Permalänk
Medlem

Ersättare till sidewinder x4

Hej

Har ett gammalt sidewinder från typ 2012 som jag vill byta ut.
Är nöjd med tangentbordet, men det är gammalt och slitet nu.
Letar efter något liknande, har krav att finnas handledsskydd samt play/paus << >> ljud av/på knappar.

Tips?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Har också en Sidewinder X4, försöker att med flit slå på det för att det ska gå sönder så att jag kan köpa nytt. Den vägrar..

Blir intressant med tips på tangetbord. Följer tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Har också en Sidewinder X4, försöker att med flit slå på det för att det ska gå sönder så att jag kan köpa nytt. Den vägrar..

Blir intressant med tips på tangetbord. Följer tråden.

Eller så får man rengöra det om det inte finns en ersättare

https://www.youtube.com/watch?v=0XeK0u3vulY

Har tittat lite på https://www.inet.se/produkt/6101693/qpad-mk-85-pro-mx-red/#merinfo

Vet dock inte om det är något som påminner om det

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

@SAnDis: Ska du ha mekniskt då eller? X4 är ju inte mekaniskt. Kanske ett Roccat Isku kan vara något, som inte är mekaniskt.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

@SAnDis: Ska du ha mekniskt då eller? X4 är ju inte mekaniskt. Kanske ett Roccat Isku kan vara något, som inte är mekaniskt.

Känner mig lite lost nu, om det inte är mekaniskt är det vadå?

Mekaniskt funkar säkert bra för mig, vill bara ha ett nytt stort

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk

hade ett likadant (x4) som började glappa så jag bestämde mig för nytt och valet föll på logitech g910

det är mitt första mekaniska så referenser kan jag inte dra hur bra det står sig mot andra i den klassen
men play/pause och volym rulle finns...jag är nöjd än så länge men bara använt det under 1 veckas tid

Visa signatur

Moderkort:Msi Z270 M7 Cpu:Intel Core i7-7700k 4.9Ghz Ram:Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED Kylning:Corsair Hydro H100i v2, NZXT Aer RGB HUE+ GFX:MSI Geforce GTX 1080 8GB Gaming X Hårddiskar:Samsung 960 EVO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Define S Skärm:LG 27GL83A Keyboard:Xtrfy K4 RGB TKL OS:Win 10

Permalänk
Medlem

@SAnDis: X4 är väl lite klassat som ett av de bättre icke mekaniska tangentborde. Googla rubber dome vs mechanical. X4 är ett rubber dome. Köp inte bara första bästa mekaniska tangentbord du hittar. Där måste du testa innan köp så att du hittar ett som passar dig.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

@SAnDis: X4 är väl lite klassat som ett av de bättre icke mekaniska tangentborde. Googla rubber dome vs mechanical. X4 är ett rubber dome. Köp inte bara första bästa mekaniska tangentbord du hittar. Där måste du testa innan köp så att du hittar ett som passar dig.

Tack

Frågan är var man kan testa dem, får försöka besöka netonnet, inet och se om de har några man kan klicka lite på.

Jag kan prova ett mekaniskt denna gången, verkar vara ny standard.

Jag spelar LOL, lite bf4 och the divsion.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Köp ett sådant där kitt (eller låna) med olika brytare i just för att testa vad du gillar.

Permalänk
Skrivet av FabriciusRex:

Köp ett sådant där kitt (eller låna) med olika brytare i just för att testa vad du gillar.

Rekommenderar inte det. Bättre att gå till Inet eller något och testa och skriva på riktiga tangentbord, lättare att se vad man gillar när man får skriva lite och inte bara knappa på enskilda switchar!

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz

Permalänk

Använder själv logitech G105, gillar det skarpt. Men kanske är för litet för dig? Kan kännas att "wasd" knapparna sitter lite nära shift. Men man vänjer sig rätt snabbt vid det.

Permalänk
Avstängd

Jag gick från ett sidewinder till Cherry MX Brown switches. Hur nöjd som helst.

Upplevde sidewinder som ett rätt komplett tangentbord och det kostar lätt runt 1000-lappen om man ska ha alla dess funktioner på ett mekaniskt tangentbord.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek