Vad hände med nvidia k1?

Permalänk
Medlem

Vad hände med nvidia k1?

Kollade upp det, specs för priset gjorde den väldigt intressant för mig men alla butiker har dom inte i lager, något som skulle ändras denna månad enligt dessa försäljare, men dom uppdaterade det i veckan och nu verkar det som om de inte kommer kommer säljas igen på ett långt tag eller någonsin. Mycket underligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mans51:

Kollade upp det, specs för priset gjorde den väldigt intressant för mig men alla butiker har dom inte i lager, något som skulle ändras denna månad enligt dessa försäljare, men dom uppdaterade det i veckan och nu verkar det som om de inte kommer kommer säljas igen på ett långt tag eller någonsin. Mycket underligt.

Såg det också, jag la en beställning på inet.se när det stod att dem skulle komma in den 18:e och komplett hade också en leverans den 25:e. Nu verkar det helt tomt.

EDIT: Gick in på nvidias hemsida och kollade där stod det också "out of stock" men estimated availability 20 maj" så förhoppningsvis dyker den upp snart här också!

EDIT2: Mailade Inet.se och frågade hur det låg till. Det var beräknat att komma in igår vilket det gjorde men eftersom alla beställningar var lagda togs det bort men det kommer inte dröja många dagar innan de kommer in igen.

Permalänk
Medlem

Jo jag förstår inte heller vad nvidia sysslar med, någon info om nån ny version av plattan finns heller inte så om den är aktuell och inte ska utfasas så borde den ju finnas i lager mycket skumt för den är ju jävligt svårslagen för priset går inte få något bättre.

Permalänk
Medlem

Tack för behjälpligheten MrHejgen hade kollat upp på diverse forum efter svar, men hittade då inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jo jag förstår inte heller vad nvidia sysslar med, någon info om nån ny version av plattan finns heller inte så om den är aktuell och inte ska utfasas så borde den ju finnas i lager mycket skumt för den är ju jävligt svårslagen för priset går inte få något bättre.

Spekulationer förekommer ang. en ny platta sedan denna info lades märke till, men det finns inte tillräckligt med info för att kunna höfta ett ungefärligt pris ens.
K1 tar för övrigt slut väldigt snabbt överallt, antagligen Nvidia som underskattade efterfrågan när dom sänkte priset och nu har problem med att hinna ifatt.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz