men tack ändå.

Hör av dig om det är något annat du behöver.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan